Hur kan jag få bredband när det är fullt i telestationen?

Permalänk

Hur kan jag få bredband när det är fullt i telestationen?

Jag tycker fan det är skandal. Jag bor på södermalm, postnummer 11666, och det verkar som att det är enklare att få bredband i norrland...

Anledningen är att telestationen är fullt utbyggd och det verkar som att inget sker för att de ska byggas ut. Bredband åt alla? Jovisst.

Är det Taliban-telia som vägrar bygga ut därför dom vet att ingen vill ha deras snordyra bredband endå?

Vad ska jag hitta på? Skriva till statsministern??

Permalänk
Gäst

Du skriver själv " Bor på Södermalm och det verkar vara lättare att får bredband i Norrland "

Har Norrland lika mycket trafik i stationen som Södermalm?
Räkna ut lite vad som finns runt om dig och jämför detta med Norrlands glesbygd.
Det är väl som alla andra som vill har ADSL ...vänta på tur på stationen.
Sedan tror jag att vår statsminister rycker på axlarna för detta ändamål.

Permalänk

Jag har läst att 20.000 pers står i kö på södermalm, och inget planering på utbygge finns.. va säger du om det?
Det var förövrigt ett par månader sen jag läste det, och inget tyder på att något nytt hänt. Jag förstår ditt resonemang, men jag fattar samtidigt inte grejjen med att profilera sig som IT-land och samtidigt göra det omöjligt att få bredband mitt i huvudstaden..

Permalänk

"Jag tycker fan det är skandal. Jag bor på södermalm, postnummer 11666, och det verkar som att det är enklare att få bredband i norrland..."

Haha.. rätt åt dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
"Jag tycker fan det är skandal. Jag bor på södermalm, postnummer 11666, och det verkar som att det är enklare att få bredband i norrland..."

Haha.. rätt åt dig!

Och argumentet att det skulle vara rätt åt någon?

Lider med trådstartaren. Måste vara surt och vänta..men sån är verkligheten tyvärr.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

Re: Hur kan jag få bredband när det är fullt i telestationen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Jag tycker fan det är skandal. Jag bor på södermalm, postnummer 11666, och det verkar som att det är enklare att få bredband i norrland...

Anledningen är att telestationen är fullt utbyggd och det verkar som att inget sker för att de ska byggas ut. Bredband åt alla? Jovisst.

Är det Taliban-telia som vägrar bygga ut därför dom vet att ingen vill ha deras snordyra bredband endå?

Vad ska jag hitta på? Skriva till statsministern??

vafan så här kan det inte få vara ring FN eller nått för det är ju en mänskligrättighet att ha bredband, eller?
nä men det är väll bara att gilla läget & vänta på på din tur:(
eller flytta till norrland där är det ju lätt å få bredband har jag läst;)

Visa signatur

10100111001

Permalänk

Ok jag ska vänta på min tur samtidigt som INGET planerat utbygge finns..

Kul aktivitet.

Lite som att titta på färg som torkar - som inte ens existerar.

Permalänk

Bara att bita i det sura äpplet och flytta från "södermalm"

Permalänk
Medlem

Välkommen till norrland.

Här bygger Telia ut med 12 portar till när det blir fullt i stationerna

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Håller med om att det riktigt dåligt.

Stendumt också, då en utbyggnad i storstäder genererar många kunder till låg kostnad.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Lite kass läge, men de ju så att stationerna börjar bli fulla runtom i de större städerna, t.om här i lilla Ystad.

Nått som är roligt dock:
Jag bor på södermalm < > deras snordyra bredband

Permalänk
Medlem

Re: Hur kan jag få bredband när det är fullt i telestationen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia

Är det Taliban-telia som vägrar bygga ut därför dom vet att ingen vill ha deras snordyra bredband endå?

Vad ska jag hitta på? Skriva till statsministern??

Självklart
För det finns ingen annan operatör som heller kan bygga ut din station.. Undra varför INGEN utav sveriges alla operatörer inte funderar på att bygga ut den stationen.. det står ju 20,000 personer på kö ..... Hitta anledningen till varför ingen operatör i hela sverige ser det som en lönsam affär att bygga ut.

För tro mig, hade tex Telia trott att det var en lönsam affär att bygga ut din station, så hade dom nog byggt ut din station.

För det finns väl inget företag i sverige som inte gillar att tjäna pengar?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hur kan jag få bredband när det är fullt i telestationen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
För det finns väl inget företag i sverige som inte gillar att tjäna pengar? [/B]

Ibland kan man faktist undra

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Ok jag ska vänta på min tur samtidigt som INGET planerat utbygge finns..

Kul aktivitet.

Lite som att titta på färg som torkar - som inte ens existerar.

Jag skulle snackat med grannarna se ifall någon av dom hade det och frågat om dom ville köra trådlöst och splitta räkningen

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

känns som om trådskaparen inte riktigt har kollat upp möjligheterna... kollat tdc, skanova, bbb, teracom? finns ju rätt många olika som har utrustning i stationen....

Permalänk
Medlem

Innerstan är lite knepig.
De stationer som finns är små och platts är det fysiskt ont om.
Ingen vill bo bredvid en telestation, så nya stationer är lite kniviga.

Visa signatur

/ Assar

Permalänk
Medlem

Varför vill man inte bygga ut en station där det står 20 000 på kö?
Vad är det man förlorar pengar på då? Ska man bygga ut stationer där ingen står på kö istället?

Jag förstår inte.
Är det pga utrymmesbristen som oftast råder i storstäder?

Permalänk
Medlem

Leta upp något trådlöst nätverk som inte är skyddat? Kanske taskigt men om du bara ska surfa ibland kan det väl inte vara så farligt.

Permalänk
Medlem

Lyssna med dina grannar och hör om det är fler som väntar på bredband, kanske kan ni få ihop tillräckligt många för att göra en fiber-ethernet lösning där du bor ?

Permalänk
Medlem

Tillgång och efterfrågan helt enkelt. Välkommen till marknadsekonomin.

Permalänk
Medlem

via kabeltv? chello/UPC och comhem är ju värda att kolla upp.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assar
Ingen vill bo bredvid en telestation, så nya stationer är lite kniviga.

Om jag inte hade haft fiber/lan så hade jag gärna haft en telestation som granne

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
via kabeltv? chello/UPC och comhem är ju värda att kolla upp.

Ah! Tack för tipset.. Via kabeltv går det ju minsann

Hur är det med pingtider till svenska å europeiska servrar? Duger det till spelande?
Och hur är det igentligen med utlovad fart? Om man tillex. vill skicka familjebilderna från i julas till mormor i räcerfart via DC++?? No problemos? El spectacularrrrRR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Ah! Tack för tipset.. Via kabeltv går det ju minsann

Hur är det med pingtider till svenska å europeiska servrar? Duger det till spelande?
Och hur är det igentligen med utlovad fart? Om man tillex. vill skicka familjebilderna från i julas till mormor i räcerfart via DC++?? No problemos? El spectacularrrrRR?

När det gäller pingtider vet jag inte säkert, men tror inte det ska vara något problem med det. Jag skulle även tro att en uppkoppling via kabeltv-nätet ligger närmare utlovad hastighet än vad en ADSL-uppkoppling kommer göra.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Då får det nog bli chello.. om jag beställer inom imorrn slipper jag engångsavgiften. kanon!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Då får det nog bli chello.. om jag beställer inom imorrn slipper jag engångsavgiften. kanon!

Mjo, Chello kan ju även erbjuda dig bra mycket mer upload än vad du skulle kunna få med ADSL, om du nu vill ha det

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Givetvis, annars blir ju mormor besviken... jag har en bra digikamera vetu, tunga bilder.. hihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micronesia
Givetvis, annars blir ju mormor besviken... jag har en bra digikamera vetu, tunga bilder.. hihi

Satsa på deras 8/8 tjänst

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III