Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av !Popp3!
Tja jag undrar hur länge dom kmr sicka med en fjärrkontroll i xbox 360 ??

Så länge du köper ett premiumpaket för 4000 så får du med en fjärr.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Så länge du köper ett premiumpaket för 4000 så får du med en fjärr.

Bara i det första lasset.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Bara i det första lasset.

Stämmer det verkligen? Hur gör de sen? Tar de bort ett 300 kronors tillbehör men fortsätter med 3995:- för premiumpaketet?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Japp, för att locka folk till att förhandsbeställa...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det är kört att förbeställa nu. Slut överallt...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

ok, tänkte köpa den efter jul !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Stämmer det verkligen? Hur gör de sen? Tar de bort ett 300 kronors tillbehör men fortsätter med 3995:- för premiumpaketet?

Det gör tyvärr det, sen tar dom bort fjärrkontrollen och fortsätter sälja paketet för 4000kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det är kört att förbeställa nu. Slut överallt...

Fast alla försäljare kör inte med kösystem. På t.ex webhallen låter dom hur många boka som helst, sedan skickar dom bara ut dom till dom som har besällt. Dom struntar i om man beställde dagen före eller månaden före.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av !Popp3!
ok, tänkte köpa den efter jul !

Lyckas du inte få en på releasedagen så får du garanterat ingen i år iallafall. Har du tur kan du isåfall lyckas knipa åt dig en i januari/februari.

Permalänk

Kommer den vara bakåtkompatibel eller vad det heter?
alltså att man kan spela vanliga xbox spel på xbox 360?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Kommer den vara bakåtkompatibel eller vad det heter?
alltså att man kan spela vanliga xbox spel på xbox 360?

Ja, men alla spel kommer inte gå att spela, bara storsäljare. Har hört att det ska gå att uppdatera från live senare så att fler spel fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Ja, men alla spel kommer inte gå att spela, bara storsäljare. Har hört att det ska gå att uppdatera från live senare så att fler spel fungerar.

Du har fel.
Dom flesta spel kommer fungera redan från starten och ja man kommer kunna ladda ner fler profiler via Live.

Permalänk

Skumt att bara vissa xbox spel kommer fungera till xbox 360... ? Funkar ett borde ju alla funka tycker man hmm

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Njae, dem behöver anpassas något för att det skall funka bra.

Blir grafiken någe krämigare när man kör vanliga på 360 tro? Borde väl ge högre upplösning om inte annat? Eftersom man laddar ned profiler, kan det tänkas att sådant fungerar då?

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur

Fast alla försäljare kör inte med kösystem. På t.ex webhallen låter dom hur många boka som helst, sedan skickar dom bara ut dom till dom som har besällt. Dom struntar i om man beställde dagen före eller månaden före.

Lyckas du inte få en på releasedagen så får du garanterat ingen i år iallafall. Har du tur kan du isåfall lyckas knipa åt dig en i januari/februari.

Hur vet du att Webhallen inte kör med kösystem?
Det har jag svårt att tro.

Sen pratade jag med Dustinhome.se och dom förväntar flera sändningar innan jul. Dom större företagen verkar ha fått mer info än dom små...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Fast alla försäljare kör inte med kösystem. På t.ex webhallen låter dom hur många boka som helst, sedan skickar dom bara ut dom till dom som har besällt. Dom struntar i om man beställde dagen före eller månaden före.

Hur bestämmer de då till vilka de ska skicka? De lär ju ha något system. Och som Fredag också undrar; hur vet du att de inte har ett kösystem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Hur vet du att Webhallen inte kör med kösystem?
Det har jag svårt att tro.

Sen pratade jag med Dustinhome.se och dom förväntar flera sändningar innan jul. Dom större företagen verkar ha fått mer info än dom små...

För att jag mailade och frågade hur jag låg till i kön, och dom sa att dom inte körde med kösystem längre. Sen när jag ändå var i trakterna, gick jag till affären och frågade killarna där, och dom sa det likaså.

Permalänk
Medlem

Ok. Kommer säkert bli populärt. Inte...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ok. Kommer säkert bli populärt. Inte...

Håller med, jag själv vart väldigt sur.

Permalänk

Jag väntar nog med att köpa 360, det är ju trots allt snart jul, så då får man ju lite cash, annars får man väl börja leta jobb eller spara, fast det lär ju ta ett tag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
För att jag mailade och frågade hur jag låg till i kön, och dom sa att dom inte körde med kösystem längre. Sen när jag ändå var i trakterna, gick jag till affären och frågade killarna där, och dom sa det likaså.

Då ska jag själv maila dom och fråga hur de sorterar beställningarna om de är fler än vad de kan leverera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Då ska jag själv maila dom och fråga hur de sorterar beställningarna om de är fler än vad de kan leverera.

Ja gör det. Ska bli kul att se hur dom tänker...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

först till kvarn kanske?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

De kanske går efter bokstavsordning?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De kanske går efter bokstavsordning?

Hej, jag heter Aaron Aapa ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Då ska jag själv maila dom och fråga hur de sorterar beställningarna om de är fler än vad de kan leverera.

Jag mailade dem för någon vecka sedan och frågade om de som beställt via postorder och redan betalt i förväg går före i kön, om de går efter datum på bokningen eller om det är först till kvarn, så någon kan klicka på boka dagen innan och kila ner och köpa direkt. De svarade då att de tror att de kommer få in fler 360s än bokningar.:rolleyes:
Jag frågade också varför de hade höjt priserna på PDZ, GPR3 och Kameo till 649 när de kostade runt 500 förut. På det svarade de att de hade bara gissat priserna förut, och nu hade fått prisuppgifter från leverantören. Men jag tycker att det är väldigt konstigt att Microsoft game studios spel ska vara dyrare än t.ex. EAs spel i Sverige när det är tvärtom i USA.
De skrev även att anlednignen till att har sämre priser än andra återförsäljare beror på att de är så himla mycket snabbare på att få fram priser, och andra återförsäljare kommer följa efter - vi får väl se..

Men maila du också så får vi se om de svarar likadant på ditt mail!

Permalänk

Vad e skillnaden på Core System och Premium? 1000 är ju en hel del, även någon som vet vart man kan se vilka spel man kan köpa samma dag som det släpps?

Tackar!!

Permalänk
Medlem

I Core system så följer det bara med en 360 och en kontroll med sladd.
I Premium så följer det med hd, hdkabel, trådlös kontroll, head set, Vanlig dosa för att skifta mellan filmer osv. Tror att det var allt. Själv har jag varigt på Digistore och har nu ett kvitto på att jag kommer att få min Premium edition D: Längtar som bara den

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerrooh
Vad e skillnaden på Core System och Premium? 1000 är ju en hel del, även någon som vet vart man kan se vilka spel man kan köpa samma dag som det släpps?

Tackar!!

det är mycket som skiljer sig! man får saker värda mycket mer än dessa 1000kr! som man ändåp måste köpa sedan ...

snålheten bedrar visheten, om man nu köper den billigare varianten.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
det är mycket som skiljer sig! man får saker värda mycket mer än dessa 1000kr! som man ändåp måste köpa sedan ...

snålheten bedrar visheten, om man nu köper den billigare varianten.

Varför skulle man behöva köpa det senare?

Permalänk

MÅSTE man ha hårddisk till vissa spel? Spelen ligger väl på skivorna...eller?
Vad ska man med hårddisken till.... Att spara spelen på eller? Finns det inga minneskort?

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
MÅSTE man ha hårddisk till vissa spel? Spelen ligger väl på skivorna...eller?
Vad ska man med hårddisken till.... Att spara spelen på eller? Finns det inga minneskort?

Nej man måste inte ha hårddisk. Hårddisken kan man ha till musik osv, dessutom tror jag vissa spel skulle kunna använda den som casheminne, är dock inte säker
Och jo, det finns minneskort, kostar 450kr om jag inte minns fel