Permalänk

Ok, surt om dom "tvingar" en köpa hårddisk för spelens skull!
Hur kommer den där casheminne grejen inverka?

För jag är lixom inte intresserad av att ha musik filmer etc. på den, ska bara ha den som spelkonsol! =D

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hellspawn1
Ok, surt om dom "tvingar" en köpa hårddisk för spelens skull!
Hur kommer den där casheminne grejen inverka?

För jag är lixom inte intresserad av att ha musik filmer etc. på den, ska bara ha den som spelkonsol! =D

Jag tror nog den mest kommer förkorta laddningstider, annars är det nog inte något märkbart

Permalänk
Avstängd

Man kanske skulle ha hårddisken för att spara spel? och sådant man laddar ner fårn deras excellenta online tjänst va........

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Man kanske skulle ha hårddisken för att spara spel? och sådant man laddar ner fårn deras excellenta online tjänst va........

Det kan man ha minneskortet till. Det är absolut inget måste att ha något tillbehör från premiumpaketet, sålänge man inte vill ladda ner allt för stora filer från live.

Permalänk
Avstängd

och ett minnes kort kostar 400kr ...

alltså är det 600kr som går till trådlösa kontrollers som man måste ha också ...

inse du spar inget ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
och ett minnes kort kostar 400kr ...

alltså är det 600kr som går till trådlösa kontrollers som man måste ha också ...

inse du spar inget ...

och varför skulle man behöva en trådlös kontroll? Sen kan jag ju hålla med att det inte är värt att köpa core-paketet.

Permalänk

8000:- för ett paket på www.discshop.se och då får man 4 spel och två handkontroller, det kanse vore nått att satsa på, jag ska iaf tänka på saken.

*fniss*

Permalänk

Laddar man den trådlösa kontrollen genom USB sladd?
Kan man spela och ladda sammtidigt då?
Tror ni den trådlösa kontrollen kommer att bli "mycket" tyngre änn en vanlig kontroll med sladd?

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
8000:- för ett paket på www.discshop.se och då får man 4 spel och två handkontroller, det kanse vore nått att satsa på, jag ska iaf tänka på saken.

*fniss*

7000kr kostar det, och man tjänar knappt på det. 350kr liksom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Laddar man den trådlösa kontrollen genom USB sladd?
Kan man spela och ladda sammtidigt då?
Tror ni den trådlösa kontrollen kommer att bli "mycket" tyngre änn en vanlig kontroll med sladd?

Man kan köpa till ett sk "Play and Charge kit" som man sätter in i USB-ingången så fort batteriet börjar ta slut. Dock så är jag inte säker på om man får med ett sådant batteri. Annars kostar batteriet ca 150kr och "Play and Charge kit" ca 200kr.

Jag tror inte den kommer väga så mycket mer, batteriet är knappast stort.

Permalänk

Men den kontrollen som följer med premium paketet måste på något sätt kunna laddas utan att man skall behöva köpa tillbehör. Hoppas jag

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer_AB
Men den kontrollen som följer med premium paketet måste på något sätt kunna laddas utan att man skall behöva köpa tillbehör. Hoppas jag

Det går med vanliga AA-batterier också

Permalänk

Vilka spel har ni köpt? Funderar på quake4 och BF2... Vet inte så mkt om de andra som släpps, någon som vet någon om Kameo?

Permalänk
Medlem

Kameo är ett sånt spel som folk antingen älskar eller hatar.

De spel jag är intresserad av är Oblivion, Call of Duty 2, Perect Dark Zero, Mass Effect... Senare skaffar jag kanske Kameo, BF2: MC, Too Human och lite annat. Need for Speed: Most Wanted kan också bli aktuellt...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

http://www.theinquirer.net/?article=27052

Xbox 360 pre-orders hit ebay

Dig deep

By Marc McEntegart: Wednesday 19 October 2005, 11:01
XBOX 360 pre-orders are already being sold on e-bay, with some reaching prices as high as $1,500.

It was only a matter of time before the obligatory new console price gouging began. And, with Microsoft itself predicting disappointment for many would-be buyers, it's no surprise that pre-ordered 360s could fetch such remarkable prices.

Microsoft's global release date idea means that there will be a shortage of 360s which will keep the console high in demand until at least after Yule.

While these auctions are being shut down rapidly, those of you interested in bidding on a 360 pre-order can get in touch with sellers here.

Of course, the world and its gaming mother are bemoaning the price bump but the fact is, if you're rich or dumb enough to spend $1,500 on a console, you are most certainly welcome to do so. µ

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
http://www.theinquirer.net/?article=27052

Xbox 360 pre-orders hit ebay

Dig deep

By Marc McEntegart: Wednesday 19 October 2005, 11:01
XBOX 360 pre-orders are already being sold on e-bay, with some reaching prices as high as $1,500.

It was only a matter of time before the obligatory new console price gouging began. And, with Microsoft itself predicting disappointment for many would-be buyers, it's no surprise that pre-ordered 360s could fetch such remarkable prices.

Microsoft's global release date idea means that there will be a shortage of 360s which will keep the console high in demand until at least after Yule.

While these auctions are being shut down rapidly, those of you interested in bidding on a 360 pre-order can get in touch with sellers here.

Of course, the world and its gaming mother are bemoaning the price bump but the fact is, if you're rich or dumb enough to spend $1,500 on a console, you are most certainly welcome to do so. µ

10 000 för en konsoll... Ja... då är man nog bra dum.
Lite komiskt dock att webhallen är övertygade om att de kommer få mer konsoller än förbokningar när man läser sånt här...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag frågade Webhallen för ett tag sedan och då fick jag detta svar.

Min fråga:
"Jag förbokade i augusti får jag mitt 360 före någon som boka i exempelvis november?"

Svaret:
"Givetvis får du före dom, dock så vet vi inte hur mågna vi får in till releasen."

Dom spel jag köper är Doa4 och PDZ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xi
Jag frågade Webhallen för ett tag sedan och då fick jag detta svar.

Min fråga:
"Jag förbokade i augusti får jag mitt 360 före någon som boka i exempelvis november?"

Svaret:
"Givetvis får du före dom, dock så vet vi inte hur mågna vi får in till releasen."

Dom spel jag köper är Doa4 och PDZ.

Lustigt att dom inte verkar veta hur det fungerar. Man kan ju bara hoppas att dom kör med kösystem.

Permalänk
Medlem

vet någon om hur det ligger till med multi x chip? om det är kommer ut samtidigt?osv

Visa signatur

Nixxi

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt okej i mitt tycke... bättre än den grå i alla fall... Jag gissar att både PS3 och Revolution kommer att ha strömkällor i ungefär samma storlek... I alla fall PS3

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Helt okej i mitt tycke... bättre än den grå i alla fall... Jag gissar att både PS3 och Revolution kommer att ha strömkällor i ungefär samma storlek... I alla fall PS3

Den kommer vara inbyggd under PS3an, dock så kan det ju bli ett problem med Revolution

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Den kommer vara inbyggd under PS3an, dock så kan det ju bli ett problem med Revolution

Är du säker? För i så fall kan PS3 få stora värmeproblem, eller så kommer den att låta som en skördetröska Jag föredrar nog en extern strömkälla då...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Är du säker? För i så fall kan PS3 få stora värmeproblem, eller så kommer den att låta som en skördetröska Jag föredrar nog en extern strömkälla då...

Säker är jag inte, men det skulle inte förvåna mig. Värmeproblemet löser dom nog, dock kommer den nog låta rätt mycket som du säger ;P

Permalänk

Vad jag vet så har vi inte fått se PS3's strömlösning.
Xbox360 har vi fått se smygbilder på nu bara ett par månader innan release.

Hoppas PS3 också har extern ström... då slipper man extra värme...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

fan funderar på att köpa på dustin men spelen kostar 700 där, känns hårt värre. Finns perfect dark till demo på pc eller nått? gilalr inte attt köpa grisen i säcken

Någon som vet om man kan fixa permium på nån annan netaffär där de inte e slut o spelen e billiga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerrooh
fan funderar på att köpa på dustin men spelen kostar 700 där, känns hårt värre. Finns perfect dark till demo på pc eller nått? gilalr inte attt köpa grisen i säcken

Någon som vet om man kan fixa permium på nån annan netaffär där de inte e slut o spelen e billiga?

Perfect Dark finns bara till Nintendo 64 och Perfect Dark Zero kommer bara till Xbox 360. Om du inte har otroligt bråttom så kan du ju ladda ner demon via Xbox 360's Live... Jag tänker ladda ner så många demon jag hinner och som det finns i alla fall Så man får ett litet humm om vad man ska köpa...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Någon som hittat något exakt datum på releasen (konsollen)

alla "spel-sidor" är blockade på jobbet så jag kan inte hitta någe.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Releasen är:
"North America on November 22, in Europe on December 2 and in Japan on December 10. "
Enligt Microsoft själva då, sedan så kanske man inte ska hoppas för mycket kan ju bli försenat någon vecka eller så. För att ha världsrelease är nog något som kostar och är svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xi
Enligt Microsoft själva då, sedan så kanske man inte ska hoppas för mycket kan ju bli försenat någon vecka eller så. För att ha världsrelease är nog något som kostar och är svårt.

När det är en månad kvar försenar de den inte För många fans skulle bli besvikna då. De säger nog till om förseningarna när grejen är på stadiet "To be released holidays 2005"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ja det får vi hoppas. Här har man suttigt och väntat i evigheter och då hoppas man ju inte precis på att de ska skjuta upp lanseringen i Europa
Ska nog köpa till en trådlös kontroll till. Det är lite roligare att spela två