Permalänk

ASUS A8NSLI - Nytt Bios?

jag har ett ASUS A8NSLI som jag behöver uppgradera BIOS på, har inte gjort det sedan jag köpte det. har problem med muspekaren.

enligt ASUS sida så är " A8N-SLI Bios version 1012" senaste versionen (bortsett från Betan).

min fråga är nu HUR går jag till väga för att byta BIOS på säkraste/bästa sätt?

<edit>det kanske räcker med att jag uppgraderar kortets drivrutiner?</edit>

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du fick med en CD till moderkoret där det finns ett program för uppdatering. Annars finns de täven på deras hemsida på samma ställe som BIOS finns. Bara att använda, funkar perfekt för mig, har Deluxe-varianten.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

jag har testat att trycka på "ASUS Navigation Wizard" på hemsidan, men det händer inte ett dugg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

AsusUpdate, finns det inget sådant program?

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk
Medlem

Här fins Asus update: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/

61002 verkar vara det senaste.

Permalänk

tusen tack Phalle! det fungerade klockrent, bortsett från att jag fick ta ner BIOS separat. men det hade jag redan gjort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice att det fungerade för dig. Programmet säger "Cannot find Asus motherboard" när jag försöker installera det. Jag har ett Asus A8V D... Men Asus skulle vist fixa det till nästa version av Asus Update.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Nice att det fungerade för dig. Programmet säger "Cannot find Asus motherboard" när jag försöker installera det. Jag har ett Asus A8V D... Men Asus skulle vist fixa det till nästa version av Asus Update.

Beror på att det BIOS nu innehåller någon bugg. Det går att löas genom att uppdatera bios "manuellt". Dvs från diskett. Så gjorde jag. Men det löser säkert Asus framöver. Dock vill man ju ha det nyaste BIOS nu!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.