får ip:et men kommer ändå inte åt sidan??

Permalänk

får ip:et men kommer ändå inte åt sidan??

hej... installerade om windows..

nu kommer jag inte åt internet.

kan pinga alla sidor och kommer åt folket i nätverket men inget mer.

Sitter bakom en Belkin Router som har fungerat felfritt innan....

Andra på nätverket kommer åt internet.

kan inte heller komma åt routern.

har testat å byta tp kabeln utan framgång.

hjälp snälla!

Tack på föhand //jens

Permalänk
Medlem

Norton eller liknande branvägg som kanske stör?

Permalänk

nej allt sånt är borttaget... känns som att det har med nätverkskortet eller drivisarna dit... men har ändå installerat om dem 2 ggr.. (integrerat i asus moderkortet )

Permalänk
Medlem

Browserinställningar? Testa att pinga din DNS. Kan du surfa till www-sidor via IP, t.ex. 62.119.189.4 (www.dn.se)? Om det sistnämnda funkar är det nåt problem med DNS-uppslag, antingen blockar du dem på nåt sätt (brandvägg) eller så kanske de råkar vara nere hos din ISP.

Permalänk

Hepp... Fungerar inte å komma in på en sida via ip:et.

Jag kommer varken åt router eller internet men jag får svar om jag pingar dem.

Nätverket fungerar felfritt och de andra två datorerna kommer åt både router och internet.

Grejjen är den att jag formaterade och installerade om windows. När det var klart körde jag skivan jag fick med till moderkortet och installerade alla drivisar som fanns med där.

Windows uppdaterade sig självt och laddade ner en hel hög med information, så kontakten med nätet finns verkligen men sen är det inte mer heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jenskullberg
Hepp... Fungerar inte å komma in på en sida via ip:et.

Jag kommer varken åt router eller internet men jag får svar om jag pingar dem.

Nätverket fungerar felfritt och de andra två datorerna kommer åt både router och internet.

Grejjen är den att jag formaterade och installerade om windows. När det var klart körde jag skivan jag fick med till moderkortet och installerade alla drivisar som fanns med där.

Windows uppdaterade sig självt och laddade ner en hel hög med information, så kontakten med nätet finns verkligen men sen är det inte mer heller...

Är "använd en proxy-server" ibockad i IE under "verktyg", "internet-alternativ", "anslutningar", "lan-inställningar"? Om det är det så bocka ur den.

Permalänk
Medlem

vad haru för uppkoppling??

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benganb
Är "använd en proxy-server" ibockad i IE under "verktyg", "internet-alternativ", "anslutningar", "lan-inställningar"? Om det är det så bocka ur den.

Tack Benganb... nu fungerar allt som det ska igen.

Problemet löst!!! wee