Permalänk
Medlem

Beställt adsl

Nu har jag äntligen fått tillgång att beställa adsl. beställt telia 8000 på telias hemsida. nu undrar jag eftersom att det inte stod någon tid om hur lång tid det skulle dröja innan jag blev inkopplad och skulle vara kul att få reda på om det rör sig om 1 vecka 1 månad eller 1 år typ? en annan fråga är hur får jag mit modem (stod att modemet ingick gratis)

Visa signatur

mmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem

Re: Beställt adsl

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bolmstam
Nu har jag äntligen fått tillgång att beställa adsl. beställt telia 8000 på telias hemsida. nu undrar jag eftersom att det inte stod någon tid om hur lång tid det skulle dröja innan jag blev inkopplad och skulle vara kul att få reda på om det rör sig om 1 vecka 1 månad eller 1 år typ? en annan fråga är hur får jag mit modem (stod att modemet ingick gratis)

Normalt så tar det åtta arbetsdagar att få det inkopplat. Modemet kommer du att få skickat på posten.

Permalänk
Medlem

tack så mycket. borde få det snart då 5 arbetsdagar sedan jag beställde:p

Visa signatur

mmmmmmmmmm

Permalänk

Hör av dig när du får de inkopplat, skulle va kul å veta hur lång tid de tar... ska själv beställa Telia 8Mbit imorrn...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk

Snabbast leveranstid (normalt 8 arbetsdagar) får du om du ringer kundtjänst... beställningar via hemsidan kan ta några extra dagar.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fått det inom 8 dagar med Telia.
Har flyttat med mig abbet till 2 olika adresser. Har tagit MAX 8 dagar varje gång. Dvs 3 beställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centurion
Snabbast leveranstid (normalt 8 arbetsdagar) får du om du ringer kundtjänst... beställningar via hemsidan kan ta några extra dagar.

Kan dock gå ännu fortare. Man brukar säga att det kommer att inte ta mer än 10arbetsdagar. Vilket ingen annan leverantör kan göra.

Räkna med att det tar 5-10 arb.dagar att få det inkoppalt.

Permalänk
Medlem

6 dagar eller igentligen 5 beställde sen onsdagkväll och aktivt när jag fick modemet torsdagen veckan efter

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

mkt fin tjänst=)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
6 dagar eller igentligen 5 beställde sen onsdagkväll och aktivt när jag fick modemet torsdagen veckan efter

Jasså du har fått ADSL nu, jag tycker mig minnas att du skröt om ditt US robotics modem förut

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Det står fortfarande här och blänker....

Jo det blev ADSL efter ungefär ett års diskutioner med Telia. Snabba är de inte men de fixade det hela till slut

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Ska bli kul å se när ja får mitt ADSL, beställde via telefon i fredags em... 8-10 arbetsdagar sa dom att de skulle ta.

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]