Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontrollern

Permalänk
Avstängd

Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontrollern

Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontrollern
Skrivet av Anton K 28 Oktober 2005 10:13

Epic är en mycket välkänd spelutvecklare och är det inte några nya heta speltitlar som gäller skapar Epic ofta uppmärksamhet genom att tala högt och öppet om spelrelaterade produkter. Man brukar inte skräda med orden och det har inte heller Mark Reign på Epic gjort när han under ett Live-event för IGN uttalade sig om Nintendo Revolution och specifikt dess unika handkontroll. Mark Reign kunde lova att Nintendo Revolution kommer få stora mängder med speltitlar som enbart utvecklas för att passa så bra som möjligt med Revolutions handkontroll. Något som kan betyda att många spel tappar fokus på att helt enkelt vara ett bra spel.

"Don't kid yourself - you're going to see more gimmicky, crappy, cheap, I-wish-I-hadn't-bought-it gimmick games based around that controller than you can ever possibly imagine."

Mark Reign hade inte mycket positivt att säga om Nintendos nästa generationsspelkonsol och det faktum att han inte ens räknade Revolution som en nästa generationsspelkonsol säger en hel del. För honom fanns det bara två nästa generationsspelkonsoler, Xbox 360 och PlayStation 3.

Hur mycket sanning som ligger bakom dessa ord är självklart svårt att säga men detta gör det knappast lättare för Nintendo som annars nyligen överraskade när man meddelade att Revolution kan komma att lanseras redan i april 2006.

Källa: The Inquirer

http://www.nordichardware.se/nyhet,8753.html

man är inte förvånad, alltså att rev. kommer vara kass ....

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Re: Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontrollern

Okej, vettig information.

Tuffare är det med Xb0x-folk:

Citat:

Robbie Bach:
"Sony är ett bra hemelektronikföretag, men jag inte imponerad av en del av deras mjukvara, och de har inga tjänster. De tjänster de har utanför spelbranschen har kantrat. Det här är anledningen till att Ipod vinner över Sony - Apple är bättre på mjukvara och tjänster.
Nintendo är ett jättebra företag, men jag tror att de skulle beskriva sig som ett leksaksföretag. Vi tävlar inte mot en leksak. Det här är underhållning."

Jag väntar dock tills spel och konsolerna kommer innan jag bestämmer vilka eller vilken konsol jag ska köpa...

Sen att den du tar det där som fakta är ju rätt tragiskt, står ju t o m "
Hur mycket sanning som ligger bakom dessa ord är självklart svårt att säga"

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd

Ja det är "allmänt" kännt att sony suger på mjukvara ... som tur är , är de desto bättre på hårdvara annars skulle de vart riktigt illa

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Ja det är "allmänt" kännt att sony suger på mjukvara ... som tur är , är de desto bättre på hårdvara annars skulle de vart riktigt illa

Räknas inte spel som mjukvara?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Re: Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontrollern

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Nintendo Revolution suger enligt Epic - Speciellt handkontrollern
Skrivet av Anton K 28 Oktober 2005 10:13

Epic är en mycket välkänd spelutvecklare och är det inte några nya heta speltitlar som gäller skapar Epic ofta uppmärksamhet genom att tala högt och öppet om spelrelaterade produkter. Man brukar inte skräda med orden och det har inte heller Mark Reign på Epic gjort när han under ett Live-event för IGN uttalade sig om Nintendo Revolution och specifikt dess unika handkontroll. Mark Reign kunde lova att Nintendo Revolution kommer få stora mängder med speltitlar som enbart utvecklas för att passa så bra som möjligt med Revolutions handkontroll. Något som kan betyda att många spel tappar fokus på att helt enkelt vara ett bra spel.

"Don't kid yourself - you're going to see more gimmicky, crappy, cheap, I-wish-I-hadn't-bought-it gimmick games based around that controller than you can ever possibly imagine."

Mark Reign hade inte mycket positivt att säga om Nintendos nästa generationsspelkonsol och det faktum att han inte ens räknade Revolution som en nästa generationsspelkonsol säger en hel del. För honom fanns det bara två nästa generationsspelkonsoler, Xbox 360 och PlayStation 3.

Hur mycket sanning som ligger bakom dessa ord är självklart svårt att säga men detta gör det knappast lättare för Nintendo som annars nyligen överraskade när man meddelade att Revolution kan komma att lanseras redan i april 2006.

Källa: The Inquirer

http://www.nordichardware.se/nyhet,8753.html

man är inte förvånad, alltså att rev. kommer vara kass ....

jag skulle gärna vilja se honom göra en nyskapande konsoll som är lika kraftfull som en XBox 360 fast MYCKET mindre med en helt ny variant av handkontroll som ändå är lite retro style.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Bullshit allt ihop.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Ja det är "allmänt" kännt att sony suger på mjukvara ... som tur är , är de desto bättre på hårdvara annars skulle de vart riktigt illa

Sålänge spel räknas som mjukvara så suger knappast Sony på den biten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Sålänge spel räknas som mjukvara så suger knappast Sony på den biten

Mjo men Ondjultomte verkar ha lika mycket koll som Mark Reign...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Sålänge spel räknas som mjukvara så suger knappast Sony på den biten

det mesta som spottas ur till deras plattform är väl tredjeparts?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
det mesta som spottas ur till deras plattform är väl tredjeparts?

Jupp. JAg vet nog inte ens om de har gjort nått eget spel.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Epic kör ju bara ren kraft i deras spel så det är inte så undra på att de dissar Nintendo. Därimot har han en poäng, jag tror också att det kommer komma mer gimmick till Rev än någon annan, men det kommer förmodligen väldigt många nyskapande spel också.

Only time will tell....

Permalänk
Medlem

Källa: The Inquirer

är dom inte kända för att vara lite i aftonbladets klass så att säga?

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
det mesta som spottas ur till deras plattform är väl tredjeparts?

Det är faktiskt sant, sorry där.

Permalänk

Och där rök det lilla förtroende jag hade för epic...

EDIT: Eller Mark Reign kanske jag skulle nöja mig med, epic har ju trots allt gjord mänger av bra spel.. Tycker bara att hans utlåtande var ganska korkat och ogenomtänkt. För han har väl inte testat konsollen/kontrollen, eller?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Räknas inte spel som mjukvara?

och sony släpper ju många spel ......

heh, jag visste att alla fanboys skulle komma springandes.

"men men .. neee nintendo är ju visst bra ju ... å sony är bäst så de så .... de sa deras marknads avdelning"

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Mark Rein är ju som tur är inte Epic... fattar inte varför de bjöd in honom, han har ingenting med utvecklingen att göra utan bara PR... De borde bjudit in CliffyB istället, där har vi en riktig gamer.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Enligt Mark Reign så handlar nästa generation enbart om grafik (hur korkat låter inte det?)och eftersom Nintendo satsar mer på spelbarhet än just grafik som Microsoft och Sony gör så passar inte Epics kommande spel till Rev vilket gör att han dissar Nintendo.
Här kan ni se presskonferansen när han gör bort sig om ni inte har sett den redan. Han är riktigt patetisk.
http://media.cube.ign.com/articles/661/661405/vids_1.html

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Nintendo har bara gått utför senns SNES slutades tillverkas, verkar även vara så i detta fall. Men men, jag säger inget förens grejerna kommer ut på marknaden. Antagligen blir det så att jag köper Rev. änndå för nått spel kommer säkert locka.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Bara jag som är väldigt väldigt sugen på ett Nintendo Revolution?
Tycker de verka ganska coolt

Permalänk
Medlem

Kommer den redan i april?

Är då den släpps i Japan eller i hela världen?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Tror inte att Rev kommer bli någe vidare... hur rolig kan den där fjärrkontrollen vara? Ja visst, dom första 20 minutrarna är den säkert jätte rolig och häftig, men sen skulle iallafall jag vara less. Och vilja ha en riktig kontroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
och sony släpper ju många spel ......

heh, jag visste att alla fanboys skulle komma springandes.

"men men .. neee nintendo är ju visst bra ju ... å sony är bäst så de så .... de sa deras marknads avdelning"

Och du är själv ingen fanboy menar du?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Spel är så mycket mer än bara prestanda och nummer. Spel är känsla. Jag tycker det är modigt av nintendo att våga sattsa på nått nytt. Personligen ser jag ingen anledning med att köpa en Xbox förutom det faktum att man kan chippa den och se på film med den.
Jag instämmer att jag är lite rädd för att det kommer komma en massa spel som enbart cirkulerar runt handkontrollen men samtidigt har jag ganska stort förtroende för nintendo. De har alltid lyckats med att släppa kvalitets spel så varför skulle de misslyckas nu?
Vi får väll se vem som får rätt i slutändan... det kan mycket väl bli revolutionsmotståndarna men oavsätt tycker jag det är tråkigt att så många är rädda för förändringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Kommer den redan i april?

Är då den släpps i Japan eller i hela världen?

Tidigast April i Japan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Och du är själv ingen fanboy menar du?

Kunde nog inte sagt det bättre själv. Enkelt och cleant.

Permalänk
Medlem

Någon tog upp att det bara släpps tredejpart till Sonys konsoler. Vad gör det då inte till Xbox och kommande 360 som verkar bli ännu värre. Hälften av release spelen kommer eller finns redan till PC och det lär ju inte bli bättre i framtiden. Så vad ska man med en 360 till då dom flesta spelen dyker upp till tex PC?
Xbox har ju klenast med exklusiva titlar och det verkar inte bli bättre med 360.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Nintendo ska ha en eloge för sin innovativitet. Jag tycker att deras konsoll är den som är mest next-gen av alla. Allt sitter inte i grafiken, utan den största delen är hur rolig och underhållande spelet är. Där har Nintendo varit före många andra konsoller.

Fanboys är alltid irriterande. Speciellt konsoll-fanboys är ganska idiotiska, kanske pga att de ofta är lite omogna.

Vem som är bäst ändrar hela tiden. Det här gäller alla grenar, vare sig det är grafikkort, processorer, mobiler, bilar eller konsoller. Förr var Nintendo bäst, men så kom Sony och tog över med PS1. De höll den med PS2 men nu tror jag att de förlorar den till Microsoft. Nästa generation kör kanske Nintendo om, eller så tar Sony tillbaka täten. Allt sånt ändras...

Jag håller med om att många spel till Revolution kommer att fokuseras för mycket på kontrollen, men jag ser det ändå som en bra sak att Nintendo gör nåt sånt. Och kommer det inte en lika stor del skitspel till PS2/PS3/Xbox/Xbox 360/Gamecube?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Tidigast April i Japan

Enligt källor så ska Nintendos VD Satoru Iwata sagt att Nintendo kommer att satsa på att släppa Nintendo Revolution i April i Japan. Fast inte bara i Japan utan i alla regioner samtidigt.

Källa

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, nu har man något att se fram emot

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Och du är själv ingen fanboy menar du?

nej jag spelar inte spel ... har förvisso en xbox, men inte ett enda spel till den ...
den går som "htpc" bara.

JAg är bara intresserad av de tekniska aspekterna med dessa nya konsoller. Ps3an å 360n då ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
JAg är bara intresserad av de tekniska aspekterna med dessa nya konsoller. Ps3an å 360n då ...

Tekniska aspekter? Jag tror faktist att det har gått ut lika mycket om inte mer research i Nintendos kontroll än Xbox360. Herregud, Xbox360 är ju bara en superkraftig PC. PS3 har ju sin CELL processor som ska vara mycket bättre än allt på marknaden nu, och Nintendo har ju sin revolutionerande kontroll. Vad har Xbox360?

Tekniska aspekter betyder mer än grafik och cpu-kraft.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |