Permalänk

Dött Radeon?

Tjenixen!

Igår när jag skulle starta datorn på morgonen, fick jag ett långt och tre korta pip. Enligt BIOS betyder det att grafikkortet inte fungerar.
Jag startade om datorn och vips så fungerade allt. Hela dagen spelade jag spel utan problem.
På kvällen skulle jag titta på film och då såg jag på TV-ut att mitt Theater Mode inte fungerade. För de som inte vet vad Theater Mode är så är det en tjusig funktion som kör alla video i helskärm på TV:n men normal på monitorn. Det skumma var att resten av TV-ut fungerade. Då tänkte jag att det är säkert någon bugg som spelat ett spratt.
Glad i hågen startar jag om datorn och då piper BIOS igen med sitt grafikkortet fungerar inte korrekt. Jag testade kortet i min reservdator och dessvärre blev det samma där.
Är det någon som har en vettig förklaring? Kortet i fråga är ett Radeon 9600 av HIS. Jag överklockar inte och har hyfsad temperatur i burken.
Ni får gärna komma med förslag, liknande erfarenheter osv.
Tack på förhand gott folk!!

PS. Snälla, inga köp ett 5000W agg, trött på de "tipsen".DS

Visa signatur
Permalänk

Glapp?
Mitt 9700 PRO Glappar som fan (men det var ju hittat på skrotet)
Bara bända och böja och hoppas att det funkar.
Annars har jag ingen aning.

Ett nytt graffkort är inte så dyrt.

Permalänk

Tja, glapp som inträffar spontant?
Men du har rätt, det blir ett nytt graffekort!

Visa signatur
Permalänk

Tryckt in kortet i agp porten ordentligt, man får ta i rätt så hårt för att den undra raden fjädrar ska ge med sig.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk

Vet inget om det kortet men sitter det en extra strömförsörjning kan det mycket väl vara nätagget. Körde med 400W skitagg och kontakten brann när uttaget blev förstort.

Visa signatur

~ Athlon 64 3200+ ~ A8N-SLI(r) DELUXE ~ 1024Mb ~ 480Gb Hdd ~ PNY 7800GT ~ Tt Tsunami ~ OCZ Modstream ~