PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Avstängd

nej det vet ingen

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
nej det vet ingen

förutom 90% på de flesta forum då givetvis..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

ja givetvis så vet och kan sony fanboysen det mesta

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
ja givetvis så vet och kan sony fanboysen det mesta

nja, nu menade jag de flesta generellt..

fanboysen tror Sony kommer dela ut den nästan gratis nästa månad. antibotarna tror att den kommer 2009 eller inte alls, och att den kostar mer än Apples grymmaste G5a.

fast jag tror fortfarande den hamnar på 3495.

/ http://www.gamesmediamirror.com/leech_1894_1_en.html (liiiite större än andra filmen)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
2-3 månader mellan japan och europa är väl i bästa fall, ser bara hur det gick med PSP, otroligt klantigt.

Och att vara så säker på att sony vinner för att folk vill ha det dom är vana vid är ett bra korkat utalande, det var nog precis det nintendo trodde.

Och ni har väl hört alla rykten om försening till 2007? Jag blir bra förvånad om vi får se PS3 lanseras innan sommaren.

Fast de ryktena är ju utspridda av Microsofts Xbox chef i England.
Han tjänar ju på att ljuga.

Många tänker inte på att PS3 vinner många kunde p.g.a. sin bakåtkompatibilitet.
Vi har 31 PS1 spel och 6 PS2 spel. Klart jag kommer välja PS3 över Xbox360 så jag kan fortsätta spela mina gamla klassiker.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Fast de ryktena är ju utspridda av Microsofts Xbox chef i England.
Han tjänar ju på att ljuga.

Många tänker inte på att PS3 vinner många kunde p.g.a. sin bakåtkompatibilitet.
Vi har 31 PS1 spel och 6 PS2 spel. Klart jag kommer välja PS3 över Xbox360 så jag kan fortsätta spela mina gamla klassiker.

har du slängt dina konsoller eller??

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
har du slängt dina konsoller eller??

Nä, mitt första PS1 gick sönder efter 5år (hade dock redan gett bort den)
Mitt PS2 är en första release konsoll som snart är 6 år gammal.

Fast du kanske kan säga nån smart anledning till varför jag ska välja en xbox360 som INTE kan spela mina gamla spel mot ett PS3 som ryktena gör gällande t.o.m. kan få spelen att se snyggare ut.
Priset blir ju skit sak samma förutom att jag måste ha ytterligare en konsoll i hyllan.
PS3 kommer att ersätta mitt PS2. Xbox360 skulle ju bli vid sidan av.

På samma sätt som Nintendos nya kan tjäna in gamla kunde pga att den är bakåtkompatibel.

Jag ser PS3:an bakåtkompatibilitet som en minst lika bra anledning att köpa den som folk som säger att de ska köpa Xbox360 för att den släpps först...

PS2:an ersatte mitt PS1, PS3:an ska ersätta mitt PS2.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Kanske en aning off topic, men jag kom över den här för någon dag sen och kunde inte låta bli..
Den här säger en hel del utav många av er; http://penny-arcade.com/view.php?date=2001-02-12&res=l

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd

Ett kul citat från Arstechnica:

The PS3 to run in glorious 120fps some day in the future. Maybe.

When Ken talks, people listen. Then people laugh. Now, in terms of hype Sony are the masters. They will show you pre-rendered videos and claim they're real. You will hear rumors of super computers. You'll thrill to the idea of fifty-five quintillion flops of megalumps more processing power than their competitor. It will be more impressive than the printing press, and it will be the hub of your entertainment world. You will jack into the Matrix. And that's just what they said about the PS2.

hohohoh

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2005/10/31/1690

"We at Sony, like to throw lots of big numbers at people. We understand you, the little person, is incapable of wading through our bullshit, and every time we say something asinine like "120 fps!," the cash register in our head goes "ch-ching!" Thank you, for buying into our marketing ploys. Wait until the PS4, when you will be capable of playing games in glorious 243.559~ fps, with 16-bazillion polygons per finger! It'll be amazing!"

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Ett kul citat från Arstechnica:

The PS3 to run in glorious 120fps some day in the future. Maybe.

When Ken talks, people listen. Then people laugh. Now, in terms of hype Sony are the masters. They will show you pre-rendered videos and claim they're real. You will hear rumors of super computers. You'll thrill to the idea of fifty-five quintillion flops of megalumps more processing power than their competitor. It will be more impressive than the printing press, and it will be the hub of your entertainment world. You will jack into the Matrix. And that's just what they said about the PS2.

hohohoh

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2005/10/31/1690

"We at Sony, like to throw lots of big numbers at people. We understand you, the little person, is incapable of wading through our bullshit, and every time we say something asinine like "120 fps!," the cash register in our head goes "ch-ching!" Thank you, for buying into our marketing ploys. Wait until the PS4, when you will be capable of playing games in glorious 243.559~ fps, with 16-bazillion polygons per finger! It'll be amazing!"

ganska mycket dom gör bort sig där då ken snackade om filmer och inte spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Ett kul citat från Arstechnica:

The PS3 to run in glorious 120fps some day in the future. Maybe.

When Ken talks, people listen. Then people laugh. Now, in terms of hype Sony are the masters. They will show you pre-rendered videos and claim they're real. You will hear rumors of super computers. You'll thrill to the idea of fifty-five quintillion flops of megalumps more processing power than their competitor. It will be more impressive than the printing press, and it will be the hub of your entertainment world. You will jack into the Matrix. And that's just what they said about the PS2.

hohohoh

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2005/10/31/1690

"We at Sony, like to throw lots of big numbers at people. We understand you, the little person, is incapable of wading through our bullshit, and every time we say something asinine like "120 fps!," the cash register in our head goes "ch-ching!" Thank you, for buying into our marketing ploys. Wait until the PS4, when you will be capable of playing games in glorious 243.559~ fps, with 16-bazillion polygons per finger! It'll be amazing!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

PS3 kommer nog att ha en liknande online-funktion som nuvarande PS2. Alltså att företagen sköter det själva. Detta kommer bli ett stort misstag av sony, då PS2 online-stödet är rätt uselt.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=5516

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
PS3 kommer nog att ha en liknande online-funktion som nuvarande PS2. Alltså att företagen sköter det själva. Detta kommer bli ett stort misstag av sony, då PS2 online-stödet är rätt uselt.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=5516

ja se bara på ps2.. vilket misslyckande för sony det var! jag menar vem behöver 90 miljoner sålda konsoler när man kan har knappt 2 miljoner live-abonnenter istället...

SOCOM fungerar hur bra som helst att spela online och det är trevligare folk där än småungarna som spelar halo 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
ja se bara på ps2.. vilket misslyckande för sony det var! jag menar vem behöver 90 miljoner sålda konsoler när man kan har knappt 2 miljoner live-abonnenter istället...

SOCOM fungerar hur bra som helst att spela online och det är trevligare folk där än småungarna som spelar halo 2

Du e ju mogen då! Om jag inte kommer ihåg fel var du en av de som kritiserade NiQ för att vara Nintendo-fanboy. Där var motiveringen att han inte kunde se fel i Nintendos produkter. Kan du se något fel med Sonys produkter? Alltid när någon kritiserar Sony, fastän det är på ett sansat och motiverat sätt måste du anfalla tillbaka. Sonys onlinetjänst sög. PS2 hade mycket bra, men onlinestödet var inte en av dem...

Kan du inte erkänna att det är en miss av Sony att inte satsa på online-spelandet?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Enda skillnaden mellan Live och PS2, har inte spelat någon, men är att man slipper göra ett konto för varje spel hos live? Hur kommer ps3an, eller som ps2 är nu, att vara jämfört med PC?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
ja se bara på ps2.. vilket misslyckande för sony det var! jag menar vem behöver 90 miljoner sålda konsoler när man kan har knappt 2 miljoner live-abonnenter istället...

SOCOM fungerar hur bra som helst att spela online och det är trevligare folk där än småungarna som spelar halo 2

Men snälla människa. Är du så kär i sony att du inte kan erkänna att Live är bättre än ps2-online-grejen? Sen kommer internet-möjligheterna betyda bra mycket mer den här generationen så sony får allt lägga på ett kål om dom inte vill ge MS alla online-spelare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Men snälla människa. Är du så kär i sony att du inte kan erkänna att Live är bättre än ps2-online-grejen? Sen kommer internet-möjligheterna betyda bra mycket mer den här generationen så sony får allt lägga på ett kål om dom inte vill ge MS alla online-spelare.

inget av dom är speciellt bra enligt mig.

men är jag tvungen att spela ett konsol-spel online så väljer jag SOCOM före halo 2 alla dagar.

Permalänk
Medlem

Det aknske du gör, men nu handlar det inte om spelen utan om konsollernas online-möjligheter...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Alltså hoppas verkligen att PS3 satsar online och inte bara som de har på PS2 nu. Sony borde göra så och det skulle göra så fler skulle köpa PS3.

Angående priset tror jag det blir liknande Xbox 360 om inte lägre. Hur som helst är det säkert att Sony kommer göra mycket för att sälja mer konsoler och spel än Microsoft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Alltså hoppas verkligen att PS3 satsar online och inte bara som de har på PS2 nu. Sony borde göra så och det skulle göra så fler skulle köpa PS3.

Angående priset tror jag det blir liknande Xbox 360 om inte lägre. Hur som helst är det säkert att Sony kommer göra mycket för att sälja mer konsoler och spel än Microsoft.

De kan inte sälja PS3 till ett lägre pris än Xbox 360. Hårdvaran i PS3 är dyrare och de har inte råd att sälja den så billigt. Kanske till samma pris men absolut inte billigare...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Tycker fortfarande att det är helt otroligt hur dåligt designad den är

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voidhanger
Tycker fortfarande att det är helt otroligt hur dåligt designad den är

Njaa, själva konsollen tycker jag att är snyggare än Xbox 360. Och banankontrollen gör de ju om...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Vad skiljer sig "playstion-online" mot "pc-online"?!

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
De kan inte sälja PS3 till ett lägre pris än Xbox 360. Hårdvaran i PS3 är dyrare och de har inte råd att sälja den så billigt. Kanske till samma pris men absolut inte billigare...

Det kan de väll. Både Sony och Microsoft förlorar på att göra konsolerna och både företagen har mycket andra inkomster. Så varför skulle då inte Sony kunna sälja PS3 billigare? Just det, de kommer göra mycket för att vinna det här konsolkriget och kommer troligen att försöka få fler att köpa PS3 genom att just det ha ett bättre pris. Detta priskrig kan ge en otroligt stor fördel för oss konsumenter.

Permalänk
Medlem

ja, och inte är det Moores lag alena som gör att XBox nu kostar 1/5 av vad den först gjorde. det är ren skär desperation.

och vem har sagt att Live är bättre än Sonys motsvarighet? de har ju ingen motsvarighet! läs vad Haraya skrev, SOCOM funkar fint.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Det kan de väll. Både Sony och Microsoft förlorar på att göra konsolerna och både företagen har mycket andra inkomster. Så varför skulle då inte Sony kunna sälja PS3 billigare? Just det, de kommer göra mycket för att vinna det här konsolkriget och kommer troligen att försöka få fler att köpa PS3 genom att just det ha ett bättre pris. Detta priskrig kan ge en otroligt stor fördel för oss konsumenter.

Du är faktiskt den första jag sett som seriöst har menat att PS3 kommer att vara billigare än Xbox 360. Om den är det äter jag upp min hatt Fast jag får köpa en först

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Du är faktiskt den första jag sett som seriöst har menat att PS3 kommer att vara billigare än Xbox 360. Om den är det äter jag upp min hatt Fast jag får köpa en först

skillnad på prisvärde och lägst pris iof..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
skillnad på prisvärde och lägst pris iof..

Förstås, men när det gäller prisvärde tror jag att de blir ganska lika. PS3 blir nog bättre, men också dyrare...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Var redo att äta upp din hatt! Jodå den blir nog bättre. Vi får se