Winsecure, vad gör den??

Permalänk
Inaktiv

Winsecure, vad gör den??

Som rubriken lyder behöver jag ett snabbt svar då jag blockerade en del program i brandväggen råkade jag ta även denna winsecure,, nu vill den ansluta till intenet och norton varnar för hög säkerhetsrisk, vilket verkar lite konstigt med tanke på vad programmet heter, hittade nästan inget på google o altavista om detta, så jag är tacksam för ett snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Googlade på winsecure.exe och då verkar det vara virus/adware.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=winsecure.exe&btnG=S%C3%B...
Finns säkert lite vettig information där.

Permalänk
Inaktiv

Hjälp, nu blir jag rädd, får gå in igen och blockera då??? sen när jag gåt till sökfunktionen på datorn så hittar den inte detta programmet, det verkar inte existera???

Permalänk
Medlem

Kör någon spyware remover.

Körde XoftSpy och den hittade 30 objekt i min dator. Bland annat fick jag en ruta med "Windows fixer" som en inte allt för van datoranvändare skulle klickat på...

Permalänk
Inaktiv

Jo men saken är den att detta winsecure legat som aktivt i brandväggen i flera månader, hur jag tillåtit detta vet jag inte, jag må¨ste ju ha godkänt det, sen så scannar jag ofta med adaware, och kör norton 2005 mm, men detta har aldrig raderats då, eftersom det fortfarande ligger kvar, och ingen träff när man söker på namnet, vet inte om det går att avinstallera med hjälp av den länken jag fick ovan??