Permalänk
Medlem

Ninja Scythe vs Big Typhoon?

Nån som vet hur dessa två står mot varann? Menar framförallt när Ninja körs helt passivt och Big Typhoon under 1000rpm. Verkar iaf att Zalman 9500 är helt värdelös vid låga varv.

/q

Permalänk
Visa signatur

[ Opteron 165 X2 @2610MHz ]::[ 4x256MB PC3200 Kingston CL2 HyperX ]::[ WD80GB ]::[ Seagate 250GB Sata-2 ]::[ ASrock Dual-Sata2 ]::[ Sapphire X850XT PE ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blåskärm
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/5-cool.html

Ser man på. Det där hade jag missat. Intressant.

Permalänk

24 sidor! dom går verkligen in för det där med rescension

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blåskärm
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/5-cool.html

Jo, jag har sett just denna review men hittar inte någonstans jämförelsen där Nijan körs passivt, för det är väl det som den är i första hand tänkt för. Eller har jag missat det?

/q

Permalänk
Medlem

Shit vilket kanontest!
Det var ett sådant här test jag letade efter innan jag beställde ninjan.

@quadro
Dom testar att köra ninjan passivt här även om det kanske inte gick så jättebra med deras turboklockade p4 :
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/5-cool_23.ht...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quadro
Jo, jag har sett just denna review men hittar inte någonstans jämförelsen där Nijan körs passivt, för det är väl det som den är i första hand tänkt för. Eller har jag missat det?

/q

Har du ett bra luftflöde i lådan i övrigt så kan du se det där som att du kör den fläktlöst. Eftersom Ninjan är optimerad för inget eller väldigt lågt luftflöde så gör ett utökat luftflöde inte så väldigt stor skillnad, det räcker i princip med att luften inte står stilla. Vidare så köper man sällan en passiv kylare för sin Prescott uppskrämd i 4GHz.

För övrigt intressant att se att TT Big Typhoon visserligen presterar fint, men inte så fantastiskt mycket bättre än alla andra som vissa vill göra gällande.

Permalänk

men finns flera andra tester som visar helt andra siffror...
tex inte sett ett enda annat test med big typhoon och 9500 som 9500 vart bättre i... bara i detta testet...
nåt måste dom ha gjort fel eller så måste dom fått ett kasst ex av typhoonen

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
men finns flera andra tester som visar helt andra siffror...
tex inte sett ett enda annat test med big typhoon och 9500 som 9500 vart bättre i... bara i detta testet...
nåt måste dom ha gjort fel eller så måste dom fått ett kasst ex av typhoonen

ha håller med, eller har dom monterat den för löst eller nått.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
ha håller med, eller har dom monterat den för löst eller nått.

Undrar om det är så. Även hos Teschke kommer man till liknande resultat:
http://teschke.de/cms/index.php?site=theme_detail&artaction=s...

/q

Edit
Fast med tanke på hur svårt/osäkert det är att montera Typhoonen så är det inte omöjligt att de har monterat fel.

Permalänk

i tyska testet ser man ju att dom har monterat fel för Sonic Tower är ju inte bättre en big typhoonen

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Det är lite trist att dom som testar produkter inte kan montera dem ordentligt!

Man tycker att om någon bör kunna så är det dom.
Och jag som tyckte testet var bra först.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]