BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hmm okej, har 2st oanvända upplåsningar vilka ska jag låsa upp tycker ni?

Det tips som garanterar att du blir minst "onöjd" (alla blir lite missnöjda då man alltid vill ha det man inte kan få ) är om du låser upp vapnena till de två spelstilar som du spelar som mest. Det tycker i alla fall jag. Vilket kit du spelar mest som vet du själv eller kan du se i din BFHQ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Spelar mest som Sniper/Spec ops, men spec ops upg ogillar jag siktet på. MEn hur är Medic upg vapen hur är zoomen på de vapnet, har iaf bestämmt att jag ska låsa upp sniper den andra är jag osäker på.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

nya medic bössan är riktigt skönt sikte på, dock måste man träffa på tok för många skott innan motståndaren dör! :s

4-5-6 skott för att döda.
Gillar sniper mer, ett skott i bröstet, snabbt fram med pistol o skjut ett skott

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
nya medic bössan är riktigt skönt sikte på, dock måste man träffa på tok för många skott innan motståndaren dör! :s

4-5-6 skott för att döda.
Gillar sniper mer, ett skott i bröstet, snabbt fram med pistol o skjut ett skott

2-3 räcker... skjuter du upp till 6 skott bör du justera siktet... normalt så tar man 50-70% per skott så 2 träffar räcker...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
2-3 räcker... skjuter du upp till 6 skott bör du justera siktet... normalt så tar man 50-70% per skott så 2 träffar räcker...

Hmm låter bra. Men hur justerar men siktet i BF2!?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hmm låter bra. Men hur justerar men siktet i BF2!?

Ursäkta men jag måste bara få säga LOL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
Ursäkta men jag måste bara få säga LOL.

Jag måste bara få säga okaj

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hmm låter bra. Men hur justerar men siktet i BF2!?

Hahaha han menade att du måste sikta bättre om det krävs så många skott att fälla folk. Ett tips är att sikta mot huvudet. Ett skott räcker då. Även från en pistol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
2-3 räcker... skjuter du upp till 6 skott bör du justera siktet... normalt så tar man 50-70% per skott så 2 träffar räcker...

2-3? Tror inte det, har flera gånger brännt av ett halvt magasin i stillastående fienden på riktigt kort avstånd innan jag eller den andre säckat ihop. Har fått den uppfattningen att bodyarmor skyddar ganska bra mot denna bössa.

Fördelen som jag ser det med medic bössan är att man kan skjuta på ganska långt avstånd utan att folk märker av en. I närstrider så ger den lite skada och spridningen är fruktansvärd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
2-3? Tror inte det, har flera gånger brännt av ett halvt magasin i stillastående fienden på riktigt kort avstånd innan jag eller den andre säckat ihop. Har fått den uppfattningen att bodyarmor skyddar ganska bra mot denna bössa.

Fördelen som jag ser det med medic bössan är att man kan skjuta på ganska långt avstånd utan att folk märker av en. I närstrider så ger den lite skada och spridningen är fruktansvärd.

Neejdå, ett enkelt tips är att sikta på magen istället för huvudet.

Permalänk
Medlem

Hej hej.. skulle behöva lite hjälp jag har installerat om "BF2" två gånger nu och när jag installerar patchen "103" så kommer det fram "Uppdateringen Misslyckades" och sen går det inte att starta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Hej hej.. skulle behöva lite hjälp jag har installerat om "BF2" två gånger nu och när jag installerar patchen "103" så kommer det fram "Uppdateringen Misslyckades" och sen går det inte att starta?

Har du försökt med tipsen som står i FAQen?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40646...

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket krut det var i den upplåsta snipern! Jag har spelat på en rankad server som hette *HMC* Heroes must conquer. Någon annan här som lirade där ikväll?

Permalänk
Medlem

Tack.. nu när jag kom in i spelet och skulle spela på internet så står det att inte cdkeyn inte fungerar??? Köpte den på webhallen......... då måste man väll åka ditt igen då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Hahaha han menade att du måste sikta bättre om det krävs så många skott att fälla folk. Ett tips är att sikta mot huvudet. Ett skott räcker då. Även från en pistol.

Om man inte finner av deras hjälm, jag har då upplevt att det händer då och då.. fast vem vet, kan ju vara jag som missar ibland också ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Tack.. nu när jag kom in i spelet och skulle spela på internet så står det att inte cdkeyn inte fungerar??? Köpte den på webhallen......... då måste man väll åka ditt igen då..

NU har jag åkt till webhallen och fått en ny CD key men den fungerar inte endå? Nån som vet om det kan ha nåt med datorn att gör om den fungerar eller inte? eller kan det bero på att jag gjorde som det stod för att fixa uppdateringen "Uppdateringen Misslyckades" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
NU har jag åkt till webhallen och fått en ny CD key men den fungerar inte endå? Nån som vet om det kan ha nåt med datorn att gör om den fungerar eller inte? eller kan det bero på att jag gjorde som det stod för att fixa uppdateringen "Uppdateringen Misslyckades" ?

Det finns en lösning på www.bf2.se forumet. -.-

Permalänk
Medlem

Jag har seriösa problem med "freeze lag" alltså små hack hela tiden i spelet. Samt connection problems.
Har installerat om nätverkskortet och bytt brandvägg m.m.

Vet inte vad jag ska göra härnäst.

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Arghh, råkade ut för buggen att mina medspelare får röd text istället för blå igår. Sköt ihjäl två stycken av mina egna innan jag upptäckte det. Extremt irriterande när man endast ser en del av motståndaren och därför inte kan avgöra om de är medspelare eller ej och därför måste lita på texten.

Något som har listat ut om man kan göra något för att förhindra detta?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Jag har seriösa problem med "freeze lag" alltså små hack hela tiden i spelet. Samt connection problems.
Har installerat om nätverkskortet och bytt brandvägg m.m.

Vet inte vad jag ska göra härnäst.

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Har du testat på flera olika servrar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Arghh, råkade ut för buggen att mina medspelare får röd text istället för blå igår. Sköt ihjäl två stycken av mina egna innan jag upptäckte det. Extremt irriterande när man endast ser en del av motståndaren och därför inte kan avgöra om de är medspelare eller ej och därför måste lita på texten.

Något som har listat ut om man kan göra något för att förhindra detta?

Det enda sättet jag är medveten om är att logga ut från servern och sen logga in igen. Lite smått jobbigt när hälften av ens eget lag blir "fiender".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
/../
Det enda sättet jag är medveten om är att logga ut från servern och sen logga in igen. Lite smått jobbigt när hälften av ens eget lag blir "fiender".

Ja det försvann när jag bytte server.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Så, vilken server lirar ni på inatt?

Permalänk

jag letar knife-only-banor... tips?

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ballistic
[B]Har du testat på flera olika servrar?

Ja, nu precis på nån EA UK server. Det fungerade bättre. Vet ej varför det är så olika.

Men nu stängdes spelet av och jag åkte ut till skrivbordet.
Någon lösning på det?

Permalänk

Ojoj.. spelar mycket på Strike At Karkand.

Helt klart den bästa platsen (bild) kan i lugn å ro plocka ut fienden om de försöker ta flaggan, de verkar helt förvirrade när någon skjuter på dem...

Gillar att springa på taken, slänger man ut 4-5 medicboxs där man håller till och begär en supplydrop så kan man inte annat än älska Karkand

Edit: Kanske inte den bästa bilden men det var den enda jag hade screenshot på Syns iaf vart jag menar

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Ojoj.. spelar mycket på Strike At Karkand.

Helt klart den bästa platsen (bild) kan i lugn å ro plocka ut fienden om de försöker ta flaggan, de verkar helt förvirrade när någon skjuter på dem...

Gillar att springa på taken, slänger man ut 4-5 medicboxs där man håller till och begär en supplydrop så kan man inte annat än älska Karkand

http://img475.imageshack.us/img475/7867/screen0599vv.th.jpg

Edit: Kanske inte den bästa bilden men det var den enda jag hade screenshot på Syns iaf vart jag menar

Hoppas jag aldrig hamnar på samma server som dig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Jag har seriösa problem med "freeze lag" alltså små hack hela tiden i spelet. Samt connection problems.
Har installerat om nätverkskortet och bytt brandvägg m.m.

Vet inte vad jag ska göra härnäst.

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

jag har samma problem och har så även haft läääääänge nu, har letat och letat efter lösningen men har inte kommit fram till något.. ända jag kan säga dig är lycka till!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Har ochså problem med freeze lag väldigt störande!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har ochså problem med freeze lag väldigt störande!

hur mycket har du/ni i ram? har samma problem med 1024ram, har läst att man kan bli av med dessa freeze om man har 2056ram.

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeyta
hur mycket har du/ni i ram? har samma problem med 1024ram, har läst att man kan bli av med dessa freeze om man har 2056ram.

Kör 1024Ram, 2xAA och allt på high utom skuggor som jag tagit low och off på.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE