Permalänk
Medlem

Tekken Tag

Hej är det lönt att köpa Tekken Tag om man redan har Tekken 4 och 5 ? Vad jag har förstått får man ju arcade versionerna av Tekken 1, 2 och 3 till 5an (Har besällt 5an så har inte det ännu). Finns det något som gör Tekken tag mer speciellt änn dom andra spelen ? Finns det karaktärer som inte finns med i dom andra spelen ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Re: Tekken Tag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hej är det lönt att köpa Tekken Tag om man redan har Tekken 4 och 5 ? Vad jag har förstått får man ju arcade versionerna av Tekken 1, 2 och 3 till 5an (Har besällt 5an så har inte det ännu). Finns det något som gör Tekken tag mer speciellt änn dom andra spelen ? Finns det karaktärer som inte finns med i dom andra spelen ?

Själv så tycker jag att Tekken Tag är det bästa Tekken spelet.
De har sattit in alla gubbar från 2:an och 3:an in i Tekken Tag, så det finns ganska många karaktärer i Tag...
Och det som är speciellt med Tekken Tag är att man inte längre slåss 1 vs 1. Utan i detta spelet så slåss man 2 vs 2.
Du väljer två karaktärer du vill ha, du börjar slåss och bla bla bla, sen när du har lust så kan du byta ut den gubben du slåss med mot den andra du valde.

Alltså du styr inte 2 karaktärer på en gång, utan du fightas med en först, och sen kan du byta ut den mot den andra du valde.

Så himla roligt när man spelar med kompisar, 4 st och fightas som fan

Ahh... lite svårt o förklara, men jag hoppas du fattar...

EDIT: Här kan du se hur det funkar

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det räcker med 5:an. Jag har spelat alla versioner mellan 1-5 utom just Tag så jag vet inte riktigt hur det är. Men den femte delen i serien täcker upp de mesta som behövs för att stilla sina fighting-nerver. Det stämmer mycket riktigt att man får med arkad-versionerna av 1-3 i femman.

Femman är enligt mig den bästa delen i serien, och enda anledningen jag ser att man skulle skaffa Tag är just upplägget. Men om du gillar tekken så kommer du ha nog att göra med femman.

Edit: När man i efterhand läser mitt inlägg kan man få intrycket av att jag är ganska repetativ av mig.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Avstängd

tekken tag 2 sägs ju vara på väg till ps3 och även vara ett av launch spelen

längtar som fan

Permalänk
Medlem

Det ända tekken spelet som går att spela enligt min mening är tekken 3, helt underbart spel

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

King-eleN: Ok jag förstod inte bilden men förklaringen förstod jag fint iallafall. (;

Q'aman: Kollade en trailer på 5an och det verkar vara mycket snabbare änn dom andra Tekken spelen vilket alltid är ett +. Hur blir det igentligen med arcade versionerna, är alla gubbar redan upplåsta då eller kan man bara ha dom gubbarna man får börja med om man tex tar ett nytt game i original versionerna ?

Dr0st: Tycker 1-4 är bra, har ju inte spelat dom andra 2 ännu men har förhoppningsvis 5an till på måndag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
King-eleN: Ok jag förstod inte bilden men förklaringen förstod jag fint iallafall. (;

Q'aman: Kollade en trailer på 5an och det verkar vara mycket snabbare änn dom andra Tekken spelen vilket alltid är ett +. Hur blir det igentligen med arcade versionerna, är alla gubbar redan upplåsta då eller kan man bara ha dom gubbarna man får börja med om man tex tar ett nytt game i original versionerna ?

Dr0st: Tycker 1-4 är bra, har ju inte spelat dom andra 2 ännu men har förhoppningsvis 5an till på måndag.

Som de flesta säger så är 5an mest likt 3an. Så mycket snabbare än de övriga spelen i serien vill jag inte påstå att det är. Det är perfekt.
Hm, ärligt talat har jag inte testat att lira 1-3 som följer med så mycket. Jag testade bara 3an som hastigast och kommer inte ihåg om alla är upplåsta eller inte. Orkar inte heller gå och slå ingång projjen bara för att kolla.

Men som sagt, gillar du de andra spelen så kommer du definitivt inte bli besviken på del 5. Det är som en bra sammanfattning av de tidigare spelen.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Re: Tekken Tag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hej är det lönt att köpa Tekken Tag om man redan har Tekken 4 och 5 ? Vad jag har förstått får man ju arcade versionerna av Tekken 1, 2 och 3 till 5an (Har besällt 5an så har inte det ännu). Finns det något som gör Tekken tag mer speciellt änn dom andra spelen ? Finns det karaktärer som inte finns med i dom andra spelen ?

Nej. Tekken 5 äger alla sina föregångare.

Permalänk
Medlem

Var det inte Tekken Tag som hade bowling? Har för mig att jag spelade bowling mer än att fajtas i det spelet

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Var det inte Tekken Tag som hade bowling? Har för mig att jag spelade bowling mer än att fajtas i det spelet

Jo stämmer väl det

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tekken Tag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpa
Nej. Tekken 5 äger alla sina föregångare.

Jag tycker Tekken 5 äger alla andra fighting-spel. Tekken 5 är lätt det bästa fighting-spelet sen Street Fighter 2.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tekken 5 och Soul Calibur 3 är dom bästa fighting-spelen som finns ute just nu enligt mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Tekken 5 och Soul Calibur 3 är dom bästa fighting-spelen som finns ute just nu enligt mig.

Någon som vet om Soul Calibur 3 kommer släppas till XBox?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Någon som vet om Soul Calibur 3 kommer släppas till XBox?

Det är PS2 exlusivt utav någon korkad anledning.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är PS2 exlusivt utav någon korkad anledning.

Bah.

Där klättrade Namco in på min Top-10 Worst Game-Developers lista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy

Det är PS2 exlusivt utav någon korkad anledning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim

Bah.

Där klättrade Namco in på min Top-10 Worst Game-Developers lista.

In your faces krysslåde-killar

Permalänk
Medlem

Har spelat Tekken 5 en del nu och Tycker att det va väldigt dåligt att man inte fick dom upplåsbara karaktärerna till Tekken 1,2 och 3. :/ Angående Devil Within så tyckte jag att det va det värsta skit jag spelat och saknar verkligen Tekken Force. Arcade mode därimot är mycket roligare nu änn vad det va i föregångarna och storymode är också riktigt bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB