Permalänk
Medlem

Leadtek 6800LE Och Spel?

Tänkte fråga om det går att låsa upp alla dessa korten eller är det vissa som det inte går på?

Nästa fråga är om detta kortet klarar BF2, Call Of Duty2,Quake4 osv?

Kan förstå att det inte klarar spelen med max grafik men går det att spela utan lagg?

Har ett Powercolor 9600xt nu, kommer jag märka stor skillnad eller?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk
Medlem

jag lirar BF2 med 2500+, 768mb ram + Leadtek 6800LE (12pipes + 6 vertex)
Funkar utan hack iaf

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Ok! Gött! Någon mer som lirar med detta kortet?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk

jag har ett 6600 och lirar BF2 vanligen, den är mycket bra grafik och det aldrig problem med hack och andra saker.
Bf2 kan juh hacka om du har ett segt bredband =(

Permalänk
Medlem

Ok! Men hur är det med dom andra spelen då?

Och min första fråga, går det att låsa upp alla eller är vissa spärrade?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk
Medlem

8 är ju original och du kan öppna totalt 16. Dock så kan någon/eller alla dem andra "pipsen" vara trasiga.

Mina fyra sista pipes är pajja. Blir artifakter i film! men inte i spel och när man bara surfar. blir dock bara svarta prickar, men men om du har otur så kanske dem sista är trasiga.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Cod2 Dx9 i 800*600 blir ca 40-60 fps med ett kort som är upplåst 12:6 dvs inte alla upplåsta. I dx7 så ligger man mellan 150-300 fps.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

ok så det här med upplåsningen är som ett stort lotteri kan man säga? Man går och köper och har man tur så går det att låsa upp, har jag fattat det riktigt?

Finns det något annat kort ni rekomenderar för ca 1500-1800kr?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk
Medlem

Annars kan du köpa ett vanligt 6800, det är som ett LE fast med 4 pipes upplåsta. har ett sådant kort själv och med överkockning och tweaking har jag 40-50 fps i COD2, med ganska höga inställningar.

Ett annat kort som verkar vara populärt är X800GTO som man också kan låsa upp och klocka bra.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

jepp, någon här på SweC sa för nån dag sedan att om man lyckas modda X800GTO bra så kan det vara bättre än 6800Ultra.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

Ja fattar inte...min kompis har ett x600 o hankör bf2 i 1024*768..??
Övriga spec: P4 3.0 Ghz, 512 minnen, Radeon x600.....
Han kör nog däremot inte på högsta men han säger att grafiken är jättefin när han kör..
Får själv inte märka de eftersom jag har ett 9550.. en sak till funderar starkt på att uppgradera till ett x800 GT 256 mb (Agp 8x) +mer minne(1024 mb extra- totalt då är 1536 mb minne)
är det kortet bra/värt köpet...
har en AMD 64 3000+, 512 mb Kingston 80 gb hd...

EN fråga till!!
Alla xperter: en AMD på 3000+ kan den jämföras med en p4 3.0:a?? dess spec är ju 1.8 Ghz..?

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
jag lirar BF2 med 2500+, 768mb ram + Leadtek 6800LE (12pipes + 6 vertex)
Funkar utan hack iaf

Man kan tillägga att du kör med allt på low och minimum upplösning och vem vill det??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excellent3r

EN fråga till!!
Alla xperter: en AMD på 3000+ kan den jämföras med en p4 3.0:a?? dess spec är ju 1.8 Ghz..?

Japp ungefär, fast den är bättre i spel.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miiix
Japp ungefär, fast den är bättre i spel.

Du bara dillar.

En 3500+ kanske, men inte en 3000+

Permalänk

så den är ungefär en 3.0:a...?
mina polare är allihopa p4 fanatiker o säger bestämt att AMD:n är på 1.8 Ghz o räknas som 1.8 Ghz i spel också....aja angående x800 köpet är det ett bra köp eller?

EDIT såg svaret....

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Medlem

Du kan ju hälsa dina polare att dom borde läsa läxan, men jag antar att de inte kan något. Verkar så iaf. För AMD är MYCKETBÄTTRE att spela med än Pentium. Jag säger inte att Pentium är dåligt, men det är DEFENETIVT INTE bättre att spela med. Kör Amd om du ska spela. Iaf A64.

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Man kan tillägga att du kör med allt på low och minimum upplösning och vem vill det??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeppek
Kan förstå att det inte klarar spelen med max grafik men går det att spela utan lagg?

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

6800LE funkar fint i spel

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Du bara dillar.

En 3500+ kanske, men inte en 3000+

hoho. haha jo vem är det som dillar igentligen? Jag sitter på en P4 3ghz kan ju inte säga att jag är speciellt nöjd med den när dom billigare AMD 3000+ prollarna piskar verkligen skiten ur den.

AMD 3000+ äter p4 3ghz till frukost.

Klockfrekvensen säger inte mycket om prestandan, de handlar om hur mycket jobb processorn gör vid varje klockcykel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Du kan ju hälsa dina polare att dom borde läsa läxan, men jag antar att de inte kan något. Verkar så iaf. För AMD är MYCKETBÄTTRE att spela med än Pentium. Jag säger inte att Pentium är dåligt, men det är DEFENETIVT INTE bättre att spela med. Kör Amd om du ska spela. Iaf A64.

Kan meddela att mitt nya Athlon64-system med 3200+ inte alls är lika snabb som P4 3,0E som jag körde tidigare..
Den orkar antagligen inte med att mata grafikkortet i samma takt som P4'an gjorde när det gäller nyare DX9-spel.
Har kört lite tester med samma minnen och samma grafikkort för att komma till den slutsatsen..
Sorgligt men sant..
Men å andra sidan fick ju sonen en snabbare rigg, och AMD'n räcker till för min del så...Men snabbare är den definitivt inte i spel i dx9..Dock är det inte himmelsvida skillnader.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Du har förmodligen gjort någontin fel, en A64 3200+ är snabbare än en P4 3 ghz i spel.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Kan meddela att mitt nya Athlon64-system med 3200+ inte alls är lika snabb som P4 3,0E som jag körde tidigare..
Den orkar antagligen inte med att mata grafikkortet i samma takt som P4'an gjorde när det gäller nyare DX9-spel.
Har kört lite tester med samma minnen och samma grafikkort för att komma till den slutsatsen..
Sorgligt men sant..
Men å andra sidan fick ju sonen en snabbare rigg, och AMD'n räcker till för min del så...Men snabbare är den definitivt inte i spel i dx9..Dock är det inte himmelsvida skillnader.

De är ju inte så konstigt P4 Extreme 3ghz är snabbare än en 3000+. Extreme p4 modellerna ska ju bråka med AMD FX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
De är ju inte så konstigt P4 Extreme 3ghz är snabbare än en 3000+. Extreme p4 modellerna ska ju bråka med AMD FX

Näe, det är ingen 3,0 EE=Extreme Edition..
Bara en "vanlig" P4 3,0E Prescott..
Sån här:

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

ok tack för svaren!! Märker att alla inte är helt överens om den saken om processorerna, men,men... Undrar fortfarande om det är ett bra köp me grafikkortet x800 gt 256mb och 1 gb mer minne så klart!

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excellent3r
säger bestämt att AMD:n är på 1.8 Ghz o räknas som 1.8 Ghz i spel också....

Hehe, "räknas som 1.8GHz", ja, det kan man väl säga, den går i 1.8GHz, inget annat.

Däremot hinner Athlon64an med mer beräkningar per klockcykel jämfört med P4an.

Skulle verkligen inte säga att någon av processorerna krossar den andra eller äter någon till frukost, det är nog väldigt jämt i de flesta spel. Själv skulle jag tro att P4an har ett litet övertag, skulle vilja se en 3200 eller 3500+ för att AMD ska vinna.

Det du och dina kompisar skulle märka skillnad på vore en P4 1.8GHz respektive en P4 3.0GHz.
Där är det samma arkitektur (bortser från de olika versionerna som finns av respektive processor, skillnaderna är ganska små) med en rätt stor skillnad i klockfrekvens.

Tycker ni ska ta och köra något program som enbart testar processorn då ni har helt olika grafikkort. Superpi är ett program ni kan testa.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

"Superpi är ett program ni kan testa"

var kan jag ladda ner det programmet?? det var en ganska bra
idé....

EDIT: gjorde fel skulle citera...

nästan så att man skulle skapa en egen tråd för den här frågan om processorerna..:P

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Medlem

får 31s i superpi @ 2615mhz .. orginal på 1800mhz 39s

och ja en A64 3000+ är bättre än P4 i spel, det är fakta.

Permalänk
Avstängd

Tänkte bara dela med mej av en egen erfarenhet.
Har i hushållet en intel P4 3,0E (Prescott) och en Athlon 3200+ (Venice)
Bara för kuls skull så har jag jämfört dessa i klockat läge, eftersom jag har för vana att köpa billigare och inte så skithäftiga saker..
HÄR är intelsystemet
Och HÄR är AMD-riggen.
Min slutsats är iaf att intelsystemet är aningen snabbare, åtminstone i klockat läge..
Dock inte i 3DMark 2001SE.
Dessa system är för övrigt klockade så högt som jag lyckats ta mej stabilt med dem båda med enbart luft/fläktkylning..
Nämnas kan också att intelsystemet (MB, CPU, kylare) kostade ifjol ca: 2800:-, och AMD-systemet (MB, CPU, Kylare) endast 2300:- för nån vecka sedan..
Använde ett Leadtek 6800 12/6 klockat till 420/900 vid båda tillfällena.
Nämnvärt är väl kanske också att AMD-systemet körs 1:1 mot minnena, och "bara" 5:4 på intelmaskinen.
I det stora hela vill jag väl mena att jag märker då ingen skillnad när jag sitter och spelar, och är väl ganska nöjd med båda systemen (Sonen har fått överta intelgrejjerna). Dock saknar jag P4'an när det gäller multitasking och filmhantering..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?