Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman

T.ex har varenda screenshot som släpts taget med "photo-mode" som finns att använda när som helst i ett lopp, repris lr i garaget. Och alla dessa screenshots är i 720p fortmat.

Amerikanska Release lineup:en :

jaha, foto i en en bild alltså? imponerande.. interlacade bilder tror jag inte jag använt sedan Amiga-tiden när man ville ha större bilder än hon klarade av..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jaha, foto i en en bild alltså? imponerande.. interlacade bilder tror jag inte jag använt sedan Amiga-tiden när man ville ha större bilder än hon klarade av..

Du vet vad han menar

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Severe
hmmm...blir den bakåtkompatibel?

Jupp...du kommer att kunna spela vissa spel...för varje spel så måste du ladda ner en patch. som gör det möjligt. men inte på alla spel. Nu kommer Microsoft att släppa till 20 mest sålda spelen!
Sedan lär dom ta lite betald för varje patch...

Visst dom kommer att sälja många spel maskiner...men jag tvivlar på att dom kommer att sälja lika många som dom gjorde med Xbox....360 är dyrare, Kommer att ta Låååång tid med chipning = mindre såld konsol (kolla på Game Cub där chip kom så sent! och den dog snabbare)
Chipning = mindre sålda spel!
360 spelen kommer att vara dyr....och inte billig på bra tag...
Men när dom släpper HD-DVD spelare till den...så kan jag tänka mej mer försäljning!
i.o.f så spelar det ingen roll...för maskinen kostar ca 3500 kr att tillvärka tydligen...dom gör förlust igen...???!!! X-boxen sålder för 2999:- när den kom ut...och kostade 4000:- att tillverka!
Men dom hadde räknad med förlust i 5 år!....Nu skall dom börja tjäna pengar...kanske...eller...???

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Öh? Patcharna kommer att vara helt gratis och kan laddas ner via Xbox Silver. Har du hört nåt annat vill jag gärna se en länk

Och, jag vet inte hur du menar att Xboxen skulle få mera problem med chipningen och priset än PS3 och Rev. Den kommer ut först, vilket betyder att den får chip tidigare än de andra. Konsollen kommer att vara bra mycket billigare när PS3 kommer ut. Och spelen är inte dyrare än PS2-spel (inte i finland i alla fall)... Så för mig håller inte dina argument...

Och HD-DVD skulle inte göra stor skillnad. Personer som inte är teknik-nördar vet inte om Blu-Ray och HD-DVD. De här personerna utgör också den största delen av kunderna. De har nyligen tagit sig an DVD och tänker inte byta nån gång inom en nära framtid. De här nya formaten gör heller ingen stor skillnad före att HDTV blir vanligare... Och det lär ta ett antal år. Så i mitt tycke är dessa format viktiga som filmformat först i näst-nästa generation

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Du vet vad han menar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash

Jupp...du kommer att kunna spela vissa spel...för varje spel så måste du ladda ner en patch. som gör det möjligt. men inte på alla spel. Nu kommer Microsoft att släppa till 20 mest sålda spelen!
Sedan lär dom ta lite betald för varje patch...

Visst dom kommer att sälja många spel maskiner...men jag tvivlar på att dom kommer att sälja lika många som dom gjorde med Xbox....360 är dyrare, Kommer att ta Låååång tid med chipning = mindre såld konsol (kolla på Game Cub där chip kom så sent! och den dog snabbare)
Chipning = mindre sålda spel!
360 spelen kommer att vara dyr....och inte billig på bra tag...
Men när dom släpper HD-DVD spelare till den...så kan jag tänka mej mer försäljning!
i.o.f så spelar det ingen roll...för maskinen kostar ca 3500 kr att tillvärka tydligen...dom gör förlust igen...???!!! X-boxen sålder för 2999:- när den kom ut...och kostade 4000:- att tillverka!
Men dom hadde räknad med förlust i 5 år!....Nu skall dom börja tjäna pengar...kanske...eller...???

nej de har inte sagt nått om avgift för patchar. bara att de ska göra dem enbart till spel som sålt "bra" vad bra är framgår dock inte. (men Halos är garanterade)

sen introducerades XBox för runt 5000 (men 4000 att tillverka lär den aldrig ha gjort, kolla vad det är i den bara) så nog är 360 billigare egentligen.

vad poängen med HDDVD i den är om formatet inte slår kan man ju fråga sig, spel kommer det aldrig på sådana skivor ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nej de har inte sagt nått om avgift för patchar. bara att de ska göra dem enbart till spel som sålt "bra" vad bra är framgår dock inte. (men Halos är garanterade)
..........

Dom ska börja med dom stora/kända/bra spelen, dock är deras mål att göra alla spel bakåtkompitabla. Sen är det inte alla spelen som måste fixas för hand, en del av dom som är byggt väldigt lika fungerar med samma "profil".

Nåja, ända spelet som jag kör på xboxen nu är Halo 2 och då endast i LAN. Fast det hade varit trevligt att kunna köra gamla godingar som Kotor, Ralli Sportchallange 2, Soul Calibur 2 mm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Kollade in Amped till 360. Det såg nästan ut som SSX till PS2. Fast fulare. Inte kan dom kalla det spelet "nextgen" och släppa det i det skicket?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Jag är lite kluven vad det gäller Amped 3.
*Det känns inte riktigt next gen.
*Det är riktigt najs att man har flera berg till sitt förfogande. Sen att man från toppen av bergen typ kan se ner till slutet gör det inte sämre .
*Skoj att man kan köra scooter, åka i kälke/släde sammt bildäck (vet inte om det finns fler fordon). Tyvärr saknar jag skidor som var riktigt skoj i SSX (faktsikt roligare än snowboard enligt mig).
* Alla hopp, halfpipes mm ser väldigt utplacerade ut om man kollar på bilder från spelet.

Jag gillar SSX men vet inte om Amped kommer att vara bättre. Får nog ta och testa det i butik och se om det är värt att lägga ut runt 600:- på.

EDIT: http://media.xbox360.ign.com/media/748/748406/img_3168748.htm...

Skall tydligen vara mer än 300 låtar i spelet.
+ en park builder.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Kollade in Amped till 360. Det såg nästan ut som SSX till PS2. Fast fulare. Inte kan dom kalla det spelet "nextgen" och släppa det i det skicket?

tillverkarna får ju avgöra vad de tycker är gott nog.

men högstanivån är väldigt låg faktiskt, kan vara därför de lustigt nog inte visar några klipp från spel i den reklam som nu sänds på TV i USA. enda undantaget är PGR3 som ser fint ut. och DOA då, men det liksom många andra sepel är ju uppskjutna till nästa år. så den feta releaselistan som utlovats blev det inte mycket med.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

DoA ser ju ganska fult ut Och har ni redan glömt bort alla tidigare konsollreleaser? Jag kommer inte ihåg nåt spel i nån release (förutom Halo) som skulle komma att se så bra ut som resten av spelen till den konsollen. De spel som kommer ut till 360 2:a december är current-gen spel som har blivit uppiffade! De riktiga next-gen spelen börjar komma i januari... Då har speltillverkarna haft tid att göra spelen till Xbox 360 och inte till nån halvfärdig provhårdvara... Flera av de spel som nu kommer till 360 vid launch har ju varit planerade och arbetade på för andra konsoller (tex PDZ och Kameo)...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
DoA ser ju ganska fult ut Och har ni redan glömt bort alla tidigare konsollreleaser? Jag kommer inte ihåg nåt spel i nån release (förutom Halo) som skulle komma att se så bra ut som resten av spelen till den konsollen. De spel som kommer ut till 360 2:a december är current-gen spel som har blivit uppiffade! De riktiga next-gen spelen börjar komma i januari... Då har speltillverkarna haft tid att göra spelen till Xbox 360 och inte till nån halvfärdig provhårdvara... Flera av de spel som nu kommer till 360 vid launch har ju varit planerade och arbetade på för andra konsoller (tex PDZ och Kameo)...

no shit, har du aldrig varit med om en ny konsollgeneration tidigare eller?

är det förvånande att det tar tid att lära sig att skriva effektiv kod till helt ny hårdvara?

doh ..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
no shit, har du aldrig varit med om en ny konsollgeneration tidigare eller?

är det förvånande att det tar tid att lära sig att skriva effektiv kod till helt ny hårdvara?

doh ..

Men heja... jag försökte påminna dem om varför spelen inte ser lika bra ut i början som de kommer att göra. Det verkar som om alla tycker att "OMG!!!111 Gun looks liek teh PS1!!!111 360 is so bad!!!111oneone" om du förstår vad jag menar

Edit: Riktigt trevlig lista Det där borde räcka de flestas behov... Om inte så kommer det ju nya spel hela tiden... Skönt att de släppte en lista före launch i alla fall

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
200 xbox titlar blir spelbara på XO

http://xbox360.ign.com/articles/666/666344p1.html

Gelantious hann före dig Men det ser onekligen bra ut (Kanske man skulle skaffa Halo 2 till 360)

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Gelantious hann före dig Men det ser onekligen bra ut (Kanske man skulle skaffa Halo 2 till 360)

Attans ;P Aja, kan ju inte alltid vara bäst

Helt klart bra nyhet, istället för det förväntade 20 titlarna

Permalänk
Medlem

Jag gillar det att dom gamla spelen får stöd för 720P med AA
Blir till att spela om Kotor när man får sin 360.

Sen att man kan lira multi mot xbox spelare är ju bara så fint.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Vet nån förresten om det går att koppla ihop vanliga Xbox med 360 i system link? Jag och en kompis ta en liten PDZ och Halo 2 kväll nån gång i december

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

* Xbox.com: Can you play games cross-platform? Specifically, can I play Halo 2 on Xbox 360 with my friend who plays it on Xbox?
* Todd: Yes. You can play backward compatible original Xbox games cross-platform from Xbox 360 to Xbox. Personally, I can't wait to see the first Xbox vs. Xbox 360 Halo 2 clan matches pop up on Xbox Live.

/Daniel

Permalänk
Medlem

http://xbox360.ign.com/articles/666/666229p1.html

Ska ni ha en Xbox 360 före April, förhandsboka en snabbt

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Webhallen fick 500 st eller nått. om det inte är Elgiganten eller EB som knipit de flesta har tillverkningen stora problem.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Det fina med bakåtkompatibaliteten är att alla gamla xbox-spel kommar att köras i 720p med AA på :). Såg även att deathrow var med på den listan vilket är riktigt kul att se. Underbart spel :D.

För några dagar sen såg jag en nyhet om att microsoft pysslar med en DVD-skiva som kan spelas upp med nuvarande dvd-läsare men som har plats för 15gb om jag kommer ihåg rätt. Och detta format skulle komma ut i början av 06 (datumet är väll inte så mycket att gå efter gissar jag).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

lol verkligen sjukt stort

Permalänk
Medlem

Egentligen inte så konstigt med tanke på CPU och GPU i boxen. En tripplecore CPU och nextgen GPU lär dra en hel del kräm. Undrar hur många watt agget är på. Finns det ingen som har kollat om det står på dem? Lär väl göra det pga lagar om märkning av elartiklar.

Permalänk
Medlem

Here ya go:
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEFEFFVyyVzTotlMUJ.ph...

254w, ingenting jämfört med vad min dator drar

Tycker det är bättre att dom satt agget i en separat dosa som man kan lägga bakom tv bänken än att dom bygger in den i lådan som dom gjorde med första versionen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
http://img2.kult-mag.com/photos/00/00/62/89/ME0000628993_2.jp...

lol verkligen sjukt stort

Det visar sig att jag hade rätt. Det var ett nätagg som omvandlar alla spänningarna och skickar in i boxen
Smart MS. Snabbare och billigare produktion. Bara att paketera med rätt agg.

Kul att sprucetwig och ondjultome snackade emot och ville ha det till en vanlig traf.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666 sidan 7 eller nåt...
Det kan det ju iofs vara men det låter lite ologiskt. Vad omvandlar dem emellan? 230 till 110?
Det stämmer inte så bra för ifall du ser så verkar sladden, som går från trafen till konsollen, vara tjockare än nätsladden. Verkar som att det går fler sladdar från trafen än till den så att säga.

Förstår inte varför det skulle vara ett roligt skämt eller ens ett skämt?
Finns kanske en anledning till att PS3 är större än Xbox 360?

Jag har sagt det tidigare i tråden.
De kommer inte klara det så de stressar. De kommer pressa ut maskiner som om hela deras framtid hängde på det och det kommer bita dem i röven senare.

Bara för att det är förhandsbokat innebär inte att man får det på release dagen.
Ifall de skickar 1000-3000 till Sverige om det är brist eller 10 000-30 000 till Sverige om de klarar det bra så kommer det ändå att sälja slut de första dagarna.
En strategisk släppning i ett område åt gången med inledande reklam och ett gott lager med konsoller skulle göra allting enklare.

Troligtvis har trafen att göra med att de ska kunna tillverka alla konsollerna på samma ställe utan att ändra något i den och sen bara paketera den med rätt traf för rätt nätspänning.
Billigare tillverkningskostnader än att utveckla olika nätdelar för varje nätspänning och sen stoppa bandet för att ändra produktionen så de kan sätta i de nya nätdelarna.
Smart isåfall MS.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Att nätagget är stort stör inte mig. Jag kommer ändå att gömma den under min säng eller bakom tv-bordet. Dessutom kommer PS3 och Revolution att ha lika stora nätagg pga att det är bästa lösningen. Skulle nätagget vara internt skulle konsollen bli för varm...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Kul att sprucetwig och ondjultome snackade emot och ville ha det till en vanlig traf.

citat på mina spekulationer tack

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Att nätagget är stort spelar inte den minsta roll.

Att dem gjort xbox 360 så liten är dock något som stör mig istället. Framförallt för att stora HD's inte passar och det säkert ger chippningen färre möjligheter.

Ska man använda den som media center och sådant gött krävs det ju en hel del HD.. då blir det väldans dyrt med 2,5"... 160 gig räcker itne i min gamla box. 20 lär absolut inte räcka i den nya...

Man får väl hoppas vad som kan göras med externa diskar etc istället =).

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det visar sig att jag hade rätt. Det var ett nätagg som omvandlar alla spänningarna och skickar in i boxen
Smart MS. Snabbare och billigare produktion. Bara att paketera med rätt agg.

Kul att sprucetwig och ondjultome snackade emot och ville ha det till en vanlig traf.

Ehm, jag har aldrig påstått att det skulle vara något annat. Det enda jag sa var att man inte ska vara så säker på att det blir externt agg. i den färdiga hårdvaran, men nu blev det ju det. Det här bevisar ju iaf att storleksjämnförelsen med PS3 som haraya postade är helt fel iaf.

Och jag förstår inte gnället, PS3s nätagg kommer vara lika stort, eller så bygger dom in det och får göra konsollen högljuddare, för det är ju så gått som bekräftat att ps3 drar mer ström.

Hauk: Kommer inte vara några problem att koppla in en stor extern disk från början och spela film och musik, men det bästa är ju att streama från datorn.