World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
den e nog väldigt bra för en paladin skulle jag tro... jag som warrior vill ha med lite agility eller strenght, speciellt om jag skulle köpa nåt för 250g.. men så e jag iofs bara lvl48 än så länge dock e d mycket pengar för den även om den iofs e epic..

det beror ju ändå på vad du är för warrior, som dps / pvp så är dom ju inte så jävla bra. men för en tanker så finns det inte nått bättre föräns man har might shoulders.

på al'akir horde side går dom där för ca: 300-400 i BO price.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Tror det har lite med vilken klass man spelar, Spelar man Undead-rogue så får man nog ränka med att man dödas så fort någon ser en nästan.

Vet inte vilka horde "hatar" mest, men på alliance så hatar vi nog just Undead-rogues mest x)

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Tror det har lite med vilken klass man spelar, Spelar man Undead-rogue så får man nog ränka med att man dödas så fort någon ser en nästan.

Vet inte vilka horde "hatar" mest, men på alliance så hatar vi nog just Undead-rogues mest x)

Female NE Rogues såklart. För man vet att det med 99% säkerhet är en liten kille som sitter och flåsar framför datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Vad tycker ni? Om Crimson Felt Hat droppas i Strat ud, och om jag needar, kan en druid needa också? Det är cloth lixom, dom ska använda leather...Jag needade den, druiden med, och han vann...

Är han heal spec så är det inge fel att ta cloth IMO.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Är han heal spec så är det inge fel att ta cloth IMO.

Vi kan inte ta läder dock, fast det verkar folk skita fullständigt i... WoW greedspel ftw helt klart, I CAN USE IT IM ROLLING LOL U NUB!, tack gode gud för DKP-system och riktiga 5-man/raids.

Permalänk
Medlem

Ni som lirar på shattered hand, vilka guilds är ni med i där?:) .

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Livet some damage dealer warrior kan vara kul ibland. För ett par MC runs sedan matade jag på med 490 DPS mot en Ancient Core Hound. Enda hjälpen var en Windfury totem. Och enda cooldown Death Wish. Visst var det en en gång i livet händelse men sjukt var det. Standard blå crit gear och Dal'Rend MH och Skullforge i OH. Vanligtvis brukar jag ligga och slåss om andra platsen i damage fram tills det blir dags att offtanka och då ramlar man på listan fort :(. Min build är 17/34/0 just nu. Poängen i Arms är för Impale, deflection och tactical mastery. Vad jag kör för taktik? Charga in, byta till zerk stance och stå och mata Heroic Strike och nån Blood thirst i bland.

I PvP funkar min build inge vidare mot annat an rogues, och så priests som inte fattar att jag kommer lägga pummel på varenda heal och att jag i princip är immun mot fear. Druider däremot har äckliga roots och stuns :(. Och visst kan det vara soft att lägga in en 1000 Heroic Strike crit på en mage. Men I alla fall kommer jag specca om till 31/20/0 när Obsidan droppar i MC eller om vi lyckas ta Hakkar i framtiden och Zin'Rhok eller hur det stavas droppar. Det senare är så sjukt stort att jag nästan får våta drömmar av det.

I min mening ar sword spec bäst efter som att den extra attacken kan procca på vilket slag som helst(typ hamstring till exempel), och den kan dessutom critta. Som jag fattar det kan en extra attack procca på en extra attack med... läste om nån kille som fick in 3 slag på rad och alla crittade, 3k instant damage. Aj! Så ja det blir 2h svärd som gäller för min del. Eller är jag ute och cyklar nu?

Edit: Ja jag har tråkigt nu när det inte går att logga in.

Windfury för DPS-DW-warriors kan vara skrattretande ibland. Jag har visserligen det mesta epics men jag ligger oftast före samtliga på en MC-raid ifall jag får windfury. Jag har inte haft några problem alls i PvP med min build, med Death Wish kan jag mata ut hur mycket skada som helst med whirlwind och heroic strike-crittar på över 1300 och bloodthirst på cirka 1200. DualWield är så mycket mer flexibelt än "cookie cutter" enligt min mening.

Jag skulle säga, fixa mer +hit items, mer +crit och en bra main hand (Vis'Kag, Spineshatter, Deathbringer, Maladath, Chromaticly Tempered Sword) så ska du se att du kan göra mycket mer skada än "vänta 4 sekunder och sen slå"-warriors med 2h.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Tror det har lite med vilken klass man spelar, Spelar man Undead-rogue så får man nog ränka med att man dödas så fort någon ser en nästan.

Vet inte vilka horde "hatar" mest, men på alliance så hatar vi nog just Undead-rogues mest x)

Jag ogillar Paladiner mest, så fort jag får syn på en sådan går jag till attack:p

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Vi kan inte ta läder dock, fast det verkar folk skita fullständigt i... WoW greedspel ftw helt klart, I CAN USE IT IM ROLLING LOL U NUB!, tack gode gud för DKP-system och riktiga 5-man/raids.

Precis.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raiztlin
Ni som lirar på shattered hand, vilka guilds är ni med i där?:) .

The Nobles

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk

jag hatar alla äckliga allysar... tycker det e lustigt att folk inte blir avstängda för att sägaså mycket som många gör här när det skriver gnome, dwarf, nightelf osv... det e ju klart för argelseväckande bettende.....

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
The Nobles

OK thx . har en snart 45 gnome mage som funderar på nån guild o joina snart.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Haha checka WoW-sektionen på http://www.spreadshirt.net! Synd att frakten är så satans dyr bara!

Några smakprov:

http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&ac=details&art...

http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&ac=details&art...

Har redan den t-shirten du länka till och en hunter t-shirt

Bara och gå ihop med några polare när du ska beställa.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ey, någon WoW-lirare som skulle kunna göra mig en tjänst?
Jag lirar inte WoW själv, däremot en del Starcraft ibland. Fick igår reda på att Zerglings existerar i WoW (vet inte om det är sant), men om det nu är sant, skulle någon kunna ta ett screenshot på en Zergling åt mig? (Alt. ge mig en länk till en redan existerande bild).

Vore snällt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Haha checka WoW-sektionen på http://www.spreadshirt.net! Synd att frakten är så satans dyr bara!

Några smakprov:

http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&ac=details&art...

http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&ac=details&art...

http://www.spreadshirt.net/shop.php?op=article&ac=details&art...

lol givf epix plx plx

Klockren

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk

Jag letar efter en mod som delar upp combat-logen i mer överskådliga termer, kan svära på att jag har sett nått sånt. Någon som kan hjälpa mig med namnet på nån sån mod?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juno Reactor
Ey, någon WoW-lirare som skulle kunna göra mig en tjänst?
Jag lirar inte WoW själv, däremot en del Starcraft ibland. Fick igår reda på att Zerglings existerar i WoW (vet inte om det är sant), men om det nu är sant, skulle någon kunna ta ett screenshot på en Zergling åt mig? (Alt. ge mig en länk till en redan existerande bild).

Vore snällt

man kan ha den som ett pet, den är ca 10cm hög och gör inget mer än att följa efter en. man får den när man köper collectors edition av WoW.

sen har ju warlocken en felhunter... den liknar ganska mycket en zergling, dock så tror jag inte att det är en ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Vi kan inte ta läder dock, fast det verkar folk skita fullständigt i... WoW greedspel ftw helt klart, I CAN USE IT IM ROLLING LOL U NUB!, tack gode gud för DKP-system och riktiga 5-man/raids.

Jo, han rollade nog bara för att jävlas och inte alls för att han ville ha statsen och +30 till heal spells.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Jag hatade det nya systemet i början, men nu använder jag det ofta. Det är ju enkelt:

Greed on BoE unless Need, Pass on BoP unless Need. Svårt va?

Och om ingen tar Need?
ska itemet ligga där på marken?
Varför inte bara ta greed om du menar greed

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jo, han rollade nog bara för att jävlas och inte alls för att han ville ha statsen och +30 till heal spells.

Var också med i en grupp där alla mages / locks redan hade den.. jag var endast där för just mössan... Ledaren var AFK, så det var tyvärr inte ML. Alla passade utom han och jag, för vi disskuterade hans rättigheter att rolla need på den.. Enligt mig, hade han inga.. Enligt honom, hade han alla... Han vann... ledaren kom tillbaka, såg det. /kick direkt. 10 Minuter senare, stod han i IF och letade ny guild.. han blev kickad från den också...

Druider har läder - leta upp det... ge fan i cloth!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Var också med i en grupp där alla mages / locks redan hade den.. jag var endast där för just mössan... Ledaren var AFK, så det var tyvärr inte ML. Alla passade utom han och jag, för vi disskuterade hans rättigheter att rolla need på den.. Enligt mig, hade han inga.. Enligt honom, hade han alla... Han vann... ledaren kom tillbaka, såg det. /kick direkt. 10 Minuter senare, stod han i IF och letade ny guild.. han blev kickad från den också...

Druider har läder - leta upp det... ge fan i cloth!

Eh, varför hade han inga rättigheter att rolla på den då? Varför ska han leta rätt på läder om det finns cloth som är bättre? Varför har inga WoW-spelare någon förmåga till logiskt tänkande? Helt jävla sjukt att han ska bli kickad från en guild för att han VANN en sak som hela guilden vinner på. Det är sjukt nog att ni tycker att han "inte hade någon rätt att rolla".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Argh full devout, Jag har jagat Robe och Shoulders i hundra år nu men det vägrar droppa och igår såg jag en priest som nyss blivigt 60 och hade båda! Servergudarna hatar mig!

Varför ska du ha dom ? Ska du PvPa äre Crit å + dmg å äre healing äre mana / 5s som gäller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag letar efter en mod som delar upp combat-logen i mer överskådliga termer, kan svära på att jag har sett nått sånt. Någon som kan hjälpa mig med namnet på nån sån mod?

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=467

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Eh, varför hade han inga rättigheter att rolla på den då? Varför ska han leta rätt på läder om det finns cloth som är bättre? Varför har inga WoW-spelare någon förmåga till logiskt tänkande? Helt jävla sjukt att han ska bli kickad från en guild för att han VANN en sak som hela guilden vinner på. Det är sjukt nog att ni tycker att han "inte hade någon rätt att rolla".

En som bara har cloth behöver det ju 100x mer än någon som kan, och ska, använda leather. Blizz borde göra så man bara borde kunna använda en sorts typ av armor, så slipper man alla Druider som tror dom är Mage/Priest/Warlock.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
En som bara har cloth behöver det ju 100x mer än någon som kan, och ska, använda leather. Blizz borde göra så man bara borde kunna använda en sorts typ av armor, så slipper man alla Druider som tror dom är Mage/Priest/Warlock.

En druid är inget annat än en priest i läder på level 60, och eftersom att dom ska ta precis lika lite skada som vilken annan caster som helst finns det inget som säger att en mage ska ha förtur på den mössan. Den här jävla "need"-saken har spårat ur totalt.

Permalänk
Medlem

Någon som kan posta en pure feral druid build? Ska levla min druid lite hade jag tänkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Någon som kan posta en pure feral druid build? Ska levla min druid lite hade jag tänkt.

Pure feral är inte så hett, om du ska köra PvP, NS är nästan ett måste, rekommenderar nått i den här stilen -> http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/druids2/talents.h...

Sen kan du så klart flytta lite poäng beroende på din spelstil

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Ska och ska. Han har ju lika mycket användning för den som du om han är restoration-speccad vilket jag antar att han är. +healing äger på druider. Det är lätt att överleva när deras heals gör 400 per tick.

Fel, fel, fel. Om han är healbot vore det dumt att ta den eftersom damage and healing kostar dubbelt så mycket som healing att ha på ett item. Om han vore balance skulle jag kanske kunna hålla med dig delvis, men att ta +dmg and healing för just +healing är ganska knäppt.
För att inte tala om att något som ger +30 dmg ökar t.ex. en ren frostbolt för en nybliven lvl60 med runt 5%. Men en druid får kanske 1-2% bättre heals av det.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Fel, fel, fel. Om han är healbot vore det dumt att ta den eftersom damage and healing kostar dubbelt så mycket som healing att ha på ett item. Om han vore balance skulle jag kanske kunna hålla med dig delvis, men att ta +dmg and healing för just +healing är ganska knäppt.
För att inte tala om att något som ger +30 dmg ökar t.ex. en ren frostbolt för en nybliven lvl60 med runt 5%. Men en druid får kanske 1-2% bättre heals av det.

Möjligt att en mage skulle få en större vinst av den, men en druid hade fortfarande tjänat på att ha den. Och hur det än är med den saken, UTKASTAD UR SIN GUILD?