VLC player ljud problem..

Permalänk
Medlem

VLC player ljud problem..

Hejsan!

Jag använder mig utav VLC player eftersom det verkar som att den kan spela upp allt och du behöver inga codecs m.m. Men en som som är väldigt konstig är att i vissa filmer finns det ljud alltså musiken eller om någon öppnar en dörr osv lite sånna detaljer så finns det ljud men inte när dem pratar då finns det inte ljud, det är ju helt galet alltså varför är det så? Och i vissa är det nästan samma sak fast ljudet när dem pratar är väldigt lågt..

Visa signatur

AsRock 939 Dual-Sata2 M1695 - AMD 64 3000+ @ 2,46Ghz 9x274 - 2x512 Dual Kingston 400Mhz - Timings 7 3 3 2.5 2T - Leadtek 6800LE @ 12x1.6vp Clock 400/850

Permalänk
Hedersmedlem

Re: VLC player ljud problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezzo
Hejsan!

Jag använder mig utav VLC player eftersom det verkar som att den kan spela upp allt och du behöver inga codecs m.m. Men en som som är väldigt konstig är att i vissa filmer finns det ljud alltså musiken eller om någon öppnar en dörr osv lite sånna detaljer så finns det ljud men inte när dem pratar då finns det inte ljud, det är ju helt galet alltså varför är det så? Och i vissa är det nästan samma sak fast ljudet när dem pratar är väldigt lågt..

Antagligen är det flerkanaligt ljud, dvs talet ligger i centerkanalen (som du inte hör) medan de andra miljöljuden ligger i vä/hö och surroundkanalerna (som du tydligen hör)... Har du kontrollerat din högtalaruppsättning i Windows/VLC?