roligt spel under bilfärd?

Permalänk

roligt spel under bilfärd?

ska lämmna en bärbar dator till min syrra o bilfärden tar ca 1.30min minst så jag tänkte sitta o spela lite på den under bilfärden.. nu är det så att den klarar inte av några värsting spel så xp gick inte in.. lägger in 200 nu istället.. så den e klen skit..

spelet får gärna gå in på en eller flera diskter o sedan att kunna klistra in på hdd eller via skiva om det äör för stort

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

SNES emulator skulle vara ett givet val för mig. Kör typ a link to the past eller yoshi's island.

Permalänk
Medlem

GTA, finns att ladda hem här: http://www.rockstargames.com/classics/

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

*Inlägget raderat av xphaze*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

*Inlägget raderat av xphaze*

Permalänk

*Inlägget raderat av xphaze*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Diskussioner om piratkopierat material tolereras inte. Läs reglerna och gör inte om misstaget.

Edit: Blev många varningar i denna tråden, se till så att det inte blir fler.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Okej, nu ska vi lugna ner oss nu....

Hur som helst.
GTA och GTA2 har släppts fria, dom är alltså Freeware. Finns att ladda på rockstars hemsida.
Skyroads finns även det, http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/
oerhört roligt, även det har blivit freeware. Underbart rolig!

Emulatorer är ett bra alternativ, så mycket kan jag säga.
Jag rekomenderar emulatorn Snes9x, http://www.snes9x.com/
(Har inget att göra med piratkopiering nu, det finns inga roms på sidan, och det finns många fan-projekt som går att spela upp som roms).

Nu till "vanliga" spel, så rekomenderar jag Age of Empires, tvåan borde funka utmärkt, och det är tjugo timmars speltid minst. Extremt roligt.
Sedan, med lite tweak så borde det gå att köra Half-Life samt Opposing force och Blue Shift. Har hon inte kört dom tidigare så har hon sisådär femton timmars roligt spelande framför sig (Ja, ni kanske går igenom dom på tre, men inte första gången). Går att hitta billigt, Half-Life Anthology heter paketet. Kostar 199:- på webhallen har jag för mig, 229:- på Åhlens (IRL-store).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Okej, nu ska vi lugna ner oss nu....

Hur som helst.
GTA och GTA2 har släppts fria, dom är alltså Freeware. Finns att ladda på rockstars hemsida.
Skyroads finns även det, http://www.bluemoon.ee/history/skyroads/
oerhört roligt, även det har blivit freeware. Underbart rolig!

Emulatorer är ett bra alternativ, så mycket kan jag säga.
Jag rekomenderar emulatorn Snes9x, http://www.snes9x.com/
(Har inget att göra med piratkopiering nu, det finns inga roms på sidan, och det finns många fan-projekt som går att spela upp som roms).

Nu till "vanliga" spel, så rekomenderar jag Age of Empires, tvåan borde funka utmärkt, och det är tjugo timmars speltid minst. Extremt roligt.
Sedan, med lite tweak så borde det gå att köra Half-Life samt Opposing force och Blue Shift. Har hon inte kört dom tidigare så har hon sisådär femton timmars roligt spelande framför sig (Ja, ni kanske går igenom dom på tre, men inte första gången). Går att hitta billigt, Half-Life Anthology heter paketet. Kostar 199:- på webhallen har jag för mig, 229:- på Åhlens (IRL-store).

det finns inget som heter "IRL" det finns bara afk

Visa signatur

Who are you, and why should I care?

Permalänk
Medlem

Har du några specs på datorn? Warcraft 3 skulle kunna gå

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Du tänker alltså köra och spela samtidigt?
Creds till dig, själv har man problem med att tända en cigg eller byta låt på stereon när man kör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jannethaman
det finns inget som heter "IRL" det finns bara afk

"Away-from-keyboard-store"

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
jamen snacka om onödiga trådar de görs, är väl bara lägga en patiens eller nåt under tiden, eller leta på google efter nåt litet skitspel

Vadå onödig tråd? Det där var väl ett onödigt inlägg? Han kanske inte gillar dom inbyggda spelen som finns i windows och kanske vill ha bättre tips? "Games" på google lär ju ge fina svar

Jag skulle som någon sa lirat emulatorer iaf, synd att jag inte hade något och lira förut när vi åkte 100 mil med morsan. Blä vad segt det var :]

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

specsen är lite svåra att veta.. står inget på dator.. dock så har den under 64 mb ram efter som xp inte går in.. lägger in ME på den igen som det var innan.. jo har tänkt mig age2 men det hackar så förbannat mkt om man inte ha någon ram.. sen är det en skit dator rakt igenom har inte enns nät på den.. tackar för svaren som kommit tar gärna emot fler fria spel..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers

*rensad igen*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nu vet jag! Perfekt för din dator! Fallout! (1 och 2 då) De kan hålla dig underhållen hur länge som helst utan att kräva nåt av datorn

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

1.30min? inte änns 2 minuter

Ja ja, lite skrivfel.

Men hinner man spela på 90min? jag brukar somna i bilen efter 10-15min om jag inte sitter bakom ratten.

Annars kan du ha roligt genom att föreställa vad andras bilreg. skyltar bildar för ord/meningar.

Roligast jag hittat är nog FAG, GAY och det suttit någon snobb bakom ratten.

Personliga skyltar är lite knäppa ibland, i köping finns det någon ventilationsfirma med namnet Fullt ös och råkar ha reg. som FULLTÖS (FULL-TÖS).. Men det var inte någon alkoholpåverkad tjej som satt bakom ratten (skäggiga damen kanske?)

EDIT: fan vad dum jag är, spel = Tetris, DXball, Warzone 2100 och sök på "freeware games"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Varför inte Heroes of Might and Magic spelen? Dom är turbaserade och inte krävande. Perfekt för en bärbar!

Permalänk
Medlem

Det bästa att starta med är vad spelar du för spel vanligtvis?

age 1 / 2
homm
duke nukem
doom
patiens
ms/röj
kungen
poker
hjärter
sänka skepp
emulatorer

för på en timme o 30minuter hinner man inte direkt göra mycket, annars var social i bilen och tala med föraren så denna inte somnar bakom ratten ^^
eller titta ut genom fönstret och beundra utsikterna...

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.