Permalänk
Medlem

Patetiska Xbox360

För två dagar sedan släpptes Xbox 360 i USA, i röken efter Microsofts Zero Hour Party i Nevada-öknen, varpå en rad intressanta scenarion avlöste varandra. Vi har hört talas om killen som rånade en butik på två basenheter och folk som säljer sina ex på Ebay.com till hiskliga överpriser.
Senast i raden av händelser är rapporter om deffekta enheter. Förväntansfulla gamers som kampat utanför lokala butiker för att försäkra sig om en enhet har återvänt hem med defekta maskiner. Vissa skriker sig hesa över att spelen kraschar, hårddisken sällan fungerar och att cd-läsaren repar skivorna.
Ni som hängt med ett längre tag är inte helt främmande för liknande scenarion vid släpp av nya konsoler. Orsaken sägs vara den stress som uppstår när leverantörer gör allt som står i deras makt för att skeppa iväg materialet i tid.

HAHA hela världen skrattar åt Bill Gates!

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk

Var detta en fråga eller? :S

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Re: Patetiska Xbox360

Oväntat? Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy
Var detta en fråga eller? :S

frågan är väll om du överhuvudtaget läst texten?

Tycker inte det var allt för oväntat heller.
Hoppas inte samma sak händer i sverige ;/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy
Var detta en fråga eller? :S

Man kan diskutera saker också, inte bara använda swec som en hjälp-support...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sugas
frågan är väll om du överhuvudtaget läst texten?

Tycker inte det var allt för oväntat heller.
Hoppas inte samma sak händer i sverige ;/

Why not? finns bättre konsoller att välja på ändå.

PS3 om man vill ha prestanda och rev om man vill ha starka speltitlar. Xboxen han väl egentligen inget av dom ?

Permalänk
Medlem

Men skulle inte Xbox 360 komma ut samtidigt till alla länder ?
Måste även bara säga hur fan kan folk seriöst sova utanför butiker för att få tag på saker premiär dagen. Böcker, spel , konsoler osv skaffa liv för fan.

Permalänk

De släppte den för snabbt.
Ifall det finns ett hårdvarufel så kommer de felen att vara kvar på de enheter som leveras hit också.
Inte som att de har tid att stoppa bandet, göra en revision och pumpa ut enheterna på mindre än en månad.

Ifall det verkligen finns så många problemenheter så kan det finnas en risk att release blir uppskjuten en vecka eller liknande.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Stämmer det att xboxen redan har blivit knäckt och att folk redan har börjat lägga in sina egna operativsystem? Dvs. är det redan dags för chippning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Why not? finns bättre konsoller att välja på ändå.

PS3 om man vill ha prestanda och rev om man vill ha starka speltitlar. Xboxen han väl egentligen inget av dom ?

Xbox 360 har både bra prestanda och bra titlar (i alla fall om man ska tro recensioner)

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
Stämmer det att xboxen redan har blivit knäckt och att folk redan har börjat lägga in sina egna operativsystem? Dvs. är det redan dags för chippning?

Det där är det första jag hör om det isåfall.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
Stämmer det att xboxen redan har blivit knäckt och att folk redan har börjat lägga in sina egna operativsystem? Dvs. är det redan dags för chippning?

Det stämmer säkert.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk

Sluta klaga på Bill! Bill är ett änglabarn om man jämför med microsofts nuvarande vd Steve Ballmer och har dessutom inte mycket med xbox360 att göra skulle jag förmoda..

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Suck, ännu en släng av den svenska avundsjukan.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Avstängd

ms får skylla sig själva som skulle stressa fram next-gen bara för att hinna före sony

jag hade klarat mig med ps2, gc, xbox ett par år till om jag ska vara ärlig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Suck, ännu en släng av den svenska avundsjukan.

Haha bra kommentar jag tror alla som skriver här och dom som beställt i förväg är avundsjuka på att dom kommer få en Xbox360 som inte HD fungerar på och en en DVD som endast inte funkar eller så repar den skivorna och när man kommer hem med ett nyköpt spel för ca 600kr som kraschar.

VI ÄR VÄLDIGT AVUNDSJUKA!

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk

Re: Patetiska Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henk
För två dagar sedan släpptes Xbox 360 i USA, i röken efter Microsofts Zero Hour Party i Nevada-öknen, varpå en rad intressanta scenarion avlöste varandra. Vi har hört talas om killen som rånade en butik på två basenheter och folk som säljer sina ex på Ebay.com till hiskliga överpriser.
Senast i raden av händelser är rapporter om deffekta enheter. Förväntansfulla gamers som kampat utanför lokala butiker för att försäkra sig om en enhet har återvänt hem med defekta maskiner. Vissa skriker sig hesa över att spelen kraschar, hårddisken sällan fungerar och att cd-läsaren repar skivorna.
Ni som hängt med ett längre tag är inte helt främmande för liknande scenarion vid släpp av nya konsoler. Orsaken sägs vara den stress som uppstår när leverantörer gör allt som står i deras makt för att skeppa iväg materialet i tid.

HAHA hela världen skrattar åt Bill Gates!

Så det är Microsofts fel att det finns idioter som rånar? Scalpers har alltid funnits och kommer alltid finnas när det är begränsad tillgång på något. Du kanske tycker det är Bruce Springsstens fel att folk sälger biljetter utanför konserten för 10ggr priset också?

Och defekt elektronik är inget ovanligt, speciellt inte första revisionen av en helt ny konsoll. PS2 hade också problem vet du, PS3 kommer också ha, men eftersom Sony släpper först i Japan blir det inte mycket liv om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia

Why not? finns bättre konsoller att välja på ändå.

PS3 om man vill ha prestanda och rev om man vill ha starka speltitlar. Xboxen han väl egentligen inget av dom ?

Så du har insiderinfo på att PS3 har bättre prestanda? Det var som fan, för ingen vet ännu vilken som är snabbaste, möjligtvis att några filurer på IBM vet vilken som har bäst CPU. Och bra speltitlar? Det finns inga spel till varken PS3 eller Rev, inte en människa utanför respektive företag har spelet på någon av dom. 360 är ute och har en helt OK lista på launch-spel, titta tillbaka på PS2 så fanns det inget bra spel det första året i princip, och dom som fanns var fulare än Dreamcast-spelen. När PS3 och Rev kommer så finns det ännu bättre spel till 360.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
Men skulle inte Xbox 360 komma ut samtidigt till alla länder ?
Måste även bara säga hur fan kan folk seriöst sova utanför butiker för att få tag på saker premiär dagen. Böcker, spel , konsoler osv skaffa liv för fan.

Den kommer den 2:a här, någon vecka senare i europa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
Stämmer det att xboxen redan har blivit knäckt och att folk redan har börjat lägga in sina egna operativsystem? Dvs. är det redan dags för chippning?

Nej.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Patetiska Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Så du har insiderinfo på att PS3 har bättre prestanda? Det var som fan, för ingen vet ännu vilken som är snabbaste, möjligtvis att några filurer på IBM vet vilken som har bäst CPU. Och bra speltitlar? Det finns inga spel till varken PS3 eller Rev, inte en människa utanför respektive företag har spelet på någon av dom. 360 är ute och har en helt OK lista på launch-spel, titta tillbaka på PS2 så fanns det inget bra spel det första året i princip, och dom som fanns var fulare än Dreamcast-spelen. När PS3 och Rev kommer så finns det ännu bättre spel till 360.

Nej det har jag inte, men vi vet inte än så PS3:an kan ha bättre prestanda (den har hur som helst bättre spelutbud, bara final fantasy kommer så kommer xboxens starkaste titlar stå sig slätt) och till rev vet vi redan att det kommer ett zelda, det kommer komma mario, det kommer även komma metriod, inget officiellt än men givetvis släpper dom inte världens bästa serier. Så jag tror att rev har starkaste spelutbudet, PS3 har bästa balans prestanda/spelutbud och xboxen står sig slätt.

Permalänk
Medlem

sprucetwig to teh rescue!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

För att kasta bensin på elden: http://www.theinquirer.net/?article=27907

Tillverknings kostnad: 525$
Försäljningspris: 399$

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Re: Re: Re: Patetiska Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Nej det har jag inte, men vi vet inte än så PS3:an kan ha bättre prestanda (den har hur som helst bättre spelutbud, bara final fantasy kommer så kommer xboxens starkaste titlar stå sig slätt) och till rev vet vi redan att det kommer ett zelda, det kommer komma mario, det kommer även komma metriod, inget officiellt än men givetvis släpper dom inte världens bästa serier. Så jag tror att rev har starkaste spelutbudet, PS3 har bästa balans prestanda/spelutbud och xboxen står sig slätt.

Visst du gillar japanska rollspel, men alla gör inte det. Och ärligt talat, när man gjort 12 spel i samma serie är det dags att släppa det och tänka lite nytt. Och visst kommer Mario och Zelda, och det är väl fint om man vill spela samma spel för 10:e gången.
Och är inte meningen med en ny generation nya spel? Det som gjorde Playstation så framgångsrik var ju nya spel, inte att harva på med samma gamla serier som Nintendo gör. Och sen saknar nintendo många spelgenrer, t.ex. har det aldrig funnits något bra bilspel till en nintendokonsoll.

Och som sagt, du vet inget om PS3s spelutbud, vad är det som säger att MS inte tar fram stora plånboken och bjuder över sony och får alla gamla tråkiga serier.

Och Curly, det är väl bra att MS gör konsollen billigare? Inget ovanligt för den delen heller, Sony gör det också. Det är faktiskt bara Nintendo som går med vinst på sin hårdvara.

Permalänk
Medlem

MS har ju iofs råd med det, men dom skulle ju kunna göra den lite dyrare på marknaden.. För en riktig gamer ska inte priset spela så stor roll.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
För att kasta bensin på elden: http://www.theinquirer.net/?article=27907

Tillverknings kostnad: 525$
Försäljningspris: 399$

? Alla stationära konsoller säljs för långt under tillverkningspriset.

Hade det varit någon annan typ av hårdvara så hade den kostat närmre 600$ i affärerna.
5500 är ett pris som väldigt få vill betala.
Särskilt som det är tänkt att tjäna pengarna på spelen.
Vad har man för nytta av att endast ett fåtal har konsollen? Särskilt som spelen sen ligger i pris mellan 500-700kr.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Patetiska Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Visst du gillar japanska rollspel, men alla gör inte det. Och ärligt talat, när man gjort 12 spel i samma serie är det dags att släppa det och tänka lite nytt. Och visst kommer Mario och Zelda, och det är väl fint om man vill spela samma spel för 10:e gången.
Och är inte meningen med en ny generation nya spel? Det som gjorde Playstation så framgångsrik var ju nya spel, inte att harva på med samma gamla serier som Nintendo gör. Och sen saknar nintendo många spelgenrer, t.ex. har det aldrig funnits något bra bilspel till en nintendokonsoll.

Och som sagt, du vet inget om PS3s spelutbud, vad är det som säger att MS inte tar fram stora plånboken och bjuder över sony och får alla gamla tråkiga serier.

Och Curly, det är väl bra att MS gör konsollen billigare? Inget ovanligt för den delen heller, Sony gör det också. Det är faktiskt bara Nintendo som går med vinst på sin hårdvara.

det är otroligt att folk verkligen tycker som du gör. Varför ska dom släppa Zelda-serien när den lockar mest folk i hela världen i princip. Tänk igenom lite först, varför släppa ett vinnande koncept? Zelda har och kommer alltid att vara den bästa spelserien.

Jag vet inget om PS3:s utbud nej, men jag vet att Square enix helst släpper sina spel till PS2 för att den Sony är populära som få i Japan, där deras spel säljer bäst. Så förhoppningsvis går dom inte över till Xbox. Alla gamla tråkiga serier? Jag tycker inte du ska blanda in egna åsikter och världens åsikter, för oavsett hur tråkigt du tycker att t.ex Final Fantasy eller Zelda är så är det inte dåliga spel om man ser till spelvärldens uppfattning

Permalänk
Medlem

Det är ju bevisat att man kan gå i vinst på PC-spel som säljs under 300:-
(Serious Sam med uppföljare...)

Så det blir nog rätt mycket vinst på spelen som går för 699:-

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Patetiska Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
det är otroligt att folk verkligen tycker som du gör. Varför ska dom släppa Zelda-serien när den lockar mest folk i hela världen i princip. Tänk igenom lite först, varför släppa ett vinnande koncept? Zelda har och kommer alltid att vara den bästa spelserien.

Jag vet inget om PS3:s utbud nej, men jag vet att Square enix helst släpper sina spel till PS2 för att den Sony är populära som få i Japan, där deras spel säljer bäst. Så förhoppningsvis går dom inte över till Xbox. Alla gamla tråkiga serier? Jag tycker inte du ska blanda in egna åsikter och världens åsikter, för oavsett hur tråkigt du tycker att t.ex Final Fantasy eller Zelda är så är det inte dåliga spel om man ser till spelvärldens uppfattning

Dom behöver ju inte släppa den, men lite utveckling tack. Och sen gillar jag inte hur Nintedo exploaterar sina figurer genom att stoppa dom i alla möjliga spel. Och blanda in egna åsikter gör ju du med, Zelda säljer inte särskilt mycket, 1.92 miljoner bara. Och jag älskar Zelda, bara det att jag ogillar vart nintendo är på väg, och bara för att man säljer mycket betyder ju inte att det är bra, bara att det passar många människor lagom. Och som dom säger, man ska sluta på topp.

Jag förstår ju såklart vad du menar med bättre spel till PS3 och Rev, men du visste ju inte att FF var bra innan du spelade det, eller hur? Vad är det som säger att nästa stora spelserie inte kommer till xbox? Jag tror inte många räknade med att FF skulle komma och gra den succé det gjorde precis när PSX släppts.

Fredag: Det är ju dyrare att utveckla till konsol också, finns ju färre som har erfarenhet av konsollprogramering, dyra devkits, licensavgifter och allt sånt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Suck, ännu en släng av den svenska avundsjukan.

Vad trött man blir, så fort man har en egen åsikt och inte tycker som massan är man självklart avundsjuk.....

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Patetiska Xbox360

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Dom behöver ju inte släppa den, men lite utveckling tack. Och sen gillar jag inte hur Nintedo exploaterar sina figurer genom att stoppa dom i alla möjliga spel. Och blanda in egna åsikter gör ju du med, Zelda säljer inte särskilt mycket, 1.92 miljoner bara. Och jag älskar Zelda, bara det att jag ogillar vart nintendo är på väg, och bara för att man säljer mycket betyder ju inte att det är bra, bara att det passar många människor lagom. Och som dom säger, man ska sluta på topp.

Jag förstår ju såklart vad du menar med bättre spel till PS3 och Rev, men du visste ju inte att FF var bra innan du spelade det, eller hur? Vad är det som säger att nästa stora spelserie inte kommer till xbox? Jag tror inte många räknade med att FF skulle komma och gra den succé det gjorde precis när PSX släppts.

Fredag: Det är ju dyrare att utveckla till konsol också, finns ju färre som har erfarenhet av konsollprogramering, dyra devkits, licensavgifter och allt sånt.

Äh, så du menar att "Mario & Link goes fishing", "Mario breakfast cereal eat-out", "Link and hen in the forest", Super duper mario smash golf melee" och "Zelda minigolf" inte är spel för dig?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Dom behöver ju inte släppa den, men lite utveckling tack. Och sen gillar jag inte hur Nintedo exploaterar sina figurer genom att stoppa dom i alla möjliga spel. Och blanda in egna åsikter gör ju du med, Zelda säljer inte särskilt mycket, 1.92 miljoner bara. Och jag älskar Zelda, bara det att jag ogillar vart nintendo är på väg, och bara för att man säljer mycket betyder ju inte att det är bra, bara att det passar många människor lagom. Och som dom säger, man ska sluta på topp.

Jag förstår ju såklart vad du menar med bättre spel till PS3 och Rev, men du visste ju inte att FF var bra innan du spelade det, eller hur? Vad är det som säger att nästa stora spelserie inte kommer till xbox? Jag tror inte många räknade med att FF skulle komma och gra den succé det gjorde precis när PSX släppts.

Fredag: Det är ju dyrare att utveckla till konsol också, finns ju färre som har erfarenhet av konsollprogramering, dyra devkits, licensavgifter och allt sånt.

Det är sant, där håller jag med. Smash bro´s gick bra, men alla övriga spel som spottar ur sig förstör bara mer o mer (t.ex mario tennis, mario fotboll, mario party och så vidare) iofs var mario party 1 väldigt kul i början.

Jag visste inte att jag skulle tycka att FF var bra innan jag spelade det, men jag visste att FF var enormt innan jag spelade det. FF gjorde succé till SNES också, bara inte i europa.

Permalänk
Medlem

Alla konsoller som släpps vid premiären brukar ha barnsjukdomar. Inget konstigt med det. Det är som sprucetwig sa att det inte kommer bli lika mycket snack om det när PS3 släpps, då det inte släpps samtidgt över hela världen. Det är faktiskt enda fördelen med Sonys strategi, då vi i europa (som får allt sist) får en revision som har mindre problem.

Snacket om att Nintendo fösöker få med sina klassiska "hjältar" i alla spel kan jag hålla med om. Visst kan det vara kul de första spelen, men det börjar bli tjatigt. Nya DOA spelet har en kvinnlig masterchief med som karaktär. Kommer samma sak att hända xbox?