Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Ja visst, han frågar även vilket som är störst, kanske han menar störst diskutrymme?
Det är underförstått att diskussionen handar om protokollen, eftersom vilken person som helst med ett normalt intellekt förstår mycket väl att just programmen är totalt ointressanta.

Kan nog hålla med där. Jag tolkar det också som protokollet.

Till NAD:
ICQ är större idag med fler reggade konton. Föredrar MSN och andvänder inte ICQ längre för det känns förmycket "back to 90s"

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Ja visst, han frågar även vilket som är störst, kanske han menar störst diskutrymme?
Det är underförstått att diskussionen handar om protokollen, eftersom vilken person som helst med ett normalt intellekt förstår mycket väl att just programmen är totalt ointressanta.

Suck...

Vet inte hur bra du är på Svenska språket, men men.
Även jag förstår att han förmodligen menar protokollen.
Men det är liksom helt irrelevant vad jag, du eller någon annan tolkar hans text.

Det som enbart är relevant är att texten KAN betyda både protokollen, programmen eller t.o.m. diskutrymmet som du påpekar.
Det finns flera betydelser och sedan så kan folk tolka dom på olika sätt.
Det finns inget i texten över huvudtaget som pekar på vad han menar!
Med tanke på att protokollet till MSN och ICQ förmodligen inte ens heter MSN-protokollet eller ICQ-protokollet så är det mer logiskt att han menar just programmen.

Kan du någon stans i texten peka på han menar protokollet!!!!!

Det börjar bli mer och mer som skriver otydligt med dålig meningsbyggnad, dålig förklaring, dålig särskrivning, otydligt mm.

Som du märker är det många i den här tråden som har tolkat det som programmen likadant som många har tolkat det som protokollen.
Hade trådskaparen skrivit lite tydligare så hade sådana misstolkningar inte behövt finnas.

Tänk om man hade skrivit lika otydligt som en del skriver här i ett domslut...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
...
Ni msn-folk: vad har msn för fördelar som icq saknar?

ICQ vägrar lägga sig på min högra skärm, på den punkten funkar MSN bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
...
Jag har kört Trillian i ca. 1,5 år nu och alldrig stött på några problem, mycket nöjd!

Själv har jag stött på flera problem, för mig hänger den sig ofta samt brukar inte det gå att skicka filer i trillian heller.
Men om man bortser från det så är trillian riktigt bra.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattjon
Jag fattar inte varför det ska vara sånt tjaffs om vilket Program man änvänder. Tänk om alla skulle köra Miranda, Det skulle bli så mycket lättare och den har nästan allt.

En detalj bara, om alla skulle köra Miranda, så skulle inte Miranda finnas. Det drivs ju trots alls av (bl.a) servrarna för MSN och ICQ.
Själv är jag dock flitig Miranda-användare i alla fall!

MSN har i och för sig en bra funktion för programdelning inbyggt som slår Miranda, bra för möten på distans och sånt så man kan dela powerpoint-slides och andra program.

Permalänk

beror på var i världen man befinner sig, i sverige så är MSN störst, men tycker personligen icq är bättre... (offline-meddelanden, ser bra och cleant ut, inte massa onödig reklam överallt osv osv...)

t.ex. i USA så är nog Aim störst... vet dock inga exempel på var icq är störst men...
annars kan du ju använda Multiprotocol-chatprogram så man kan vara inne på icq, msn aim, osv osv samtidigt och ha en enda lista...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
beror på var i världen man befinner sig, i sverige så är MSN störst, men tycker personligen icq är bättre... (offline-meddelanden, ser bra och cleant ut, inte massa onödig reklam överallt osv osv...)

t.ex. i USA så är nog Aim störst... vet dock inga exempel på var icq är störst men...
annars kan du ju använda Multiprotocol-chatprogram så man kan vara inne på icq, msn aim, osv osv samtidigt och ha en enda lista...

Jag har för mig att i Tyskland är ICQ rätt stort. Lustigt varför det blivit just MSN i Sverige?

Visa signatur

must!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Jag har för mig att i Tyskland är ICQ rätt stort. Lustigt varför det blivit just MSN i Sverige?

Jag vet inte om "fjortiskulturen" med Lunarstorm, mm är så utbredd i Tyskland som i Sverige, eller om det bara är så att ICQ etablerade sig bland ungdomarna i Tyskland innan M$N satte igång sin offensiv.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Jag kör MSN. Hatar den lilla detaljen i ICQ att man inte kan skicka meddelande med ENTER. Nog därför jag inte givit det nån ärlig chans. Dessutom har alla mina kompisar MSN.

Du vet att du kan ändra så du kan SKICKA via enter knappen under Inställningar?

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

Kör ICQ och MSN...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag kör ICQ(Trillian), offline meddelanden är ett KRAV, därför att majoriteten av mina medelanden är till "off line" personer.

Kan man ta reda på när man skapade sitt ICQ-konto? Jag har kört ICQ sedan 97-98 någon gång, men har säkert gjort nytt konto efter det, det skulle vara kul och se hur gammalt det är.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Avstängd

det verkar som icq börjar dö ut nästan.
msn har ju nästan alla och inte bara datanördarna.