Permalänk
Medlem

dubletter i iTunes

Jag har råkat lägga till samma låtar flera gånger i mitt "Libary" och i vissa spellistor.... finns det något sätt att få bort dessa?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

markera, tryck Del?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
markera, tryck Del?

mm jag kan ju skicka över min lista så kan du titta igenom den och sortera ut dubletterna på ~11 000 låtar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att sätta sig och sortera bort dubletterna då, har du _råkat_ lägga till dom får du väl sitta och ta bort dom själv också? Eller kanske markera alla och radera dom och sen bara lägga till en upplaga av låtarna? Vet inte hur iTunes fungerar så det kanske inte går att markera alla?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Edit--->Show duplicate songs

Men det kanke du redan visste.

Om du vill ta bort allt i itunes se till att du är i Library och har alla genrer, artister och album på "All"

Håll ner CTRL och tryck till vänster om en låt (klicka på boxen) alla låtar skall nu bli valda.

högerklicka på en låt och välj "clear".

Det borde funka för att ta bort allt i itunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av break
Edit--->Show duplicate songs

Men det kanke du redan visste.

Om du vill ta bort allt i itunes se till att du är i Library och har alla genrer, artister och album på "All"

Håll ner CTRL och tryck till vänster om en låt (klicka på boxen) alla låtar skall nu bli valda.

högerklicka på en låt och välj "clear".

Det borde funka för att ta bort allt i itunes.

nje det visste jag faktiskt inte. Ska prova, tack

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

men finns det inget smidigare sätt att ta bort dubletter?
någon hemlig funktion som gör att itunes scannar av och tar bort alla dubletter (och låtar som inte är kvar) automagiskt?

och så undrar jag om det finns någon funktion som kan scanna av en katalog (tänk: "c:\mp3\album\") och automagiskt lägga till de i biblioteket som har tillkommit sen sist?

Permalänk
Medlem

hm ja, det skulle vara smart

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

blomko: File -> Add folder to library klarar det galant utan att lägga till dubletter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
blomko: File -> Add folder to library klarar det galant utan att lägga till dubletter.

Jo, ok. Det gör den. Men den tar en sjuhelvetes tid att genomföra. Och den märker framförallt inte om man har strukturerat om lite, dvs den lägger till allt nytt men den tar inte bort det som inte stämmer längre.