Snyggaste spelet för sin tid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Wow är inte ens snyggt.
Barngrafik är vad det är.

Om det är nått mmorpg som är snyggt så är det antingen Eve online eller Everquest 2.
men ändå inte snyggast för sin tid.

Om man ska avgöra en sån här fråga så är det väl ändå då 3d motorn drog igång med wolfenstein eller då 2d motorn drog igång med vad det nu var för slags spel.

För just nu har vi ju endast 3d som blir snyggare o snyggare. men ändå inget direkt unikt.
och vad var 2d-spel då 3d drog igång? ne just det

Nja.. Wow är definitivt inte snyggast, men jag måste endå hålla med om att grafiken är ganska trevlig med alla fina färger.

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Snyggat grafik i ett spel (delvis för sin tid) i min mening:

Unreal som många sa, när man kom ur skeppet där vid vattenfallet.. Satt o stirrade på skärmen så grymt snyggt tyckte man det var..

Splinter Cell, hur de hanterar ljus/mörker, skuggor. Väldigt trevligt.

EVE Online. Så löjligt snyggt är det:

Permalänk

Unreal var förbannat snyggt när det kom, Giants likaså. Jag var också väldigt imponerad av IL-2:s grafik, första gången jag kraschlandade på marken tappade jag nästan hakan på riktigt.

Edit: Glömde nästan Morrowind, första gången jag såg vattnet fick jag nästan orgasm.

Sedan är EVE förbannat jävla snyggt också.

Delta force imponerade verkligen mig med sina enorma avstånd.

Unreal

Den här platsen hade nästan orgasm status

Himlen med fåglarna och så var också mycket vacker

De små vattenhålen med växter och grejer såg riktigt mysiga ut

Giants

Jätten imponerade med sin storlek

Början imponerade mig med sina stora vyer och fina ljussättning

Delta force

Dåligt screenshot, det visar verkligen inte avstånden... men de flesta här har nog spelat det ändå

Morrowind

Mycket fin himmel

Ännu mer himmel, men himmeln är nog faktiskt snyggast än

Allt annat hade också en trevlig design

IL-2 Sturmovik

Väldigt fina flyg

Väldigt fina effekter

Kabooom!

EVE

Jag orkar inte beskriva, låter bilderna tala för sig själva

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Bild 5

Edit 2: Fan, jag glömde ju G-police! Det var otroligt snyggt för sin tid, med den öppna staden full av civila, explosionerna m.m.

G-police

Fighterna var så intensiva, och sättet fiendeskeppen störtade på var orgasmiska!

De civila var ett mycket trevligt inslag i spelet, även om min unga hjärna inte kunde uppskatta det vid den tidpunkten (De var så jävla mycket ivägen)

Höghusen var så höga!

Explosionerna var fantastiska

Jag tror aldrig att jag kommer bli lika imponerad av ett spels grafik igen som jag blev av G-police. Skotten man sköt var supersnygga, och när de träffade så gnistrade det till på ett coolt sätt. Byggnaderna var höga, och när man körde över industriområdena så sprutade skorstenarna eld och rök. De civila åkte runt och brottslingarna gömde sig bland dem, ahhh... nostalgi.

Permalänk

Blev ganska imponerad av Mortal Kombat II när man såg det på Toys'R'us.

Sen kommer väl det härliga utlåtandet från morbron:
"Jaa... nu börjar spelen se ut som verklighet"

Fast det är nog definitivt inte det snyggaste splet för sin tid dock, men jag hade inte så stor koll på spelbranchen i den åldern. (var väl runt 5-6 år)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

haha, kommer ihåg när jag var i åre precis innan xboxen lanserades, och då hade dom en liten stuga där microsoft hade lite reklam för sina produkter och sen fanns det en xbox där. Och man fick prova på också att spela, fick prova på Halo, och då var man riktigt häpen över grafiken. När man krashlandar på halo, (andra banan) explosionen, vattnet och striderna var riktigt häftigt.

Permalänk
Medlem

Unreal självklart. FarCry är ju fortfarande underbar när det gäller grafik. Om vi ska backa lite i tiden då tyckte jag faktiskt Hidden&Dangerous hade väldigt bra grafik för sin tid. Kommer ihåg första banan med regn och dimma...Så stämningsfull spel. Doom3 är också vacker. Aldrig tiddigare har man sett så detaljerade inomhusmiljöer. Motorhead var och faktiskt fortfarande är vacker! När det gäller rymdspel så var I-WAR underbar för sin tid. Vackra skepp och snygga explosioner.

Permalänk

Donkey Kong Country till SNES var ju bra snyggt !
Sen första gången man såg nåt som använde Glide/OpenGL/Direct3D, typ Quake1/2.

Permalänk

Sports Car GT till PC.

Permalänk
Medlem

Quake 2 med voodoo2 kort. Riktigt snyggt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ska testa Unreal GOLD med r9800pro. Vill nån ha screens?

Permalänk
Medlem

jadu

Farcry var jävligt snyggt när det kom men också svinigt tråkigt!

Visa signatur

P4 2.56ghz ram 512 radeon 9700pro DELL - skit!

Permalänk
Medlem

Zak McKraken lätt... 80`s nostalgi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Goldeneye, Mario 64 och Zelda OOT var klart dom snyggaste för sin tid i think

Agree, det var då nintendo hade sin storhet enligt mig.
Själv tycker jag att alla spel idag håller av varandra och det är mer finputsning av det som finns.

Permalänk
Medlem

Just nu är Doom 3 och The Chronicles of Riddick snyggast... utan tvekan

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ingen här som minns demot Odyssey alktraz till Amiga? det låg långt före sin tid..

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk

Another World till Amiga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Just nu är Doom 3 och The Chronicles of Riddick snyggast... utan tvekan

Det kan man ju ha delade meningar om. Jag själv tycker inte alls om Doom 3 visst det är ju snyggt men sen är det bara mörka metallväggar i hela spelet ... Själv Säger jag bara HL2 Just nu. samt att doom är så extremt krävande.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Another World till Amiga

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag tappade hakan när jag startade Giants för första gången

ORD!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Defender of the crown fick mig att tappa hakan när det kom, hade bytt upp mig till Amiga från C64 och grafiken var otroligt fin tyckte man då.
Kom 1987 ungefär, PC och allt annat låg långt efter på den tiden.

Beneath a steel sky lirade men på CD32-konsollen. Snyggt och skoj. Tidigt 90-tal.

Duke Nukem 3D hade riktigt nice grafik när det kom, var riktigt kul också.

Permalänk
Medlem

Unreal som så många redan har sagt.
Ground Control fick mig att dö nästan:

Mmmm....

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Super Mario 64!!!

Men seriöst så var grafiken i det spelet fantastisk när det kom.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 99 grymt snygg för sin ålder...håller ännu

Visa signatur

Danne

Permalänk

Duke nuken 3d, Red Alert, diablo och Halt lift är dom spelen som jag först såg som var riktigt snygga. (Det är ju stenålder nu ändå men) men nyare spel jag har tycker varit tiktigt snyggt är ju FarCry och Halt-Life2.
Sugen på att prova EVE online. det ser ju rinktingt nice ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3dmark 01 demot; )

Permalänk
Medlem

Phantasy Star 1 Till Sega Master System!

Släpptes 1987! Vann pris för sin grafik och sina 3D-dungeons.

(På GTA-Vice City ligger det en tidning på bordet i ens hotellrum med en bild från Phantasy Star med rubriken "1986 Sees best ever graphics!")

Jämför detta med andra lir till 8-Bits konsollerna...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Quake 2 var jävligt hett under sin tid.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Quake 1 var väl mer revolutionerande för sin tid i så fall.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Tyvärr var jag skogsmulle hela min barndom så kom in i gamandet runt 99.
Det som imponerat mig mest hittills var Far Cry.
Fanns inget annat spela som hade i närheten av så detalgerade miljöer.
Steget mellan Unreal 2 och Far Cry är ganska stort... finns det något imellan? Typ första spelet där marken verkligen var täckt med gräs, palmerna svajade, fåglar/fiskar bumpmaps, you name it. Kommer ihåg när juag såg lampan på demon, uj uj uj!
Ett år senare kommer HL2 och Doom3 med lite snyggare innomhusmiljöer, inte mycket mer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
3dmark 01 demot; )

Nej, förlåt men hur kan du tycka det? Har du aldrig kört 3DMark 2000?

Det är mycket coolare miljöer där, första demot är en attackhelikopter som flyger runt, i det andra så åker man runt vid hamnen av en medeltida stad. Väldigt fina miljöer.

Någon som vet var man kan få tag på Giants förresten? Ingen butik listad på pricerunner har det i alla fall, helst vill man ju dessutom ha den där specialversionen som kom med ELSAs grafikkort med stöd för någon speciell bump-mapping.

Visa signatur

««« »»»