Partition Magic / Utöking av C:

Permalänk
Medlem

Partition Magic / Utöking av C:

Är det någon fara att sno till lite exta utrymme till C: med partition magic, 'resize'. eller skall man akta sig för att pilla med de partioner där op. ligger ?

)(|in

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ingen speciell fara att pilla just med systempartitionen, men oavsett vilken partition du pillar med bör du ha backup på grejorna. Partition Magic funkar oftast ok, men kan strula till det.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag gjorde om en partition till FAT32 från NTFS för att jag ville ha min externa hårddisk så kompitabel som möjligt med äldre system såsom Windows 98. Använde Partition Magic 8 och den försörde allt. Hela processen såg ut att gå bra. Slutade med att jag fick formatera om hårddisken och återskapa så mycket data jag kunde. Mycket gammalt och väldigt viktigt som inte hade säkerhetskopierats försvann. Jag rör inte Partition Magic igen om det inte är en tom disk jag leker med så var försiktig och se till att du har kopior på allt viktigt.

Permalänk
Medlem

Partition Magic har jag aldrig vågat använda. Acronis Disk Director Suite 10 tycker jag är ett säkrare alternativ.