Permalänk

Hmmm Har nu köpt kortet som bi99yu visade mig men hur får jag det och funka som en ap har fixat och gjort allt som stog i guiden måste man konfiguera manuellt?.

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

Min friendcode är

300708
020419

Permalänk
Medlem

Blev ruskigt sugen på att köpa ett ds till mig själv och ett åt tjejen till julklapp fast hon får nintendodogs och jag kör på mariokart men är verkligen mariokart så kul är det bättre grafik än på n64? nya barnor osv ? samt om jag bara köper mariokart kan man spela med tjejen endå fast hon inte äger det ? stod någonting på ds sida om att man kan dela spel med varandra ?

Tack om ni svarar på mina frågor och för att jag lite snodde tråden dock :S

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Blev ruskigt sugen på att köpa ett ds till mig själv och ett åt tjejen till julklapp fast hon får nintendodogs och jag kör på mariokart men är verkligen mariokart så kul är det bättre grafik än på n64? nya barnor osv ? samt om jag bara köper mariokart kan man spela med tjejen endå fast hon inte äger det ? stod någonting på ds sida om att man kan dela spel med varandra ?

Tack om ni svarar på mina frågor och för att jag lite snodde tråden dock :S

Jag tycker de har tagit alla bra saker från de tidigare spelen och bakat in det i ett grymt bra lir. Du får utöver det nya banor, vapen och karaktärer (som inte har funnits i de tidigare spelen) så det är ett rätt klart köp tycker jag.

Och det går att köra även om bara 1 har spelet. Då är man dock begränsad till ett par banor (tror det är 6 eller 8). Man kan köra alla spelstilar också.

De flesta spelen till DS funkar så att man kan dela med sig om inte alla har spelet.

Permalänk
Medlem

Då blir det ett klart köp då känns skönt att kunna sponsra nintendo lite oxå man vill ju att dom skall finnas kvar

Vet du om man kan dela i nintendogs oxå om bara 1 har spelet ?

Men tack mannen för att du svarade på alla mina frågor nu skall jag sluta störa tråden

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Måste nintendo släppa mario kart till varje jävla konsoll de släpper? Börjar bli tjatigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Måste nintendo släppa mario kart till varje jävla konsoll de släpper? Börjar bli tjatigt

Om folk köper det, släpper de spelet. Tillgång och efterfrågan. Lektion 1 i företagsekonomi.

Måste EA släppa en ny "Sport 20XX" varje år? Nä, men folk köper det så då släpper de spelet.

Dumt om de som har företag inte ville tjäna pengar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Om folk köper det, släpper de spelet. Tillgång och efterfrågan. Lektion 1 i företagsekonomi.

Måste EA släppa en ny "Sport 20XX" varje år? Nä, men folk köper det så då släpper de spelet.

Dumt om de som har företag inte ville tjäna pengar...

Och Mario-kart lär väl inte bli det enda man "re-releaser" när det gäller nintendo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Måste nintendo släppa mario kart till varje jävla konsoll de släpper? Börjar bli tjatigt

Är det bra spel så? Mario Kart DS verkar ju vara ett toppenspel, folk säger att det är bra, recensenter säger att det är bra.

Alla är väl fanatiker av något, MGS, FF, Mario, Zelda, Metroid, Halo, Half Life, Fifa, NHL, ja, spel som har uppföljare. Och är spelen dessutom jävligt bra så vad är det för fel med att göra flera?

Edit:
Ozeroun: Mario Kart DS är ju ett nytt spel, Super Mario 64 DS är till exempel inte det. Även om MKDS är samma idé, samma gubbar, osv, så är det ju ingen re-release Och ingen tvingar dig ju att köpa Nintendo spel, så varför skriver du då i den här tråden? Bara massa offtopic ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Då blir det ett klart köp då känns skönt att kunna sponsra nintendo lite oxå man vill ju att dom skall finnas kvar

Vet du om man kan dela i nintendogs oxå om bara 1 har spelet ?

Men tack mannen för att du svarade på alla mina frågor nu skall jag sluta störa tråden

Nej, man kan inte köra "Card Sharing" på Nintendogs. Vore ju rätt så meningslöst då hela grejen är att man skall ta hand om en egen hund som präglas utav en, så att sitta med 2 identiska hundar vore tråkigt. Förövrigt så är multiplayer delen i Nintendogs, milt utryckt, värdelöst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun

Och Mario-kart lär väl inte bli det enda man "re-releaser" när det gäller nintendo

Super Mario 64 samt Ridge Racer är de enda spel som gjorts en Remake på till DS, resterande titlar ifrån Nintendos sortiment är nya. Är det någon som hostar ut Remakes till dagens konsoler så är det Sony.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Köpte ett DS och mario kart i måndags och jag måste säga att det är löjligt roligt. Nu ska jag bara ordna med en trådlös router här hemma eller en nintendopinne så att jag kan spela med andra.

jag tycker att vi borde skapa en swec-klan för mario kart DS

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

hur fungerar nätverket mellan ds och världen man kopplar in den i datorn ds´et får ett ip nummer eller ? tänkte om man köper en sådan där usb pinne till datorn för nintendot måste man då tjabbla med routern och ge nintendot en ip adress öppna massa portar osv?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
hur fungerar nätverket mellan ds och världen man kopplar in den i datorn ds´et får ett ip nummer eller ? tänkte om man köper en sådan där usb pinne till datorn för nintendot måste man då tjabbla med routern och ge nintendot en ip adress öppna massa portar osv?

Går du via din dator så är det ett undernätverk mellan den och din DS, så din router ska inte behöva ändras om för att DS:en ska komma åt nätet. Om du däremot har en firewall i routern eller datorn som blockerar utgående trafik så måste du öppna upp rätt portar.

Vad har ni för åsikter som den "snaking" då som inte är helt ovanligt online? För den som inte är insatt så handlar om att åka sick-sack på raksträckor och driftboosta som en liten blå. Själv anser jag väl inte att det är fusk direkt då man bara utnyttjar en spelmekanik (inte en bugg) till max. Något man får ta till om man vill bli bäst antar jag, men man kör på ett ganska onaturligt sätt och det känns lite väl hardcore för mig personligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Är det bra spel så? Mario Kart DS verkar ju vara ett toppenspel, folk säger att det är bra, recensenter säger att det är bra.

Alla är väl fanatiker av något, MGS, FF, Mario, Zelda, Metroid, Halo, Half Life, Fifa, NHL, ja, spel som har uppföljare. Och är spelen dessutom jävligt bra så vad är det för fel med att göra flera?

Edit:
Ozeroun: Mario Kart DS är ju ett nytt spel, Super Mario 64 DS är till exempel inte det. Även om MKDS är samma idé, samma gubbar, osv, så är det ju ingen re-release Och ingen tvingar dig ju att köpa Nintendo spel, så varför skriver du då i den här tråden? Bara massa offtopic ^^

Vitsen med att släppa uppföljare som tex FIFA och NHL är att saker förbättrats sen föregångaren

När det gäller typ av äventyrspel så skiljer det sig ju det ochså från andra äventyr

Vad skiljer sig från mario kart tidigare utgåvor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Vitsen med att släppa uppföljare som tex FIFA och NHL är att saker förbättrats sen föregångaren

När det gäller typ av äventyrspel så skiljer det sig ju det ochså från andra äventyr

Vad skiljer sig från mario kart tidigare utgåvor?

T.ex Mission mode, nya battle modes, upp till 8 spelare i MP, nya banor osv.

Orkar inte rabbla upp allt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perforated
Köpte ett DS och mario kart i måndags och jag måste säga att det är löjligt roligt. Nu ska jag bara ordna med en trådlös router här hemma eller en nintendopinne så att jag kan spela med andra.

jag tycker att vi borde skapa en swec-klan för mario kart DS

Skaffa router istället för att köpa en USB-pinne många säger att den inte är bra sedan kostar router bara lite mera. Det är jävligt skönt med router så man slipper ha på datorn bara för att man vill lira online.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Dom har blandat alla mariokart, lagt till lite nya saker osv osv Men den största skillnaden från tidigare MK är ju att man kan lira med sina vänner via WiFi.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Vitsen med att släppa uppföljare som tex FIFA och NHL är att saker förbättrats sen föregångaren

När det gäller typ av äventyrspel så skiljer det sig ju det ochså från andra äventyr

Vad skiljer sig från mario kart tidigare utgåvor?

Nya Banor, Nya Bilar, Nya Items, Nya Karaktärer(?), Online och en hel del till.

Förklara vad skillnaden mellan NHL 2004 och NHL 2005 är?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Förklara vad skillnaden mellan NHL 2004 och NHL 2005 är?

Nya namn och statistik vilket jag iofs föredrar och grafiken är lite bättre. Lite nya och bättre spellägen bättre kontroller m.m så det skilljer rätt mycket.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet är väl ok även om jag tycker det är mycket av samma från tidigare spel. Men det är kul så det får duga.

Däremot lämnar deras online-funktionalitet mycket att önska. Jag har en Netgear 824 (MIMO) router. Att koppla upp NDS direkt gick inte. Fick hela tiden meddelande om att den inte kunde få något IP-nummer av routern.

Nintendos lösning är att stänga av WEP helt något jag definitivt inte tänker göra då jag har andra prylar som är kopplade till nätverket och inte vill köra med helt oskyddat nätverk. Att ändra varje gång jag ska spela lite Mario Kart DS tycker jag inte är en lösning.

Jag skaffade då USB-pinnen men det hjälper inte mkt. Pinnen installerar bra på datorn och NDS och pinnen hittar varandra. Jag kommer in på WFC och får min friendscode men varje gång jag försöker att köra ett lopp dröjer det några minuter medan den letar någon att köra med och sen får jag felmeddelande (ett apr olika, oftast att nått har gått fel med uppkopplingen). Jag har öppnat alla portar som man ska för datorn stickan sitter i och till och med satt den på DMZ (inte helt pigg på det men man måste ju testa) utan att det funkat.

Sen verkar deras friends-system vara lite udda. Är det verkligen så att om du har många friendscodes inlagda så kan du inte välja vem du vill köra mot utan den letar upp de som är online och slumpar fram de du kör mot?

Ska väl försöka ikväll igen även om jag börjar bli lite trött. Jag har PSP som funkar utan problem, Xbox 360 som funkar utan problem, två separata datorer som ansluter utan problem + har erfarenhet med att öppna portar i brandväggen (har kört servrar bakom plus gett mig själv access via RemotelyAnyWhere till vissa datorer) så jag förstår inte vad problemet ligger.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Sen verkar deras friends-system vara lite udda. Är det verkligen så att om du har många friendscodes inlagda så kan du inte välja vem du vill köra mot utan den letar upp de som är online och slumpar fram de du kör mot?

Inte riktigt slumpmässigt, om ni som ska köra mot varandra sätter hänglåset i friendslistan på varann så är det troligast att det blir ni som kör emot varann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Nya namn och statistik vilket jag iofs föredrar och grafiken är lite bättre. Lite nya och bättre spellägen bättre kontroller m.m så det skilljer rätt mycket.

Det är ju inte direkt mycket, du kan ju inte säga att det skiljer mycket? Okej, ibland kommer det något Fifa eller NHL som skiljer endel, som jag förstått att Fifa 06 och NHL 06 gör jämfört med sina föregångare. Men i det stora hela så är det ju knappast någon stor skillnad alls. Och ibland så ändrar dom ju helt saker, typ hur fasta situationer kontrolleras, osv. Och alltid är det ju inte bra saker, men ibland lägger dom till bra saker också. Men jag förstår dig mBr, men jag har spelat rätt många Fifa och NHL, och "skiljer rätt mycket" är väl lite överdrivet. Enligt vad jag tycker då.

SwedBear: Är det Netgear WPN824 du har? här står det ju lite om den, dock verkar det som att dom säger att man måste stänga av WEP på just den routern för att det ska fungera :S Låter inte som en bra lösning...

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Det är ju inte direkt mycket, du kan ju inte säga att det skiljer mycket? Okej, ibland kommer det något Fifa eller NHL som skiljer endel, som jag förstått att Fifa 06 och NHL 06 gör jämfört med sina föregångare. Men i det stora hela så är det ju knappast någon stor skillnad alls. Och ibland så ändrar dom ju helt saker, typ hur fasta situationer kontrolleras, osv. Och alltid är det ju inte bra saker, men ibland lägger dom till bra saker också. Men jag förstår dig mBr, men jag har spelat rätt många Fifa och NHL, och "skiljer rätt mycket" är väl lite överdrivet. Enligt vad jag tycker då.

SwedBear: Är det Netgear WPN824 du har? här står det ju lite om den, dock verkar det som att dom säger att man måste stänga av WEP på just den routern för att det ska fungera :S Låter inte som en bra lösning...

Jag har spelat nhl sedan 93 och jag tycker det skiljer en hel del nästan varje år. Den klart viktigaste och mest intresanta för mig är ju ändå att namn och stats stämmer. Så jo jag vill kalla det att det skiljer rätt så mycket.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Min FC:

472506
631054

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Min FC:

472506
631054

Added.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Jag har spelat nhl sedan 93 och jag tycker det skiljer en hel del nästan varje år. Den klart viktigaste och mest intresanta för mig är ju ändå att namn och stats stämmer. Så jo jag vill kalla det att det skiljer rätt så mycket.

Jaja, vi menar nog samma sak, bara att "rätt så mycket" definierar jag inte som lika mycket som du gör Jo klart det skiljer mycket från NHL 93 till 06, och båda Fifa och NHL brukar vara väldigt bra. Dock så är jag inte så tokig i dom spelen som du verkar vara, och som min brorsa är ^^ Sportmuppar, tycker det är jobbigt om man spelar ett NHL där t ex en spelare inte är med för att han kom med i laget efter spelet gjordes ^^ Muppigt Men jag gillar ändå spelen, iaf att spela med andra människor. Jag köper inte varje NHL och Fifa så att säga.

Jaja, nu var detta en MKDS-tråd så... ^^

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Kanske går online en sväng idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Vad har ni för åsikter som den "snaking" då som inte är helt ovanligt online? För den som inte är insatt så handlar om att åka sick-sack på raksträckor och driftboosta som en liten blå. Själv anser jag väl inte att det är fusk direkt då man bara utnyttjar en spelmekanik (inte en bugg) till max. Något man får ta till om man vill bli bäst antar jag, men man kör på ett ganska onaturligt sätt och det känns lite väl hardcore för mig personligen.

Jag är lite kluven på den frågan. Resonerar precis som du gör. Det är ingen bugg, utan en funktion i spelet, så någon form utav exploitering känns det inte som. Det är ju dessutom numera ett krav att kunna "snaka" när man kör online, man kommer hopplöst långt efter annars. Dessutom så är "Snaking" det enda sättet för fordon med låg topphastighet att mäta sig med de större grabbarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Min FC:

472506
631054

Added.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Min FC:

472506
631054

Added.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Min FC:

472506
631054

Addad.

Nu går jag online så om ni vill komma in så kör vi.

Permalänk
Medlem

Bra race där bi99uy, hårigt på Luigi Mansion.

Ska adda Skogga också.

Fast vad har du för friendcode?

EDIT: Hittade. Skogga och Alving inknappade, min kod ser ni i min sig.