Bästa grafikkortet för en "gamer"

Permalänk

Bästa grafikkortet för en "gamer"

Hejsan, har fått hjälp och så nu av er swec:are angående
ett grafikkort till nytt datorköp. Det jag vill ha är ett riktigt fett kort eller Sli på två bra kort...men nu vill jag ha marknadens absolut grymmaste kort för en äkta "gamer", så är det 7800gtx som gäller då eller? (om jag ska ha dubbla eller inte spelar ingen roll), Har ati släppt något bättre kort än 7800gtx?
Kommer det inom en snar framtid ännu ett värstingkort som tar alla marknadens grafikkort, som man borde vänta på?

Tacksam för ärliga svar
//Philip

Visa signatur

:)

Permalänk

Just nu är det väl 7800GTX 512MB som är det värsta du kan köpa, vill du garanterat vara värst, så köp två i SLI. Iofs så blir det svindyrt och enligt min åsikt inte prisvärt, men har du pengarna och vill vara värst så...
Angående om det inom en snar framtid kommer ett grafikkort som spöar alla dagens, så är svaret ja. Nästa generation kort, som nog kommer någon gång under nästa år kommer spöa allt, för att sedan i sin tur bli spöat av något annat kort ett halvår/år senare.

Det finns alltid ett bättre kort vid horisonten.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ja det värsta som finns nu verkar vara 7800GTX 512MB i SLi men det kostar ju dock på tok för mycket. Köra på ett kort låter då bättre. Fast det är klart , om du kör Max upplösning samt max på grafik så är det ju alltid bra med SLi

Permalänk

ingen som vet när nästa "värstingkort" kommer ut på marknaden nästa år då?
bara det är innan sommarn så man har en rejäl dator till DH summer...

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

min kopis fick dator me 7800 gtx och det var grymt flyt i call of duty 2 på allt på högsta och grym grafik tänk vad du uppnår med 2 stycker 7800gtx 512

Visa signatur

johan572

Permalänk
Medlem

om man nu ska tro på rykterna ellr va ati säger så ska deras nya kort komma i janu.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

7800GT

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

7800GT räcker ju gott och väl
Men vill man ha det bästa så köp ett 7800gtx 512mb
Men inte värt det i mina ögon.

Visa signatur

| Antec Sonata 2 PB | Asus A8N-E D | SD 3700+@2600MHz 35/43 | Gainward 7800GT @440/1230 - 42/55 - Zalman 7000CU | 2*1024Mb PC3200 | Samsung 940B | 3dM 01 28029 | SuperPi 32s | Letar efter bra minnen 2*512 |

Permalänk

okej, men vad är det för kort ati ska lansera då?
ska man vänta på det kortet innan man köper ny dator kanske?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Galet detta ju, jag sparar nu inför att kunna köpa mig ett 7800GTX.
Men hela tiden kommer det upp frågor som "Ska jag vänta på ett bättre kort?" "Kommer detta kort att hålla?" osv..

Läskigt hur fort frammåt det går! Kan det inte stanna upp i ett år eller något?

Permalänk
Medlem

det mest prisvärda är väl 2st 7800gt i SLI, mycket prestanda för pengarna där asså, om man köper typ gainwards kort, väldigt bra kort, billiga också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314963&cks=SER

^^
Kör två sånna där i SLI
Prisvärt? Njäe

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314963&cks=SER

^^
Kör två sånna där i SLI
Prisvärt? Njäe

Ett sådant kort använder alla 16 pcie kanaler, rent teoretiskt borde det gå att köra med två i SLI på ett Asus moderkort med 2x16 kanaler. Alltså inte på de andra SLI-korten. Men jag skulle inte bli förvånad om det inte fungerade speciellt bra.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Ett sådant kort använder alla 16 pcie kanaler, rent teoretiskt borde det gå att köra med två i SLI på ett Asus moderkort med 2x16 kanaler. Alltså inte på de andra SLI-korten. Men jag skulle inte bli förvånad om det inte fungerade speciellt bra.

Precis vad jag tänkte skriva oxå. Tror inte att det går..

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD