5p Applikationer för internet färdig

Permalänk
Avstängd

5p Applikationer för internet färdig

Sådär. Äntligen klar med min hemsida

Vad tycker ni? Fokus ligger på asp.net inte html koden..

http://ftp.dac.se:8080/amalmg/aspx

Visa signatur
Permalänk

Hur ska vi då kunna bedöma den? Vi kan väl inte se asp koden

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Avstängd

true, men man kan bedömma funktionaliteten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad använder du för script för meny-systemet? Är det något du har gjort själv?
Är på jakt efter något liknande.

Permalänk
Avstängd

nix.. det där har jag stulit kommer inte ihåg lnken.. det är nått svenskt...

Visa signatur
Permalänk
Glömsk

Jag ser gärna att du fixar till så användarens indata inte kan vara inkorrekt. Om man exempelvis skriver id:t ' (en "enkelfnutt") så får man ett felmeddelande. Detta kanske går att utnyttja för att skapa en SQL-injection och det är obra.

Annars juste!

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

inte bra får fixa

edit: har redan fixat " och '... var är det du får felmelande?

edit: menar du vid url params?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

inte så bra att man kan skriva minus i antal på olika artiklar. summan man ska betala blir då negativ. men det kanske sätts in pengar på kontot då istället ?

Permalänk
Avstängd

det är väll i kundens intresse att ordern blir rätt

edit: hade inget bättre för mig så jag lade till en Math.Abs() på antal paramtern..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag ser gärna att du fixar till så användarens indata inte kan vara inkorrekt. Om man exempelvis skriver id:t ' (en "enkelfnutt") så får man ett felmeddelande. Detta kanske går att utnyttja för att skapa en SQL-injection och det är obra.

Annars juste!

Tror inte det. Felet ligger i att han prövar konvertera en: ' till en int.
Line 20: holder.Controls.Add(tableFormater.GetMovieDetailTable(int.Parse(GetParam("id"))));

Så någon SQL injection är inte möjlig.

Permalänk
Avstängd

sant.. skulle kunna fixa en try / catch. MEN användaren ska inte in och rådda i url parametrarna... skulle skunna skriva om min GetParam funktion så att man specifirar vilken typ av data den ska returnera så kan try / catch funktionen ligga där...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
det är väll i kundens intresse att ordern blir rätt

edit: hade inget bättre för mig så jag lade till en Math.Abs() på antal paramtern..

man ska aldrig utgå från att kunden gör som programmeraren alltid tänkt

Permalänk
Avstängd

prova att skriva in ett negativt tal

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo jag såg att du fixade det men det jag ifrågasatte var ditt första svar där du lägger ansvaret på kunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
MEN användaren ska inte in och rådda i url parametrarna...

:> Det måste man alltid räkna med att de gör. Utgå från att användaren är dum, lat och evil, så kommer man långt.

Däremot är det förstås överdrivet artigt att catcha och ge ett människovänligt felmeddelande, om användaren gör något som uppenbart kräver att den manuellt redigerar querysträngen. Sålänge man ser till att de inte kan förstöra något för andra än sig själv.

Permalänk
Avstängd

dörimot ser jag inte problem med att användaren får ett felmedalnde om han skriver en ' som id i URLn... sålänge inte säkertheten påverkas...

Visa signatur