ATI släpper 13 Catalysts i år?

Permalänk
Melding Plague

ATI släpper 13 Catalysts i år?

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI släpper 13 Catalysts i år?</b></font> <small class="small">torsdag 8 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
ATI har som policy att lansera en ny revision av Catalyst varje månad, men nu har de bestämt sig för att göra 13 versioner i år enligt <a href="http://www.theinquirer.net/?article=28216" target="_blank">The Inquirer</a>. 5.12 skall släppas nästa vecka, men kommer inte att ha stöd för X1600. Något version 5.13 skulle åtgärda, dessutom rykta dets om att 5.13 kommer att få utökat stöd för video genom att ge liv åt AVIVO-tekniken.
<br />
<br /><i>”While Terry was reluctant to tell us what all was about, we can remember ATI's promise to bring the hardware decoding of next-gen codecs, such as H.264 and WMV-HD before the end of 2005. For free, of course.”</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag väntar fortfarande på v12

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter fortfarande med Catalyst 5.1. Varför byta ut nått som funkar?
Det blir ju inte bättre av att de går över till Control Center med .Net kod istället för gamla beprövade Control Panel.

Är säker på att den hårdvaruaccelererade hd-video funktionen kommer kräva speciellt codec/plugin till Windows Media Player för att funka också.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Du behöver varken Control Center eller Control Panel, installera bara display drivern och använd ATI Tray Tools istället, mindre footprint och mer inställningsmöjligheter.

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem

men VA, inget stöd för x1600!? jag har ett liggande hemma ju.. måste jag vänta en månad för att det skall fungera? riktigt dåligt av ati i så fall.. kan iof testa drivarna på skivan, men de är säkert inte svenska.. hmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
Sitter fortfarande med Catalyst 5.1. Varför byta ut nått som funkar?
Det blir ju inte bättre av att de går över till Control Center med .Net kod istället för gamla beprövade Control Panel.

Är säker på att den hårdvaruaccelererade hd-video funktionen kommer kräva speciellt codec/plugin till Windows Media Player för att funka också.

För att det ska funka bättre kanske? Jag tycker det där verkar jättebra för HDTV-filmer flyter inte på min dator.

Permalänk