Uppföljare på 90-tals speletet stunts?

Permalänk
Medlem

Uppföljare på 90-tals speletet stunts?

Har för mig att jag såg en trailer på ett nytt stunts för länge sen, nån som vet om det kommit nåt spel?
Stunts var grymt som fan vill jag minnas, man kunde bygga egna banor m m.

Permalänk
Medlem

har läst någonstans att det är ett nytt under utveckling, dock så var det ett tag sen... *längtar*

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

du har inte namn på det? eller nån länk

Permalänk

Som av en händelse så satt jag och letade efter det igår, för att till min fasa upptäcka att dom hade lagt ner utvecklingen av det.. =\

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

NOOOOooooOOOOOoooOOOOooooooo!

Har dock för mig att det kom ett lite små roligt "stunts" liknande spel för bara 1-2 år sedan. Ska googla lite.

Permalänk

Stunt car racer pro heter spelet som jag pratar om iaf.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Sötast

Trackmania & Trackmania sunrise har lite stunts i sig

Permalänk

Crashday verkar bli som stunts, om jag inte blandar ihop namn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Trackmania & Trackmania sunrise har lite stunts i sig

Jao det bygger ju definitivt på samma spelidé. Tyvärr har det inte riktigt samma känsla, fast det är jäkligt skoj ändå. Många banor finns att ladda ner och försöka slå. Men tyvärr kan man inte välja bilar. (Iaf inte i sunrise som jag kört)

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Stunt car racer pro heter spelet som jag pratar om iaf.

Stunts var ett spel som var uppbyggt av polygoner och var jävelusiskt svårt att lära sig till en början, speciellt när man skulle köra igenom loopar. Det som var allra roligast var när kompisen byggt en bana som man inte visste hur den såg ut och man skulle köra denna. Det var inte det lättaste och ibland så gick det helt enkelt inte att klar den pågrund av att han hade glömt en lång raksträcka innan en loop. Hade varit hur coolt som helst om de gjort en ny version eller uppföljare på den:)

Stunt Car Racer var ett av Amigans roligaste bilspel. Hade varit grymt om de gjort en ny version av denna med, men givetvis så kommer detta nog inte ske eftersom den stora massan inte gillar denna typ av spel.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

snackar vi det där spelet när man skulle köra bil på en typ berg och dal-bana?? jag hade det till amigan och det var ju hur kul som helst.. man flög och hade sig i en buggy med fjädring som en gammal amerikans raggar-pråm... kändes mer som en båt än en bil

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Finns iallafall en förbättrad version av stunts och den heter ultimate stunts.

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkfox92
Finns iallafall en förbättrad version av stunts och den heter ultimate stunts.

Grymt, var tvungen att kolla upp detta med en gång, tack för tipset:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Hm, den bästa aspiranten just nu, som Stunts efterföljare, måste ändå vara Crashday. tyvärr är deras site lite tam, den består i princip av bara ett forum :/

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk

Oh tjenare, Stunts ja, det har jag på en gammal diskett, fy rackarns va sugen man blev på och spela det igen.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

http://www.crashday-game.de/index.htm

Ett av de spel jag längtar fram emot iaf.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

hehe stunts is teh shit! :=) kommer ihåg att vi kallade det systemfels-rally för dess ljud på min gamla dator

Visa signatur

I said Good Bye.