onoff data skärm TFT
innan jag hämtar ut min två nya skärmar i dag
Jag ska göra om köppet ,
jag vill inte köppa betalat försäkrning för 2 år ut över ett års garanti i från onoff
jag ska fråga varför inte onoff gav mig rätt information om garanti , antal gällade år som finns hoss tillverkaren ,
3 års utbytesgaranti på plats
http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/960bf.asp
---------------------------------------
var för onoff försöker luras med sina försäkrningar , det företag som sammarbeta med onoff
mina min tve som jag köppt på onoff .
Jag hade redan betala försäkrning för 2 år , det drjöde inte så länge efter efter ett år komma brev , som erbjöd mig att köppa försäkrning på min tve ,
igen , Hittar på masa nya olika försäkrningar som gäller vid olika saker ,
allt som kan göra pengar på . sa till onoff att jag har redan en försäkrning , det är företaget skyldig hete ha kolla på vilka avatala som är redan betalad ,
-----------------------------------------
Grafikort på onoff ,
om köpper grafikort ,
det finns inga rutiner för under söka fel på varor som grafikort ,
i praktiken , kan man glömma man äns tittar på felet ,
efter som är god kund bekant med personalen på onoff som har haft samma folk i åratal , så har alltid kunnat lösa problemen , gäller prata med rätt person
Jag hade inget problem att hävda köppet efter 30 dagar .
köppt grafikort föra julen , lämnad in grafikort i februari , sen hade grafikort bara legt i 2 månader hoss central sörvis enhet hoss onoff,
Som svar på orsak , det finns inga rutiner för underöska fel på grafikortet , inte äns kollat om felet var mit eller tillverkans fel
Sen har onoff sluta själva sån dyra grafikort garnward märke.
Man kan minstånde ringa kunden när man får varor som ska undersöa säga det , i good tid ,
vi har inga rutiner för undersöka att leta efter fel.
Här som kund hade jag bara fördelara , tänk en annan kund hade med yttre påverkan skadat grafikort , hade också fått pengarna tillbaka . Man får inte chans visa att man har rätt .
jag har alltid fått hjälp i uddevalla onoff .
fick tillbaka min bonus , i avtala papper av onoff butiken ,+ kontanterna ,
Man bruka inte betala tillbaka bonus som har förbrukat vid ett köpp om det är fel på varan om gör ånger köpp.
det fans nog inte klara regler över , bonus kort som har på onoff får bouns vid försäkrning , vid varor som inte kan byttas ut , vart det ånger köpp trots att det tog mer 30 dagar ,
på så sätt är uddevalla onoff bra, att ge kunden rätt . bruka få rätt ,
på rätt grunder , bruka alltid kunna diskutera genom bristerna så att inte som kund , drabbas
------------------
Men det finns masor med skumma saker om försäkrningarna annser jag masa brister , som finns till varornas som säljsa ut över garanti
I dag ska jag på peka information om garanti ,
jag ska be nån ringa stockholm angåmde om 3 år garanti som tillverkan har , i från onoff ,
Att man i forsättningen talar om det för sina kundere på onoff att man inte köpper dubbla skydd , när man redan har garanti av tillverkan , man inte lura folk , genom inte berättar det finns 3 års garanti . för data skärmar ,
------------------
ser mest problem med deras sätt sälja försäkrning ,
onoff är inte stora problemet
problem är när det gäller handlning bakom pratiska undersökning över visa varor som man inte har föreberätt att fel kan uppstå av alla varor
Bord vara så själv klart att man har rutiner för alla varor
att ge rätt information .
----------------
kl 13.15 efter ett samtal till samsung
har prata med samsung .
De skull ta upp detta att det är 3 år som gäller som garanti ,
de ska tala om för onoff det är 3 år inte ett år , när man köpper data skärm . som kund ska man få veta detta vid köppet tycker jag .
sen en annan sak om säljer försäkrningar vid sidan av .
jag har inte hämtat mina varor än genom fört köppt.
-------------------------
kl 14.00
jag tog rinde prata med onoff sa ,
Att det är onoff som ska ge information om tillverkan har längre garanti på vararor som själjs i butik så att kunden kan få mjölighet att tänka , kan både ha försäkrning eller kan välja bort försäkrning räcker med att tillverkan har längre garanti än vad butiken har
Efter lysser mer information , företags skyldighet att medla till kunder som fundera på att köppa en vara i butik
Inte ska kunder leta efter övriga information som kan berör avgör mit köpp vid disken i butiken .
Då tycker är själv klart att ge sån information .
det bord vara butiken ansvar att till handla hålla garanti information efter som de som själjer varan .
När ska företager börja lära sig . att det är kunden som har rätt angånde häsyn tagande information , mer information som har nytt av vid köpp .
onoff sa hur ska vi ha koll på alla olika information olika tillverkar
hur kan onoff ha koll på alla olika priser på sina varor
är inte alls svårt , att ha såna information om varje tillverkar som de själjer av eller som är köppt i från