Garantiproblem med OnOff och Acer.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Jokke Det är jhu inte acer själva som testar den. Utan det är en verkstad i Sverige. Troligtvis en värdelös sådan.

Jodå, dom skickar skiten till tyskland varje gång, jag borde nästan fotografera papperslamsorna som är kvar av min låda efter 4 "service"tillfällen till tyskland, skrämmande

Permalänk
Medlem

Man får verkligen vad man betalar för när man köper Acer. Ren skit. Knastrande ljud, värmeproblem, diverse kvalitétsproblem. Steer clear!

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Sötast

ahh, akke där påmminde du mig, knastrande ljud hade jag också!

Dock var skärmen RIKTIGT bra, förutom betraktningsvinkeln...

Permalänk
Medlem

Du verkar ha gjort det mesta flrutom det enda som brukar hjälpa i sådana här fall..

Konsumentombudsmannen i din kommun/Allmäna reklamationsnämnden

Permalänk
Medlem

Du trycker sönder datorn med övervåld och skyller det på onoff ? Moget....
skaffa dig en drulleförsäkring istället.

Jag har sålt många bärbara , Bland annat Acer och det du säger låter faktiskt smått otroligt.

Enda möjligheten är att hålet för kontakten är för stort men då borde du ju märkt av det problemet så fort du satte på datorn första gången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Du trycker sönder datorn med övervåld och skyller det på onoff ? Moget....
skaffa dig en drulleförsäkring istället.

Jag har sålt många bärbara , Bland annat Acer och det du säger låter faktiskt smått otroligt.

Enda möjligheten är att hålet för kontakten är för stort men då borde du ju märkt av det problemet så fort du satte på datorn första gången.

Klart att jag skyller det på OnOff, då jag inte trycket sönder den med övervåld..

Och givetvis tycker du att man ska skaffa en av deras försäkringar när du uppenbart arbetar inom branschen. En försäkring kostade 2k vilket jag tycker är hutlöst. Och den största anledningen till att du rekommenderar mig att skaffa en sådan är ju som de flesta vet, att säljarna får bra provision på dem.

Jag förstår inte ens hur man kan använda som du uttrycker det, övervåld, för att trycka i kontakten. Enda skillnaden när jag tryckte in kontakten på den angivna dagen var att allting följde med in.

Men givetvis får du ha vilken åsikt du vill.

Mvh.

Permalänk

En liten instickare: Jag skulle köpa en försäkring på en laptop för 2000kr, då de är fantastiskt ömtåliga. Tappa en sån, spill cola över din nya fina Acer Ferrari så är man nog inte oceaner av jättelycklig sen.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
En liten instickare: Jag skulle köpa en försäkring på en laptop för 2000kr, då de är fantastiskt ömtåliga. Tappa en sån, spill cola över din nya fina Acer Ferrari så är man nog inte oceaner av jättelycklig sen.

Jepp.
Betalade 2000 för min försäkring på min bärbara.
Min dotter slet ner den i golvet för några veckor sedan. Det var rätt mycket som sprack kan jag säga.

Nu är den lagad och på väg hem. Jäkla tur att jag tecknade försäkringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Jokke Det är jhu inte acer själva som testar den. Utan det är en verkstad i Sverige. Troligtvis en värdelös sådan.

det är väl endån Acer som sköter kredithanteringen... jag tycker on-off har varit väldigt lama i detta fallet och borde trycka på acer mera ... dom datortillverkare jag jobbar med har 4veckors DOA och det är inte svårt att få kredit för en femte vecka ... nu vet jag inte alls hur många dagars doa acer har eller vilka avtal on-off har med acer men kan man inte se till att lösa det på ett smidigt sätt så får faktiskt butiken ta på sig skiten ...

kanske vill inte on-off's varuhuschef där du köpt din dator vill ta på sig kostnaden då han/hon är rädd för att bli mobbad och få öl-burkar kastade på sig vid nästa varuhuschefsmöte

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lavesson
Klart att jag skyller det på OnOff, då jag inte trycket sönder den med övervåld..

Och givetvis tycker du att man ska skaffa en av deras försäkringar när du uppenbart arbetar inom branschen. En försäkring kostade 2k vilket jag tycker är hutlöst. Och den största anledningen till att du rekommenderar mig att skaffa en sådan är ju som de flesta vet, att säljarna får bra provision på dem.

Jag förstår inte ens hur man kan använda som du uttrycker det, övervåld, för att trycka i kontakten. Enda skillnaden när jag tryckte in kontakten på den angivna dagen var att allting följde med in.

Men givetvis får du ha vilken åsikt du vill.

Mvh.

Så du menar att hålet för kontakten är större än kontakten?
låter väldigt konstigt , Isåfall kan det ju hända att man kan bryta av nånting om man är oförsiktig
men tyvärr så är det inte ett garantiärende , Man kan inte behandla sakerna hur som helst och tro att dom ska hålla.

Dra lärdom av läxan och tänk på att vara lite försiktigare i framtiden.

Om hålet inte var för stort för kontakten så förstår jag inte hur du lyckades trycka in den , Om inte chassit var sprucket eller skadat så måste du nästan ha använt lite för mycket våld.
Och om chassit var skadat , Vad hade orsakat det ?

Det här låter som ett problem som man märker av första gången man sätter på datorn , Om nu kontakten är så ömtålig som du beskriver och chassit så dåligt att allt följer med in så borde du ju rimligtvis ha märkt av det tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Så du menar att hålet för kontakten är större än kontakten?
låter väldigt konstigt , Isåfall kan det ju hända att man kan bryta av nånting om man är oförsiktig
men tyvärr så är det inte ett garantiärende , Man kan inte behandla sakerna hur som helst och tro att dom ska hålla.

Dra lärdom av läxan och tänk på att vara lite försiktigare i framtiden.

Om hålet inte var för stort för kontakten så förstår jag inte hur du lyckades trycka in den , Om inte chassit var sprucket eller skadat så måste du nästan ha använt lite för mycket våld.
Och om chassit var skadat , Vad hade orsakat det ?

Det här låter som ett problem som man märker av första gången man sätter på datorn , Om nu kontakten är så ömtålig som du beskriver och chassit så dåligt att allt följer med in så borde du ju rimligtvis ha märkt av det tidigare.

Att något går sönder efter fem veckor, är väldigt kort tid.

Du får givetvis ha vilka åsikter du vill ha. Men den attityd jag får från dig för närvarande är samma som jag möter hos vissa på OnOff i detta ärende. Det är inte ett sätt att behålla sina kunder. Att bete sig som OnOff gör i det här läget gör ju även att de förlorar på det i längden. Jag kommer ju aldrig att handla på OnOff igen, folk i min närhet går hellre till någon annan, hemsidan jag lagt upp skapar dålig publicitet osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
En liten instickare: Jag skulle köpa en försäkring på en laptop för 2000kr, då de är fantastiskt ömtåliga. Tappa en sån, spill cola över din nya fina Acer Ferrari så är man nog inte oceaner av jättelycklig sen.

Täcker inte hemförsäkringen det? Finns väl flera försäkringsbolag som har drulleförsäkring dessutom så verkligen allt täcks.

För att ha anknytning till topic: Jag skulle med kontakta min lokala konsumentrådgivare, för att ha nån jurist att prata med. Går ju alltid chansa med att ringa Sverker på Plus med, iallafall om du hittar flera som behandlats lika illa av OnOff/Acer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Täcker inte hemförsäkringen det? Finns väl flera försäkringsbolag som har drulleförsäkring dessutom så verkligen allt täcks.

För att ha anknytning till topic: Jag skulle med kontakta min lokala konsumentrådgivare, för att ha nån jurist att prata med. Går ju alltid chansa med att ringa Sverker på Plus med, iallafall om du hittar flera som behandlats lika illa av OnOff/Acer.

Hej!
Jag förstår hur Du menar!
Kanhända att hemförsäkringen täcker det. Men varför ska jag utnyttja min hemförsäkring för en skada som funnits från början och som inte är mitt fel ?

Jo, jag sitter för närvarande och skriver ihop material med bilagor för att lämna in till först och främst konsumentrådgivaren. Fungerar inte det får jag gå vidare till ARN.

Tack för din respons.

Mvh.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lavesson
Hej!
Jag förstår hur Du menar!
Kanhända att hemförsäkringen täcker det. Men varför ska jag utnyttja min hemförsäkring för en skada som funnits från början och som inte är mitt fel ?

Jo, jag sitter för närvarande och skriver ihop material med bilagor för att lämna in till först och främst konsumentrådgivaren. Fungerar inte det får jag gå vidare till ARN.

Tack för din respons.

Mvh.

Hoppas det kommer gå bra för dig, verkligen inte såhär man vill bli behandlad, Regga dig även på CINT.SE och skicka in allt som hänt där för att varna andra konsumenter!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
En liten instickare: Jag skulle köpa en försäkring på en laptop för 2000kr, då de är fantastiskt ömtåliga. Tappa en sån, spill cola över din nya fina Acer Ferrari så är man nog inte oceaner av jättelycklig sen.

Då vill även jag komma med en instickare.

En försäkring på Onoff kostar för det första hutlöst med pengar, för det andra har den en självrisk. Men om man ändå vill ha en försäkring kan man köpa detta av Acer, den gäller då tre år istället för Onoffs två, är billigare i pris samt att den inte har någon självrisk.

Dessutom förstår jag inte ditt argument helt om man har drulleförsäkring på hemförsäkringen. Visst, du har högre självrisk på hemförsäkringen, men å andra sidan behöver du inte betala låt säga 2500:- för försäkringen iom. att du redan har den. Jämför en självrisk på låt säga 1200 mot att betala ~2500, då är hemförsäkringens självrisk billig. Dessutom gäller värdeminskning på båda försäkringarna, så inte heller där är Onoffs försäkring något bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Då vill även jag komma med en instickare.

En försäkring på Onoff kostar för det första hutlöst med pengar, för det andra har den en självrisk. Men om man ändå vill ha en försäkring kan man köpa detta av Acer, den gäller då tre år istället för Onoffs två, är billigare i pris samt att den inte har någon självrisk.

Dessutom förstår jag inte ditt argument helt om man har drulleförsäkring på hemförsäkringen. Visst, du har högre självrisk på hemförsäkringen, men å andra sidan behöver du inte betala låt säga 2500:- för försäkringen iom. att du redan har den. Jämför en självrisk på låt säga 1200 mot att betala ~2500, då är hemförsäkringens självrisk billig. Dessutom gäller värdeminskning på båda försäkringarna, så inte heller där är Onoffs försäkring något bättre.

Självklart har många åsikter om försäkringar! För de flesta är föräkringar synonymt med skit. Det är det i de flesta fall även för mig.
De enda saker jag någonsin skulle kunna tänka mig försäkra är saker och ting jag ofta bär med mig, som är dyra. Tex en laptop, en exklusivare mobiltelefon eller kanske en plasmatv om jag köpte en.

Jag jobbar på konkurrerenade kedja, där har vi -även som onoff- möjlighet att teckna försäkring, på både 2 och 3 år. Lite beroende på produkt.
Vi tar inte 2500kr för en 3-årsförsäkring på en laptop, om jag minns rätt. Vi har en självrisk på ett par hundralappar. Däremot ingen avskrivning, och det är faktiskt rätt tungt argument. Om jag får säga vad jag tycker
Nackdelen med hemförsäkringen i det här fallet är din dator du betalade 20000kr för 3 år tidigare är inte värt mycket. Händer det något är det väldigt mycket dyrare självrisk på hemförsäkringen (1000+ ?).
Men å andra sidan är det som du säger, man har ju hemförsäkringen med alltid, utan att behöva betala för den i butiken. Det är upp till var och en vad man känner, men vi säljer förhållandevis mycket försäkringar. Kanske för vi har väldigt övertygande säljare, kanske för vi har bra deal? Ingen aning, men de går åt.
Lite vädring i åsikter bara

// "opartisk" Delarium

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lavesson
Hej!
Jag förstår hur Du menar!
Kanhända att hemförsäkringen täcker det. Men varför ska jag utnyttja min hemförsäkring för en skada som funnits från början och som inte är mitt fel ?

Jo, jag sitter för närvarande och skriver ihop material med bilagor för att lämna in till först och främst konsumentrådgivaren. Fungerar inte det får jag gå vidare till ARN.

Tack för din respons.

Mvh.

Nej det är sant, din hemförsäkring ska inte behöva användas i det fallet. Skrev just den delen mer som en kommentar på de stora elektronikkjedkornas otroligt prisvärda försäkringar.

Permalänk

Nu är det så att jag har varit ett antal år i branschen själv, och det är inte helt otroligt att en bärbar dator kan gå sönder på detta sätt helt utan övervåld, har sett det på kunddatorer själv, även såklart sådana som behandlats med övervåld.
Att en dator kan vara i något sämre skick från fabrik verkar en del totalt vara oförstående för, för vi vet ju alla att allt som kommer från fabrik kan ju inte gå sönder bara helt uttav sig själv eller????

Nu kan jag ju inte garantera att det inte varit övervåld i detta fallet men jag kan inte heller garantera att det varit det, så den som inte är personen själv i fråga borde väl ändå hålla käften lite med diverse anklagelser anser jag.

OnOff´s bemötande i detta fallet anser jag vara väldigt lojt och jag förstår trådskaparen ifall han känner sig illa behandlad.

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeadProphet
Om jag inte är helt ute och cyklar så var det så att Acer hade medarbetare i Sverige men dom skötte sig så illa att dom flyttade all service till Tyskland. Var så för inte så länge sen iaf.

stämmer bra att acer kör sin egen service i tyskland.
om man vill prata med supporten eller diskutera separata fall så kan man ringa dom på

020 252500

var beredd att uppge serienummer och inköpsdatum.

om man köpt maskinen på onoff siba etc och inte vill gå in med den dit kan man
ringa direkt till acer och fixa det själv

Permalänk
Medlem

onoff data skärm TFT

innan jag hämtar ut min två nya skärmar i dag
Jag ska göra om köppet ,
jag vill inte köppa betalat försäkrning för 2 år ut över ett års garanti i från onoff

jag ska fråga varför inte onoff gav mig rätt information om garanti , antal gällade år som finns hoss tillverkaren ,

3 års utbytesgaranti på plats
http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/960bf.asp

---------------------------------------
var för onoff försöker luras med sina försäkrningar , det företag som sammarbeta med onoff
mina min tve som jag köppt på onoff .

Jag hade redan betala försäkrning för 2 år , det drjöde inte så länge efter efter ett år komma brev , som erbjöd mig att köppa försäkrning på min tve ,
igen , Hittar på masa nya olika försäkrningar som gäller vid olika saker ,
allt som kan göra pengar på . sa till onoff att jag har redan en försäkrning , det är företaget skyldig hete ha kolla på vilka avatala som är redan betalad ,
-----------------------------------------
Grafikort på onoff ,
om köpper grafikort ,

det finns inga rutiner för under söka fel på varor som grafikort ,
i praktiken , kan man glömma man äns tittar på felet ,

efter som är god kund bekant med personalen på onoff som har haft samma folk i åratal , så har alltid kunnat lösa problemen , gäller prata med rätt person

Jag hade inget problem att hävda köppet efter 30 dagar .
köppt grafikort föra julen , lämnad in grafikort i februari , sen hade grafikort bara legt i 2 månader hoss central sörvis enhet hoss onoff,
Som svar på orsak , det finns inga rutiner för underöska fel på grafikortet , inte äns kollat om felet var mit eller tillverkans fel
Sen har onoff sluta själva sån dyra grafikort garnward märke.

Man kan minstånde ringa kunden när man får varor som ska undersöa säga det , i good tid ,
vi har inga rutiner för undersöka att leta efter fel.

Här som kund hade jag bara fördelara , tänk en annan kund hade med yttre påverkan skadat grafikort , hade också fått pengarna tillbaka . Man får inte chans visa att man har rätt .

jag har alltid fått hjälp i uddevalla onoff .
fick tillbaka min bonus , i avtala papper av onoff butiken ,+ kontanterna ,

Man bruka inte betala tillbaka bonus som har förbrukat vid ett köpp om det är fel på varan om gör ånger köpp.

det fans nog inte klara regler över , bonus kort som har på onoff får bouns vid försäkrning , vid varor som inte kan byttas ut , vart det ånger köpp trots att det tog mer 30 dagar ,

på så sätt är uddevalla onoff bra, att ge kunden rätt . bruka få rätt ,
på rätt grunder , bruka alltid kunna diskutera genom bristerna så att inte som kund , drabbas
------------------
Men det finns masor med skumma saker om försäkrningarna annser jag masa brister , som finns till varornas som säljsa ut över garanti

I dag ska jag på peka information om garanti ,
jag ska be nån ringa stockholm angåmde om 3 år garanti som tillverkan har , i från onoff ,
Att man i forsättningen talar om det för sina kundere på onoff att man inte köpper dubbla skydd , när man redan har garanti av tillverkan , man inte lura folk , genom inte berättar det finns 3 års garanti . för data skärmar ,
------------------
ser mest problem med deras sätt sälja försäkrning ,
onoff är inte stora problemet
problem är när det gäller handlning bakom pratiska undersökning över visa varor som man inte har föreberätt att fel kan uppstå av alla varor
Bord vara så själv klart att man har rutiner för alla varor
att ge rätt information .
----------------
kl 13.15 efter ett samtal till samsung

har prata med samsung .
De skull ta upp detta att det är 3 år som gäller som garanti ,
de ska tala om för onoff det är 3 år inte ett år , när man köpper data skärm . som kund ska man få veta detta vid köppet tycker jag .
sen en annan sak om säljer försäkrningar vid sidan av .

jag har inte hämtat mina varor än genom fört köppt.
-------------------------
kl 14.00
jag tog rinde prata med onoff sa ,
Att det är onoff som ska ge information om tillverkan har längre garanti på vararor som själjs i butik så att kunden kan få mjölighet att tänka , kan både ha försäkrning eller kan välja bort försäkrning räcker med att tillverkan har längre garanti än vad butiken har
Efter lysser mer information , företags skyldighet att medla till kunder som fundera på att köppa en vara i butik
Inte ska kunder leta efter övriga information som kan berör avgör mit köpp vid disken i butiken .
Då tycker är själv klart att ge sån information .

det bord vara butiken ansvar att till handla hålla garanti information efter som de som själjer varan .

När ska företager börja lära sig . att det är kunden som har rätt angånde häsyn tagande information , mer information som har nytt av vid köpp .

onoff sa hur ska vi ha koll på alla olika information olika tillverkar
hur kan onoff ha koll på alla olika priser på sina varor
är inte alls svårt , att ha såna information om varje tillverkar som de själjer av eller som är köppt i från

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
Text

Helt klart, garantin som Samsung har, 3-års på platsen garanti skall butiken informera om samt så bör dom även ge med det telefonnummer man skall ringa ifall skärmen går sönder, det är INTE OnOff eller annan butik man skall ringa till, för skärm kommer hem till en i utbyte å sen skickar du den trasiga skärmen tillbaka i den kartong som kom och där finns även en returpostlapp med adress å allt så man slipper betala frakt.

Jag har själv Samsung skärm och har behövt utnyttja detta en gång, funka smidigt som tusan.

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk
Medlem

lite OT kanske men ni har missat poängen ... onoff lämnar 1års garanti på varan ... och samsung lämnar 3år ...

skillnaden är att inom det första året kan du kräva av onoff att dom ska sköta garantiärendet ... efter det får du själv lösa det med Samsung ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
lite OT kanske men ni har missat poängen ... onoff lämnar 1års garanti på varan ... och samsung lämnar 3år ...

skillnaden är att inom det första året kan du kräva av onoff att dom ska sköta garantiärendet ... efter det får du själv lösa det med Samsung ...

Det är det som är grejen, OnOff ska inte ha hand om ärendet, man ringer ett telefonnummer så kommer det hem en ny skärm, upp till 3 år. Detta för att man som kund ska slippa allt mellanspel med OnOff från första början.
Slutkontenta av det blir att du får snabbare service och du behöver inte dras med dryga säljare på OnOff, allt du behöver göra är att hämta skärmen på utlämningsställe ifall du inte är hemma och kan ta emot skärmen som kommer.

Jag har handhaft sådana ärenden så jag vet vad det handlar om, sen att OnOff går ut med att dom har 1 års garanti betyder egentligen ingenting, men vill du hellre åka in till OnOff i ett sådant ärende så det kan ta någon till några veckor att få en ny skärm istället för att få den direkt hem till dig efter 2 till 3 dagar så är det ju iofs upp till dig, men för den som vill ha en ny skärm fortare så rekommenderas starkt Samsungs 3år på platsen garanti användande.

Enda gången man ska gå tillbaka till typ OnOff med skärmen är ifall den är trasig från början, dvs direkt du kommer hem, då ska man byta ut den i butik, det brukar rekommenderas att upp till 30 dagar från inköpstillfället så byter man i butik, men efter det så skall på platsen garantin användas.

Visa signatur

När andra slår med nävarna, slår jag med häpnad!!!

Permalänk
Medlem

Jo men gunnar 67år som köpt sin fina Samsungskärm och efter 6månader går i sönder vill inte ringa till Samsung utan han vill gå till stället han köpt sin skärm och låta dom sköta alllt ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Acer har service både i Sverige och i Tyskland, vi har ca 200 acer burkar och merparten är bärbara, tyvärr så har de bytt service företag i Sverige ibland (3dje part) så vi har fått vänta på delar m.m, vi hade ett case med ca 40 maskiner som skulle byta "locket" på skärmen, de var spruckna vid gångjärnen och vid kontakt med Acer i Sverige så skulle detta nog gå att ordna, allt väl tills Tyskarna blev inblandade, där kände man inte till felet, man hade inga reservdelar och vi fick bara skicka 5 åt gången, nåja det visade sig att man blev tvungen att gjuta nya lock då det inte bara var våra som hade gått sönder, de skule reservera till oss och allt var frid och fröjd ända tills de skulle skickas till Tyskland. Då hade man sålt våra reserverade delar till någon annan kund (huga) och man kunde inte ta emot alla, då hjälpte våran leverantör oss och det slutade med att de reparerades i Sverige trots allt och vi fick tillbaka dom i tid.

Nja vi är ju nöjda med datorerna än så länge och ja vi har haft vår del av att byta "skärmbelysningen", tangentbord och även reparerat en och annan laddningskontakt som åkt in i datorn, men Acers serviceorganisation ger jag nog tyvärr inte så mycket för, numera håller vi på att titta på Dell

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP