Permalänk

Alla spel hackar

Jag och en polare körde Far Cry Coop lan och när han och jag skulle skulle sänka kvalitén på grafiken så började min dator att lagga efter det, medans min polares dator gick lent. Den har laggat hela tiden sedan dess. Alla spel smålaggar/rålaggar. Jag har uppdaterat drivrutiner (tagit bort gamla, installerat nya), uppdaterat DirectX osv osv.... Inget hjälper. Det verkar också som att vissa internet-funktioner har stängts av. Jag har också tidigare idag haft problem med uppkopplingen i samband med ovanstående problem. Det löstes däremot.

När jag och han bytte spel till Desert Combat så hände det en skum sak också. Jag creatar game, laddar banan och går in i spelet. Det smålaggar. När min polare kommer in efter ett tag (seg dator) så börjar allt gå i 2 FPS för mig. Allt laggar sönder. För honom ser ut som att vi kör med en ping på 3000. För honom går det lent. På ett sätt. Han tittar på när jag laggar fram i ett flygplan och ser att jag liksom flyger fram en bit och sedan resetas till samma plats igen och så håller den på ett par sekunder innan jag kommer fram en bit. Väldigt hög ping alltså.

ALLA SPEL FUNKADE INNAN

Vad har hänt med min dator?

Senast installerade program:

Spybot
Logitech gaming software
avast! antivirus
Far Cry Coop (avinstallerat)
7-zip (kom med Far Cry Coop (avinstallerat)

Specifikationer:

Processor: Amd 64 3500+
Grafikkort: ATI Sappfire 850XT
Minnen: Corsair TwinX 1024mb DDR2 533Mhz

Jag har redan försökt med systemåterställning!

***** Problemet är löst. På det mest idiotiska sätt, vi gjorde inget.

Permalänk
Medlem

Ingen aning...tror du behöver formatera datorn.

btw, hur går DDR2 ihop med AMD64?

Permalänk

Ingen aning vadårå?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte......men har du tryckt sönder minnesplatserna på moderkortet när du satte dit minnena?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechRonan
Ingen aning vadårå?

För att ett DDR minne fysiskt inte passar i en DDR2 minnesport och tvärtom.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Du måste ha skrivit fel specifikationer angående minnena, den största delen av moderkort som är tillgängligt idag för AMD plattformen stöder inte DDR2.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Oj, förlåt jag sa fel...
DDR är det.
Men i alla fall, jag kan själv lista ut att jag måste formatera, jag kom hit för att få en annan lösning.

Permalänk
Medlem

Installera om chipset drivrutinerna, det är det närmaste jag kan komma fram till.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Varför skulle det hjälpa?

Permalänk
Medlem

Offtopic men finns coop för Farcry?

Gött isåfall!:D *Google, ja!*

Permalänk

Ja, det finns på google. Finns det inte nån som kan hjälpa med detta arma problem?

Permalänk
Medlem

Du kan ju gå in på enhets hanteraren och kolla om du ser några utropstecken först....

Permalänk

Finns inga utropstecken

Permalänk

Testat stänga av antivirus och bara köra med brandvägg?

Körde själv ett spel som hackade och då var det antivirus-programmet, som skulle kolla alla filer i spelmappen.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Re: Alla spel hackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechRonan
Jag och en polare körde Far Cry Coop lan och när han och jag skulle skulle sänka kvalitén på grafiken så började min dator att lagga efter det, medans min polares dator gick lent. Den har laggat hela tiden sedan dess. Alla spel smålaggar/rålaggar. Jag har uppdaterat drivrutiner (tagit bort gamla, installerat nya), uppdaterat DirectX osv osv.... Inget hjälper. Det verkar också som att vissa internet-funktioner har stängts av. Jag har också tidigare idag haft problem med uppkopplingen i samband med ovanstående problem. Det löstes däremot.

När jag och han bytte spel till Desert Combat så hände det en skum sak också. Jag creatar game, laddar banan och går in i spelet. Det smålaggar. När min polare kommer in efter ett tag (seg dator) så börjar allt gå i 2 FPS för mig. Allt laggar sönder. För honom ser ut som att vi kör med en ping på 3000. För honom går det lent. På ett sätt. Han tittar på när jag laggar fram i ett flygplan och ser att jag liksom flyger fram en bit och sedan resetas till samma plats igen och så håller den på ett par sekunder innan jag kommer fram en bit. Väldigt hög ping alltså.

ALLA SPEL FUNKADE INNAN

Vad har hänt med min dator?

Senast installerade program:

Spybot
Logitech gaming software
avast! antivirus
Far Cry Coop (avinstallerat)
7-zip (kom med Far Cry Coop (avinstallerat)

Specifikationer:

Processor: Amd 64 3500+
Grafikkort: ATI Sappfire 850XT
Minnen: Corsair TwinX 1024mb DDR2 533Mhz

Jag har redan försökt med systemåterställning!

gäller det bara online??

i annat fall kolla upp i aktivetetshanteraren om det är nåt som tar mcket cpu...

Visa signatur

Zibkus

Permalänk

Nej, det gäller offline med.

** Problemet är löst. På ett idiotiskt sätt. Vi gjorde inget.

Permalänk

Gjorde ni inget?

Jag har samma problem allting hackar offline och online allting funkade innan.

Visa signatur

Webspela.tk ÄGER

Permalänk
Inaktiv

Har haft samma problem, formaterade, det var kvar.. .. sen löste det sig bara tror jag.. eller nåt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Offtopic men finns coop för Farcry?

Gött isåfall!:D *Google, ja!*

japp jag o en polare testa det men när du kom till slutet av "banan" o skulle ladda nästa så funka det inte! utan du måste stänga ner o ladda nästa manuelt

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin