Permalänk
Medlem

Sandisk SDMX1024R V2

Hej.

Min farsa har köpt en ny mp3spelare.
Han har tänkt haft den till att lyssna på talböcker.

Men nu när han lägger in en bok så kommer inte kapitelna i ordning.

Jag provade att uppgradera spelaren med senaste firmwaren.
Det blev inget bättre.

Har kollat inställningarna så den inte står på shuffle, samt att den inte läser id3tag.

Jag har döpt om kapitelna till 0 1 2 3 4 5 osv
Den börjar med 0 sedan 1 sedan 10, 11, 12, -----19, 2, 20, 21, osv
Vad kan det vara för fel.
Det spelar igen roll om man döper filerna till tex Vainö Linna 0001.mp3 sedan Vainö Linna 0002.mp3 den hoppar alltid bland låtarna.

Har ni någon ide vad jag ska göra.

MvH Kabben

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Vad är det för mp3-spelare? Jag vet att ipods kan vara kinkiga om inte tag-informationen är perfekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Hej.

Det står i rubriken.

Sandisk SDMX1024R V2

Med den nya firmwaren så blev den mycket långsammare i filöverföringen,
ca 5 min ist för 50 sek för 350 meg.

Sitter och provar med min egen mp3spelare, vi har likadana.
Den sorterar rätt om man döper dom till filnamn som börjar på Linna 0001 Linna 0002 osv.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Aha, insåg inte att rubriken avsåg spelaren.

Låter mysko, normalt ska det väl inte vara några problem.

Klarar spelaren någon form av spellistor, typ m3u?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Beror på att den sorterar på första siffran först och sedan den andra, därav:
0 1 10 11 2 3 4 ...

Testa med att lägga till en nolla före:
00 01 02 03 04 ... 10 11

Då kanske de hamnar rätt.

Permalänk

Testa att sortera alla filerna i bokstavsordning i en mapp på hårddisken, och klipp sedan hela mappen till spelaren.

Permalänk
Medlem

Ja det är en del ideér men det konstiga är ju att det funkar i min spelare, och vi har samma modell.

Funderar på att skicka tillbaka den till Dustin.

Man kan ju döpa om filerna i windows, men det blir ju typ namn (1) namn (2) osv.

Ingen som vet något program som kan döpa om dom till a b c d osv

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk

Min gmala Thomson spelare spelar upp filerna i den ordning de kopierades in till spelaren... Alltså den senast inlagda filen spelas först. Windows kopierar filerna med den markerade först, så om man markerar ett gäng filer ska man tänka på ordningen och vilken som åker in först...
Vill man bibehålla ordningen (=gammalt först) måste man skapa en ny katalog som man koierar in den nya i, sen skapa ännu en katalog som man sen flyttar in det gamla i, då kommer det gamla att spelas före det nya... *pust*

Så går det när man köper billigt...

Vet inte om detta är fallet med era spelare, men kan vara värt att testa.

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...