Permalänk
Medlem

Nu har Webhallens nästa leverans skjutits upp till 06-03-30 så det blir väl o jaga begagnat (om man vågar) för 148:an har jag inte råd med på db, det skilljer ju nästan en 1000 lapp till 146. Synd =(

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk

jag köpte en 148 men nu tog de slut igen ! sista leveransen resten kommer bara gå till usa

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man inte skall klocka, spelar det då någon roll om man väljer en AMD Athlon 64 3700+ istället? Det är ju i princip samma pris.
Och om man skall klocka, lämpar sig då Opteron 148 bättre?
Vilken prolle är bäst överlag? Vem skulle vinna en kamp?

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Opteron 144 från komplett i fredags, då hade dom mellan 50-99st. Jag fick min orderbekräftelse någon timme senare där det stod att dem inte hade den i lager och att dem skulle komma in tidigast 19-12-2005.
Hoppas att dem kommer då, annars blir det till att jaga tag på en anna opteron.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk

men va i ! jag beställde en från db . nu finns inte jag där som kund va fan ! , min prolle är lost i cyberspace

HAHA NÄ yes den skickas till mig nu , muhahahaa .opty148 here i come !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha brorsan det blir kanske ingen "optY" för dig förns mars 2006 LOL

Lång leveranstid. Slut hos leverantören och inget nytt leveransdatum har angivits. Skickas så fort den kommer in på lager.

Gäller opteron 144n &146

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=opteron&avd=5&konsol=...

jag hämtar ut min opteron 144 idaG! *lycklig*

Visa signatur

Amd Opteron 144 1,8 ghz. Asrock dual sata II. Maxtor Diamondmax 200 Gb. 1 Gb twinmos ram minne 3200. 9800 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supreme
haha brorsan det blir kanske ingen "optY" för dig förns mars 2006 LOL

Lång leveranstid. Slut hos leverantören och inget nytt leveransdatum har angivits. Skickas så fort den kommer in på lager.

Gäller opteron 144n &146

http://www.webhallen.com/sok.php?sokord=opteron&avd=5&konsol=...

jag hämtar ut min opteron 144 idaG! *lycklig*

På vilket postkontor? Kanske dags o damma av hagelsprakaren?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk

Bara ett tips!

Ta en titt här, enligt deras hemsida kan dom leverera en "AMD, Opteron 144 1.80GHz Socket939 1MB BOX" inom 2-10 dagar.

Direktlänk
http://www.specitek.se/prices/show.asp?ID=284

Länk till företaget
http://www.specitek.se/

//Putte

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Medlem

Jag beställde en. Jag undrar hur många beställingar jag har ute nu på nätet. Får nog ett mail imorron som säger att leverantören inte kan leverera denna produkt inom den närmsta framtiden.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Min 2a CAB2E dog av coldbugs,den första dog strax efter -25 och den andra i så LITE SOM -10,vad i helvete vad dessa är coldbuggade,men kommer få en Opty 146 0540FPMW på torsdag/fredag och en Opty 165 nästa vecka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thegambler79
Bara ett tips!

Ta en titt här, enligt deras hemsida kan dom leverera en "AMD, Opteron 144 1.80GHz Socket939 1MB BOX" inom 2-10 dagar.

Direktlänk
http://www.specitek.se/prices/show.asp?ID=284

Länk till företaget
http://www.specitek.se/

//Putte

Är du säker på att det var en s939 och inte ens940 för kollar man på deras sida så är s939 en bristvara

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

: ), Vart får du tag i en 146a nu med den steppingen oxå ?
har du beställt utomlands eller är det begagnat ?

Permalänk
Medlem

: ) var ska du hitta en 165.a?

Permalänk

jag får min 148:a på torsdag .- jag har ringt & styrt upp lite . och så kommer jag nog att få en 165:a från db . kanske . om de får in någon så får jag den . annars tycker jag att du borde ge din till min , då kan du få min 148:a i byte ,behöver nämligen en dualcore opteron till ett program jag använder mig av

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bommers
: ), Vart får du tag i en 146a nu med den steppingen oxå ?
har du beställt utomlands eller är det begagnat ?

ebayyy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Är du säker på att det var en s939 och inte ens940 för kollar man på deras sida så är s939 en bristvara

Japp, jag är säker. När jag skrev mitt inlägg så var 144´n för socket 939 leveransklar....nu är den inte det längre. Jag har letat själv som en tok och man kan ju hitta 144 och 146´n för socket 940 på många ställen.

Så pass mycket koll har jag

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Medlem

Min opteron 144 är du redan skickad hoppas jag får den idag så blir jag glad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shameee
Min opteron 144 är du redan skickad hoppas jag får den idag så blir jag glad

vilken butik köpte du den av?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thegambler79
Japp, jag är säker. När jag skrev mitt inlägg så var 144´n för socket 939 leveransklar....nu är den inte det längre. Jag har letat själv som en tok och man kan ju hitta 144 och 146´n för socket 940 på många ställen.

Så pass mycket koll har jag

Okej, ett tips som jag redan nämnt här men ingen tog notis om är annars Microstore.se (har beställt 1 av de 2 som står där och i mailet jag fick då så stod det att jag var ensam om beställningen av den fast detta var ett litet tag sen dock, kräver visserligen att man registrerar sig men det tycker jag det är värt:)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Okej, ett tips som jag redan nämnt här men ingen tog notis om är annars Microstore.se (har beställt 1 av de 2 som står där och i mailet jag fick då så stod det att jag var ensam om beställningen av den fast detta var ett litet tag sen dock, kräver visserligen att man registrerar sig men det tycker jag det är värt:)

Jag har också beställt i från dom och jag ringde igår till dom för att se att allt stämde men då sa dom att dom förmodligen inte kommer att få dom men att beställningen ska ligga kvar i fall att så tråkigt nog så skiter det sig där med...

Själv har jag ringt runt till alla ställen och det ser likadant ut över allt....

Permalänk
Medlem

Jag tror jag har ca 5 stående beställningar på olika affärer..

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arde_81
Jag tror jag har ca 5 stående beställningar på olika affärer..

Jo samma här... om inte fler... men det gör ju inget om man skulle få dom alla...

Permalänk
Medlem

Min x2:a e fin men F*n va sugen jag på att gå över 3Ghz gränsen. Går det att få tag i 175:an fortfarande? Webhallen och datorbutiken skriver att de kommer in i slutet på månaden.

Har inte hunnit pressa min x2:a ännu så jag vet inte vad den går för riktigt men det ser bättre ut hittills än vad jag räknat med. Men har inte sett någon komma över 2750Mhz.

Behöver jag fundera över vilken stepping osv på 175:an?

Hade varit kul att kunna nå ca 260*11 på 2.5,3,3,8 vilket minnena och brädan skall klara.

Lr hur högt tror ni att en FX 60 kommer att klocka och kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arde_81
vilken butik köpte du den av?

Nu ligger opteronnen på den lokala postkontoret bara att hämta, men är nog för lat att hämta den idag.

Webhallen beställde jag ifrån.

Hoppas på en bra stepping, vilka steppings är bra/dåliga?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC7Scand, MIST 500W, Asus A8N32-SLI, Opteron146 CABYE 0540FPMW@2860 Vcore:1.4, 2x1024 GSkill-Hz, GeForce 7800GT SLI, Samsung Syncmaster 997MB.

Permalänk

Det var trevligt att höra. Ligger själv 6a i kön på en 146 från db.com...

Permalänk
Medlem

shameee: du kommer att få en CAB2E om det är en 144, det är jag 99.9% säker på. beställde och fick det som alla andra jag.
för mig så ligger mitt exemplar just nu helstabilt på 300*9 med 1.45V, utan problem. har även testat den lite på 1.4V det går det med men då måste jag sätta ner timingsen på minnena. Jag är nöjd med mitt exemplar speciellt då jag sitter på ett ASrock som inte kan ge mer än 1.45 utan Vmodd. men ska ge den en sån modd senare å se vad den gör på 1.55.
Har förresten oxå bara boxed kylning och då maxxar den på 47 grader.

Permalänk
Medlem

Fan då skulle dra till jme butiken i helsingborg, så hade nån jävel precis köpt den sista 144'an dagen jag skulle dit. FAAAEN!!

Permalänk
Citat:

men tackkkkkkkkkk !!
nu känns det lungt igen, ingen ide att stressa längre

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
men tackkkkkkkkkk !!
nu känns det lungt igen, ingen ide att stressa längre

Frågan är om nästa skeppning kommer va lika klockvänliga?...Om det nu kommer några.

Visa signatur

Hail to the 2600k