Permalänk
Medlem

k750i i stället för w800i

jag vill ha en w800i, men jag vill inte vänta. Jag funderar på at köpa en k750 + 512 eller 1024 extra minneskort istället. Vad skiljer dom åt?

nån sa nåt om equalizer på w800i, är denna användbar?

Är det vanligt hörlursuttag på k750, så jag kan använda tex shure e2c?

vad förlorar jag på att ta 750 istället?

tack på förhand

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem

vadå vill inte vänta ?

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeax
vadå vill inte vänta ?

den är slut på alla ställen jag hittat som säljer den med comviq knockout vaddetnuheter. prel. leveransdatum 15/1. iofs, kanske finns fler ställen än katshing och teknikmag. ?

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem

det ska finnas adaptrar, men native-uttag finns tyvärr inte. Är i samma tankar som du, då jag fullkomligt älskar designen på K750

Permalänk
Medlem

K750 o W800 är i stort sett exakt samma mobil, med skillnad på i stort sett bara mjukvaran. ingen av dem har vanligt hörlursuttag. Med W800 följer dock en adapter från nallens gränssnitt till ett vanligt hörlursuttag. detta tillbehör följer inte med K750. men kan nog köpas till som tillbehör.

rent pengamässigt så får man ju mer när man köper w800 då man får denna adapter (som har inbyggd mic så man kan använda vilka lurar som helst o ändå ha handsfree), 512 mb minne o bättre lurar för en ganska liten skillnad.

själv kör ja en K750 flashad med W800:as mjukvara så att den får w800:ans extra grejjer i mp3spelaren + att man kan ha bara mp3 spelaren igång utan att telefondelen är igång.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

http://www.power.se/Product.aspx?artno=83305#

Klicka på lagerstatus, finns i nästan hela Sverige. Dyrare såklart än de ställena som inte har den i lager...

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt w800i, jag har den nu, hade k750i innan, men jag gillar w800i mkt mer. Både knappar, ljudet, kvalité tycker jag är bättre på w800i.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
själv kör ja en K750 flashad med W800:as mjukvara så att den får w800:ans extra grejjer i mp3spelaren + att man kan ha bara mp3 spelaren igång utan att telefondelen är igång.

Nu fick du det sagt också.

Lite ontopic tror jag du tjänar mer på W800i om du ska lyssna mycket på musik då du får:

* Minneskort
* Adapter (Så du kan ha andra hörlurar)
* Hörlurar
* Bättre mjukvara för musik (Walkmanfunktionen)

För inte en så stor skillnad i pris.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Tarzan
[B]Nu fick du det sagt också.
Lite ontopic tror jag du tjänar mer på W800i om du ska lyssna mycket på musik då du får:

* Minneskort

Citat:

* Adapter (Så du kan ha andra hörlurar)

Går inte detta att köpa till för typ motsvarande prisskillanden mellan telefoner? säljs adaptrar?

Citat:

[B]* Hörlurar

[/B]
Tänkte köpe ett par shure e2c eller nåt så det spelar ingen roll

Citat:

[B]* Bättre mjukvara för musik (Walkmanfunktionen)

[/B]
Hur pass komplicerat är det att fixa 800ans mjukvara på en 750?

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem

Kan lägga till en sak.
ALL garanti försvinner på apparaten den dagen du lägger in en mjukvarar som inte är avsedd för telefonen.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om tillbehöret HPM-70 (Mic + radio + hörlursuttaget) funkar till k750.
Jag känner en som har en k750 med ett tillbehör för att få vanligt uttag, men det har ingen handsfree.

Jag gillar w800 mycket mer än k750. Det följer ju med ett mycket större minneskort till w800, minneskortet kostar runt 500 i vanliga fall

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan

Nu fick du det sagt också.

Lite ontopic tror jag du tjänar mer på W800i om du ska lyssna mycket på musik då du får:

* Minneskort
* Adapter (Så du kan ha andra hörlurar)
* Hörlurar
* Bättre mjukvara för musik (Walkmanfunktionen)

För inte en så stor skillnad i pris.

ja, klart man åste nämna det, speciellt när K750 igentligen är exakt samma telefon
men som du skriver får man med så mycket till W800, o detta för en ganska liten peng. så äre W800 man vill ha är det billigare att köpa den än att köpa till allt till k750.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _3fps

Går inte detta att köpa till för typ motsvarande prisskillanden mellan telefoner? säljs adaptrar?

Hur pass komplicerat är det att fixa 800ans mjukvara på en 750? [/B]

det går inte köpa till minneskort o adapter för prisskillnaden. när ja köpte min K750 var skillnaden 500 kr. för det får man inte de 2 extra grejjerna.

hur svårt det är o lägga in mjukvaran, ja svårt o svara på. beror ju på hur händig man är. man kan ju även lämna in o få det gjort. det man ska veta är att garantin från SE försvinner, därmot kan en del affärer som utför det ha lite garanti. även möjligheten att uppdatera mjukvaran på sonyericssons sida försvinner då den ser att det är en K750 (på IMEI numret), men mjukvaran är W800 o att nått inte stämmer. annars funkar allt precis som W800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Nu vet jag inte om tillbehöret HPM-70 (Mic + radio + hörlursuttaget) funkar till k750.

Det ska den göra. exakt samma nalle ju. förutom mjukvaran.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

HPM-70 verkar fungera till alla Sony Ericsson telefoner med nya kontakten.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomac
HPM-70 verkar fungera till alla Sony Ericsson telefoner med nya kontakten.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Kan bekräfta att HPM-70 funkar ypperligt på k750i! Andvänder dessa på min k750i så.

Visa signatur

"When dealing with the insane, the best method is to pretend to be sane."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomac
HPM-70 verkar fungera till alla Sony Ericsson telefoner med nya kontakten.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Stämmer nog! Har testat på en z520i så

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-