Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Jo har lirat BF1942 demot lite smått. Men det är ta mig fan omöjligt att träffa någon med vapen.

Är detta en känd bugg eller vafan är det tänkt o vara så? Eller har någon något knep så man träffa bättre?

Lirar på en svensk server med cirka 30 ping, så det är inget lagg.

Permalänk
Medlem

jag tycker då det är för lätt att träffa nästan. kollat inställningarna ? . spelat mycket cs ? för det skiljer sig en hel del .

Visa signatur

NY rigg på G DÅ !

I am 75% addicted to Porn. What about you?

Permalänk
Avstängd

Skjuter du på långt avstånd får du skjuta lite framför för det tar ett tag innan "kulorna" träffar.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Medlem

Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
Jo har lirat BF1942 demot lite smått. Men det är ta mig fan omöjligt att träffa någon med vapen.

Är detta en känd bugg eller vafan är det tänkt o vara så? Eller har någon något knep så man träffa bättre?

Lirar på en svensk server med cirka 30 ping, så det är inget lagg.

Haha.. Ja det är en bugg när du har dålig aim. Knepet som jag brukar använda är att använda siktet för att träffa bättre

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Det är fördröjning på skotten vid längre avstånd. Sen är bf1942 ett spel man måste vänja sig vid för att bli bra på det. Det är lite speciellt jämfört med andra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det är inte som CS där kulorna träffar direkt.

Visa signatur

MBP.

Permalänk

Ja, skotten i BF1942... Det är lite speciellt, som sagt ovan.
Tänk inte realistiskt eller så, för spelet är verkligen inte realistiskt! Nej, inte ens med ett vapen från början av 40-talet så tar det över en halv sekund för en kula att färdas fem meter.

Skjut aldrig mer än två-tre skott i taget med handburna vapen! Det bästa sättet att vinna, är normalt att ducka, och skjuta ett skott varje sekund tills motståndaren dör. Kanske inte funkar så bra på avancerade spelare dock ^^

BF1942 har inte särskilt skön infanteridel helt enkelt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Det är väldigt lång fördröjning på skotten i BF1942.
För det första färdas alla skott från alla vapen i 1000m/sec och inte ljusets hastighet som i de flesta andra spel, därför måste du sikta en liten bit framför motståndaren för att träffa.

För det andra är nätverkskoden ganska sketen så det du ser på din skärm hände egentligen för en liten stund sedan på servern, alltså ska du sikta där du tror motståndaren kommer vara om 50ms.
Detta kan du testa genom att skjuta på sidan av en tank som rör sig när du själv har en tank. Du kommer märka att skottet träffar men du får ingen hitindicator. Prova sikta så skottet träffar långt fram på tanken, på servrar med hög ping måste du t.om låta skottet passera framför tanken för att träffa den på "riktigt".

Alltså måste du kompensera både för långsamma skott och framförallt dålig nätkod.
Bästa sättet att lära sig hur långt fram du måste sikta är att börja skjuta långt framför någon som springer och hålla siktet stilla tills du får hitindactor.

EDIT: kom på att demot inte har någon hitindicator och det därför är grymt svårt att veta var man ska sikta, särskilt när man inte har spelat med det tidigare och vant sig vid fördröjningen.
En bra tumregel är att sikta ca 1m framför / 500m på en gubbe som springer.

Permalänk
Medlem

Är det ett sånt lotto med sjutandet i alla BF spel? 2:an med?

Permalänk

det är mycket bättre i tvåan, men jag kan ha lite problem med att träffa med snipern på lite längre avstånd, men det kanske inte beror på spelet....

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk

Näh, det är sämre i tvåan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cybo
Är det ett sånt lotto med sjutandet i alla BF spel? 2:an med?

Att uppskata avstånd och hastigheter är inte lotto. BF2 är likadant fast inte lika extremt som BF42/V, det är inget peka-klicka-spel men det är fortfarande inga jätteavstånd vi pratar om.

Permalänk
Inaktiv

Okej, tack för alla svaren. Synd att precisionen i spelet är så ruttet, gå en på nerverna.

Permalänk
Medlem

I Battlefield2 så är det väl även gjort så att man måste sikta ovanför huvudet på långa avstånd eftersom skottet tappar höjd efter ett tag?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
I Battlefield2 så är det väl även gjort så att man måste sikta ovanför huvudet på långa avstånd eftersom skottet tappar höjd efter ett tag?

Haha... eller hur... det hade varit fint om det hade stämt men tyvärr så är hela det spelet fucked up...
Jag har typ slösat 3 mag på en stilla fiende på typ 100m utan att träffa honom med snipern... helt sanslöst vilket buggat spel...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
Jo har lirat BF1942 demot lite smått. Men det är ta mig fan omöjligt att träffa någon med vapen.

Är detta en känd bugg eller vafan är det tänkt o vara så? Eller har någon något knep så man träffa bättre?

Lirar på en svensk server med cirka 30 ping, så det är inget lagg.

Hehe, jag tror inte det är någon bug.

Men BF är lite klurigt, du kan inte gå och spela något FPS spel som t ex CS, Serious Sam, Quake 3 (4?) för då kommer skotten "exakt där man siktar" och tro att det är likadant i BF

På Battlefield så är det mer realistiskt och det tar ett tag innan kulan sjunker

Men om du är i närstrid och du inte träffar när du siktar rakt på, då är det nog en bug (:))

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Haha... eller hur... det hade varit fint om det hade stämt men tyvärr så är hela det spelet fucked up...

Menar du att kulor inte tappar höjd eller att dom inte tänkt på det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Menar du att kulor inte tappar höjd eller att dom inte tänkt på det?

Jag menar att det inte är en regel att varje skott beter sig som det förra... det är totalt omöjligt att skjuta på samma ställe två gånger i rad. Jag vet inte exakt hur de har kodat gällande kulans bana och fallegenskaper samt vind (tror inte det va?) men jag tycker de har gjort ett dåligt jobb.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Hehe, jag tror inte det är någon bug.

Men BF är lite klurigt, du kan inte gå och spela något FPS spel som t ex CS, Serious Sam, Quake 3 (4?) för då kommer skotten "exakt där man siktar" och tro att det är likadant i BF

På Battlefield så är det mer realistiskt och det tar ett tag innan kulan sjunker

Men om du är i närstrid och du inte träffar när du siktar rakt på, då är det nog en bug (:))

Mer realistiskt? Tvärtom menar du väl, för inte skjuter man 1 m framför en person för att kunna träffa. Och då menar jag när han rör sig höger eller vänster.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zolidznake
Mer realistiskt? Tvärtom menar du väl, för inte skjuter man 1 m framför en person för att kunna träffa. Och då menar jag när han rör sig höger eller vänster.

Jo det gör du faktiskt... Speciellt om man kör med gammla bössor som inte har så fet hastighet i sig... Jag testade faktiskt för nått år sen att knata iväg till skjutbanan och testa morfars gammla gevär från typ... 1950 nångång som han fått av sin far, och sen jämförde jag det med hans splirrans nya .22, det är en väldig skillnad ska jag säga, och det ändå bara på 100m med rörligt mål... Fast i närstrid skall det ju inte vara så.

Jag tycker det skall vara lite random på skotten och defnetivt ska kulbanorna droppa, gärna vind med... det blir lite mera sport i det hela då, inte bara att sitta och nöta reflexer a lá cs som värsta fjortisen utan mer av en konst att bli pricksäker... Fast sen föredrar ju jag DF3:Land warrior framför CS också, så jag är ju lite konstig

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jo det gör du faktiskt... Speciellt om man kör med gammla bössor som inte har så fet hastighet i sig... Jag testade faktiskt för nått år sen att knata iväg till skjutbanan och testa morfars gammla gevär från typ... 1950 nångång som han fått av sin far, och sen jämförde jag det med hans splirrans nya .22, det är en väldig skillnad ska jag säga, och det ändå bara på 100m med rörligt mål... Fast i närstrid skall det ju inte vara så.

Jag tycker det skall vara lite random på skotten och defnetivt ska kulbanorna droppa, gärna vind med... det blir lite mera sport i det hela då, inte bara att sitta och nöta reflexer a lá cs som värsta fjortisen utan mer av en konst att bli pricksäker... Fast sen föredrar ju jag DF3:Land warrior framför CS också, så jag är ju lite konstig

Att sitta och tänka på vind hastighet, rörelse hastighet och avstånd i ett fps är inte så kul, spel ska inte vara så realistiska som möjigt då tappar de sitt underhålls värde.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Att sitta och tänka på vind hastighet, rörelse hastighet och avstånd i ett fps är inte så kul, spel ska inte vara så realistiska som möjigt då tappar de sitt underhålls värde.

Helt rätt. CS tex. Det är ju som bäst när alla köper AWP å ingen kan röra sig någon stans utan att bli skjuten av nån snubbe som tycker att stats är viktigare än att defusa bomben.

Är förövrigt inte säker på hurvida det finns någon "bullet drop" i BF2. I början så trodde jag det å siktade ovanför på långa avstånd men träffade aldrig. Efter ett tag så slutade jag med det och det gav genast resultat. Fick det bekräftat då jag sköt en sniper på så långt avstånd som min viewdistance tillät. Siktet mitt på huvudet å han suckade ihop direkt. Skulle vara bättre om kulorna sjönk. Då skulle dom kunna göra så att sniperbössorna gav mer skada utan att man får awp effekten så som i CS. Det blir mer utmaning helt enkelt å inte bara quakereflexer.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Att sitta och tänka på vind hastighet, rörelse hastighet och avstånd i ett fps är inte så kul, spel ska inte vara så realistiska som möjigt då tappar de sitt underhålls värde.

Ja men det är ju knappast kul när det är som i CS heller, man skjuter och får helt enkelt hoppas på bästa resultat... då är det ju bättre att de gör det ordentligt så man har en chans att verkligen bli bra på att sikte, och inte bara spray and pray som det är när man bara kör random rakt av utan någon form av logisk försämmring av pricksäkerheten av vapnena..

Antingen skall det ju göras någorluna ordentligt eller så skall man ju skita i att göra det alls... ska man itne ha bulletdrop så ska man ju inte ha nått alls, kanske en gnutta rekyl men det är tveksamt... då skall det vara UT-stil på det.. minigun och bara ha en träffyta som visserligen blir större på avstånd, men som inte rör sig... att komma på nått "ja vi låter en randomroll avgöra om skottet tar där man siktar" är ju bara ghei och otroligt irriterande istället för att göra frågan om man prickar eller inte till en fråga om skicklighet...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag BF1942 har ett underbart sikte som överträffar de mesta. Dock en jäkla vanesak att bli duktig på det, speciellt för många som har spelat CS i många år

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

fattar inte att man klgar på bf sikte.. själv håller jag med Tarang om att det är absolut underbart!

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Battlefield 1942: OMÖJLIGT att träffa!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
Är förövrigt inte säker på hurvida det finns någon "bullet drop" i BF2. I början så trodde jag det å siktade ovanför på långa avstånd men träffade aldrig. Efter ett tag så slutade jag med det och det gav genast resultat. Fick det bekräftat då jag sköt en sniper på så långt avstånd som min viewdistance tillät. Siktet mitt på huvudet å han suckade ihop direkt.

Hmm jag har direkt motsatt erfarenhet. Läste nånstans att det inte skulle vara nån bullet drop i BF2 och började sikta rakt på även på långa avstånd. Skjöt ett antal välriktade skott utan att träffa. Återgick till att sikta strax ovanför och då träffade jag genast igen.

Fast är fortfarande inte helt säker... Hade varit trevligt om nån hade en säker källa på hurvida BF2 har bullet drop eller inte.

Permalänk
Medlem

jag är 100% säker på att det är bulletdrop i bf2. Jag kör alltid 100% viewdistance, och när man gör det o siktar på en gubbe som precis kom upp på skärmen (alltså kom in i viewdistancen) så träffar kulan marken framför gubben. jag brukar även sikta en bra bit ovanför huvudet på folk på höga avstånd, varefter de vanligtvis dör rätt ordentligt

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Innan spelet släpptes så sa Dice att det skulle vara bullet-drop i spelet. Om det nu stämmer vet jag dock inte då jag inte skjuter på sådana avsånd.

Jag tycker det ska vara mer till utmaning att spela som sniper. Som det är nu så kan vem som helst gömma sig någonstans och plocka folk lätt genom att peka och klicka med musen. Det borde vara mer sport än så.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Innan spelet släpptes så sa Dice att det skulle vara bullet-drop i spelet. Om det nu stämmer vet jag dock inte då jag inte skjuter på sådana avsånd.

Jag tycker det ska vara mer till utmaning att spela som sniper. Som det är nu så kan vem som helst gömma sig någonstans och plocka folk lätt genom att peka och klicka med musen. Det borde vara mer sport än så.

I verkligheten så ställer man ju in sitt vapen efter avståndet, tycker de borde fixa det så man slipper sikta någon annanstans än på spelaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
I verkligheten så ställer man ju in sitt vapen efter avståndet, tycker de borde fixa det så man slipper sikta någon annanstans än på spelaren.

Iallafall så att man kan ställa in Snipern på 400m om det är på det avståndet man oftast skjuter på. Lirat lite Deer Hunter och där kan man ställa in sånt, skitkul. Eller Dragunov har ett bra snipersikte, här i Operation Flashpoint: http://www.theavonlady.org/theofpfaq/weapons/dragscope.htm

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W