Ahh MSN funkar inte...

Permalänk
Medlem

Ahh MSN funkar inte...

MSN har aldrig funkat på in Acer Aspire 5024.... har installerat om det flera gånger olika versioner har öppnat alla portar och stängt av brandväggen (telias och windows).... men inget hjälper... har Telia ADSL 8000. Får upp följande flemeddelande när jag försöker logga in:

Det gick inte att logga in på MSN Messenger eftersom tjänsten är otillgänglig för tillfället. Försök igen senare

Mycket tacksam för alla svar!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

jag har en acer5021, msn har funkat innan, nu funkar det inte. får samma problem som dig

Permalänk
Medlem

vad får ni för felkoder?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

står bara att tjänsten ej är tillgänlig

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att det har med någon uppdatering utav windows att göra?
Installerade de senaste uppdateringarna utav xp och sedan vägrade msn fungera..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, nån som vet hur man ska göra????

Permalänk

Som jag säger till andra med msn problem.
TA BORT SKITEN!!!!

Kör miranda, trillian, eller dyligt.

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

la in msn7.0 nu funkar det

Permalänk
Entusiast

Jag har samma problem på min Acer Aspire 5024...
Windows messenger fungerar men inte MSN...
Har försökt insalera om skiten minst 10 gånger och även på oliak språk bara för sakens skull...
Har läst alla FAQ och kört alla tester som MSn har att erbjuda...
Inte nog med att det inte går att logga in... Det laggar extremt mycket när man ska skriva in mailen och lösenordet... Ingen som vet hur man fixar det???

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har alltid kört msn7.5, sen efter en ominstall av winXP, vill MSN inte funka.
Laddade hem en äldre version av MSN och den funkade.
Hade precis samma problem som du, det laggade när man skulle skriva in email,lösen m m.
Kan du köra winupdate??? jag kunde inte göra det när mitt msn strula, stod att jag sakna en DLL fil, xlm3.dll eller nåt sånt (ej säker)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorma Ulven
TA BORT SKITEN!!!!

Kör miranda, trillian, eller dyligt.

Till trådskaparen - prova Miranda eller dylikt och se om det fungerar.
Tyvärr gör inte det MSN något bättre, men det är ju en viss lösning i vart fall

MSN är:
- Långsamt då och då (kan få timeout då man försöker skicka meddelanden flera ggr i rad
- Ofta nere / går inte ansluta
- Lagrar inte offlinemeddelanden (givet viktigaste punkten)

http://www.miranda-im.org
http://www.trillian.cc/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Till trådskaparen - prova Miranda eller dylikt och se om det fungerar.
Tyvärr gör inte det MSN något bättre, men det är ju en viss lösning i vart fall

MSN är:
- Långsamt då och då (kan få timeout då man försöker skicka meddelanden flera ggr i rad
- Ofta nere / går inte ansluta
- Lagrar inte offlinemeddelanden (givet viktigaste punkten)

http://www.miranda-im.org
http://www.trillian.cc/

Varför är det så viktigt att MSN inte lagrar offlinemeddelanden?

Om du nu måste få sagt någon som är så jätte viktigt till person X som du har på din MSN lista, så har du ju hans/hennes email, alltså är det bara att skicka ett email...

Permalänk
Medlem

Lite OT:

Många är de som här klagar över MSN, och dit hör även jag. Men, om man nu är missnöjd med MSN-tjänsterna som t ex Hotmail, Messenger, eller vad det nu kan vara, varför då använda eländet? Det finns ju alternativ som t ex Yahoo som har en betydligt bättre funktionalitet både på e-postdelen samt Messengertjänsten.

Det var läääääääänge sedan jag slutade använda MSN-tjänsterna då dessa verkar totalt strunta i sin verksamhet!

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

Ladda hem nyaste versionen, 7.5.322 tror jag att det är. Den finns på www.mess.be och om den inte löser dina sign-in problem helt så ger den istället tillbaka bättre felmeddelanden!

OT: Nästa version av MSN Messenger, "windows live messenger", lagrar offline meddelanden så det kan ni inte klaga på längre

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

OT

Typiskt va? Här rekommenderar jag Yahoo och så har hela Yahoo brakat ihop just idag!

Visa signatur

Dammtussar tyder på att man gjort något roligare...

Permalänk
Medlem

Jag har lösningen... tror jag iaf;)

Prova att gå in på IE och ta bort bocken för offline användning eller något... Fick samma felmeddelande som du och det löste saken:D

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morran59
OT

Typiskt va? Här rekommenderar jag Yahoo och så har hela Yahoo brakat ihop just idag!

Ingen människa kan ändå klaga på Yahoo Msn eller någon annan, allihopa är GRATIS att använda... Klagar man på något gratis... tja...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Jag har lösningen... tror jag iaf;)

Prova att gå in på IE och ta bort bocken för offline användning eller något... Fick samma felmeddelande som du och det löste saken:D

Vart då? Kan du specifiera dig lite? Har samma problem samt en Acer Aspire 5021WLMi.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Jag har också en Acer, vet dock inte vilken modell. =/
Men där fungerar MSN till och från, just nu fungerar det inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Vart då? Kan du specifiera dig lite? Har samma problem samt en Acer Aspire 5021WLMi.

Samma problem här. Sitter också på en 5021WLMi

EDIT: löste problemet. "Start->Kör: regsvr32 MSXML3.dll"

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Samma problem här. Sitter också på en 5021WLMi

EDIT: löste problemet. "Start->Kör: regsvr32 MSXML3.dll"

Asbra! Tack så mycket.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Har en 3003WLC, samma problem. Det funkade inte heller med kommandot. Vad ska jag göra? SNÄLLA HJÄLP

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE