Permalänk
Avstängd

Hittar bara 64Mb grafikminne?

Jag har ett GA-6BXE moderkort som det sitter ett GeForce 3 Ti200 (128Mb) på, men i Windows står det att det är på 64Mb även fast jag ställt grafikminnet på 128Mb i Bios. Är det så att moderkortet inte stöder 128Mb? Men varför går det isf att ställa om detta i Bios? Har förövrigt hört att detta är bland de bästa Slot1 moderkorten som gjorts. Kör en P3 processor på 1GHz på detta via en Slot1 till Socket370 adapter. Fungerar kalas och har klarat allt jag testat problemfritt.

Visa signatur

/Fragge

Permalänk
Hedersmedlem

Du förväxlar troligtvis AGP Aperture Size med minnet på grafikkortet. Det är inte samma sak. Minnet på grafikkortet är inget du kan röra via BIOS. AGP Aperture Size är hur mycket minne av ditt vanliga minne som reserveras vid 3D, har jag för mig iaf. Brukar inte ge så mycket att pilla på det, jag brukar låta det vara på 128MB.

Jag skulle inte kalla GA-6BXE det bästa BX-kortet direkt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

Okej. Har läst recension på http://www.active-hardware.com/english/reviews/mainboard/ga6b... och det har full pott på dom viktiga funktionerna, (dock tyvärr att det inte går att klocka till 1,26GHz nu när jag har en 1GHz på). Beror förmodligen på att kortet är gjort för betydligt slöare processorer (om man nu kan kalla min för värsting då, men som sagt den driver allt, haha)

Visa signatur

/Fragge

Permalänk

Driver allt? Vad driver den? Quake 2?

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Avstängd

Quake 4, Doom 3, Gta San Andreas, Nfs Most Wanted, Cod 2, etc. Ville du fråga något mer?

Visa signatur

/Fragge

Permalänk

Haha sure.

Min fråga var från början inte sarkastiskt menat. Men ditt svar fick mig att både skratta och ändra mig.

Nu är jag jättesarkastisk.

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
.
Jag skulle inte kalla GA-6BXE det bästa BX-kortet direkt.

BH-6 rules!

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Avstängd

Här är mina datorspecifikationer. Min erfarenhet säger att den största orsaken till slö dator är om man inte "sköter" hårddisken som man ska. Har man en himla röra så drar det kraft även om man inte tänker på det. Jag kör "System Mechanic 6 Pro " och "Clean Up". Fungerar utmärkt Det jag vill komma fram till är att man behöver inte ha "Skynet" för att spela

GA-6BXE moderkort
P3 1GHz processor
Geforce 3 Ti200 128Mb grafikkort
458Mb Ram
2x40Gb Hårddisk

Jag hittar inte på massa saker eller skryter, jag bara säger att detta håller måttet än idag, annars hade jag köpt nya grejjer för länge sedan

Visa signatur

/Fragge

Permalänk

Min dator är riktigt hemsk, jag har inte installerat om windows på 1½ år, det ligger runt 150 ikoner på skrivbordet, har runt 20 spel installerade och runt 100 andra program. Det går inte köra defrag på hårddisken för det finns för lite ledigt utrymme. Trots det tror jag att alla skulle föredra att spela Quake 4 på min dator istället för på din, oavsett hur mycket Cleanup du kör.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Avstängd

Klart man föredrar din om den är snabbare, det är ju ren logik, men som sagt man behöver inte "Skynet" för att spela, man behöver inte åkgräsklippare om man bor i lägenhet om man inte får den gratis, eller hur

Visa signatur

/Fragge

Permalänk

Jag tuffar runt på åkgräsklipparen i min lilla 2:a, det skit i förgasarn men jag har kul som fan.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Avstängd

Jaja, struntsamma, vi förstår nog varann men drygar oss ändå

Visa signatur

/Fragge

Permalänk
Medlem

Om windows inte registrerar 128mb så är antagligen 64mb skadat.

Ang apparture size så ska du låta det vara ca 50% av grafikkortets minne. Dock så behöver man inte pilla med aparture size så mycket nu då dom flesta grafikkort har tillräckligt med minne.

Om man itne vill lura doom3 motorn att man har 512 minne på graffet ;P

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Avstängd

Smart om man kan lura Doom 3 motorn, kan man då även lura Quake 4 motorn? Skulle vara kul att testa "Ultra Quality", eller hur

Visa signatur

/Fragge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gisson
Smart om man kan lura Doom 3 motorn, kan man då även lura Quake 4 motorn? Skulle vara kul att testa "Ultra Quality", eller hur

Samma motor.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag burkar ha 128 mb i bios på apparture size.. men det känns lite onödigt att svara på hans fråga nu eftersom att han är avstängd, eller hur ?
Varför blev han det, han skrev det ju senast igår :S ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bommers
Jag burkar ha 128 mb i bios på apparture size.. men det känns lite onödigt att svara på hans fråga nu eftersom att han är avstängd, eller hur ?
Varför blev han det, han skrev det ju senast igår :S ?

Precis ovanför ditt inlägg har du nog svaren. Frasan & Gisson verkar vara samma person. Sen gick diskussionen inte vidare frammåt.
Näe men denna tråd borde ha ett lås på sig nu.

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |