Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Men nu då, än så länge i denna generation (Xbox360 är iofs enda konsollen än) så finns det inte en enda riktigt stark titel

Nintendo DS räknas inte eller? Bara stationära konsoler? För NDS har måånga starka titlar, PSP har ett par den med. Men men, "Next-gen" är väl bara stationära som sagt

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Dumt att säga att någon är en idiot för att han framhäver bristerna i 360?

Att motivera sitt köp av 360 med grafik/prestanda, eller att över huvud taget ange det som en fördel är ganska dumt IMO. Jag ser det nog mer som en nackdel än fördel till 95% av fallen, då tillverkarna fokuserar på grafik istället för spelglädje.

Nintendo 64 och PS1 var TVspelens storhetstid, där N64 kunde stoltisera med OOT, Mario 64 och Mario kart medans PS1 stod med otroligt starka RPGtitlar.

Men nu då, än så länge i denna generation (Xbox360 är iofs enda konsollen än) så finns det inte en enda riktigt stark titel, och det lär dröja tills antingen PS3 eller Nintendo släpper sina innan det dyker upp några starka titlar, förhoppningsvis fokuserar dom inte lika mycket på grafik och mer på spelglädje istället.

Han är inte en idiot för att han framhäver bristerna, utan för att han inte har några grunder/källor för det. Han har ju inte ens en 360. Det är annat när tex Fredag, som har gett 360 en chans och köpt en, klagar. Dessutom sa ju nån att Henk är en känd fanboy från PS2 vs GC vs Xbox tiden.

Och det kommer massor med spel som inte bara är grafik till 360. Precis de spelen som jag kommer att köpa. Ska vi ta några exempel kan vi ju nämna:

Mass Effect: RPG i 3 delar. Spelen utspelas runt år 2200. Världen är ungefär lika stor som 5st San Andreas. Och det är bara den kända delen, den okända delen ska vara bra mycket större. Det är per spel då... Dessutom påverkar alla ens handlingar världens historia och vad folk tycker om en osv. Spelet har också ett antal olika slut och man kan föra över sina karaktärer från de tidigare spelen till de senare. AI:n är också komplicerad och ens "crew" kan bli ett riktigt Big Brother där folk blir ovänner, kära och allt sånt.

Oblivion: Behövs en förklaring?

Lost Oddysey: Ett rpg från skaparen av Final Fantasy. Ett typiskt japanskt rpg med mycket potential pga utvecklarna Det enda jag kan säga om storyn är att huvudpersonen har levt i 1000 år pga nån förbannelse eller nåt.

Och så vidare...Jag orkar inte rada upp fler. Klockan är ju ändå 3 här

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med SueCia där om att TV-spelens storhetstid var N64 vs. PS1. Har en massa härliga minnen från både PS1 och N64, tiden då GoldenEye 64 och Metal Gear Solid härskade marknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Dumt att säga att någon är en idiot för att han framhäver bristerna i 360?

Att motivera sitt köp av 360 med grafik/prestanda, eller att över huvud taget ange det som en fördel är ganska dumt IMO. Jag ser det nog mer som en nackdel än fördel till 95% av fallen, då tillverkarna fokuserar på grafik istället för spelglädje.

Nintendo 64 och PS1 var TVspelens storhetstid, där N64 kunde stoltisera med OOT, Mario 64 och Mario kart medans PS1 stod med otroligt starka RPGtitlar.

Men nu då, än så länge i denna generation (Xbox360 är iofs enda konsollen än) så finns det inte en enda riktigt stark titel, och det lär dröja tills antingen PS3 eller Nintendo släpper sina innan det dyker upp några starka titlar, förhoppningsvis fokuserar dom inte lika mycket på grafik och mer på spelglädje istället.

Jag kan inte göra annat än att hålla med!
Jag älskar fortfarande Alundra.
Jag började igen för några månader sen och jag gillade det direkt. Många timmars skoj. Har inte klarat det än (tar en paus typ, brukar göra det för att sen enkelt klara det jag fastnar på -.-).

När jag spelade det förut när jag var ca. 8 år så hade jag inte ens ett minneskort, utan tänkte att jag kanske klarar det nu. Nu har jag spelat i över 50 timmar och inte klarat än så jag börjar tveka.
Men ja, jag håller med, hoppas att PS3 och spec. Revolution satsar på roliga spel och inte bara på grafik och ljud.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Mass Effect: RPG i 3 delar. Spelen utspelas runt år 2200. Världen är ungefär lika stor som 5st San Andreas. Och det är bara den kända delen, den okända delen ska vara bra mycket större. Det är per spel då... Dessutom påverkar alla ens handlingar världens historia och vad folk tycker om en osv. Spelet har också ett antal olika slut och man kan föra över sina karaktärer från de tidigare spelen till de senare. AI:n är också komplicerad och ens "crew" kan bli ett riktigt Big Brother där folk blir ovänner, kära och allt sånt.

Oblivion: Behövs en förklaring?

Lost Oddysey: Ett rpg från skaparen av Final Fantasy. Ett typiskt japanskt rpg med mycket potential pga utvecklarna Det enda jag kan säga om storyn är att huvudpersonen har levt i 1000 år pga nån förbannelse eller nåt.

Och så vidare...Jag orkar inte rada upp fler. Klockan är ju ändå 3 här

Jag hoppas verkligen inte att du sitter och försöker få folk att tro att Xbox 360s RPG sida kommer vara särskilt stark? Visst, du kan säger räkna upp några stycken, men det är knappast något att stoltsera med.

Missförstå mig inte, jag kommer helt klart att köpa en del RPG till Xbox 360. Men på den sidan kommer den helt klart ligga i skuggan mot PS3an.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Jag hoppas verkligen inte att du sitter och försöker få folk att tro att Xbox 360s RPG sida kommer vara särskilt stark? Visst, du kan säger räkna upp några stycken, men det är knappast något att stoltsera med.

Missförstå mig inte, jag kommer helt klart att köpa en del RPG till Xbox 360. Men på den sidan kommer den helt klart ligga i skuggan mot PS3an.

?
Det kommer ganska många rpg:n som verkar intressanta , det kan inte ens du förneka
Cry on, Lost Oddysey, Blue Dragoon, Mass Effect, Oblivion. Bara där så har du sju spel som har stor potential.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
?
Det kommer ganska många rpg:n som verkar intressanta , det kan inte ens du förneka
Cry on, Lost Oddysey, Blue Dragoon, Mass Effect, Oblivion. Bara där så har du sju spel som har stor potential.

7?

Jag får det till 5 stycken.

PS3 har bara 3 stycken som är påväg.
Embrace of Time: Chapter 1 Resurrectio Ocolus, The
Namco PS3 RPG [unnamed]
Shin Megami Tensei
iofs så dröjer det några månader tills PS3 släpps.
Men normalt sätt så brukar sony ha väldigt många RPG till sina konsoller då det är väldigt populärt i japan och konsollen kommer därifrån.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
?
Det kommer ganska många rpg:n som verkar intressanta , det kan inte ens du förneka
Cry on, Lost Oddysey, Blue Dragoon, Mass Effect, Oblivion. Bara där så har du sju spel som har stor potential.

Läste du ens vad jag skrev? Eller struntade du i det sista stycket?
Jag har förövrigt förbokat både Lost Odyssey, Blue Dragon, Mass Effekt och Oblivion.
Men jag är fortfarande 100% säker på att PS3 kommer ha fler och bättre RPG titlar.