Permalänk
Medlem

Min dator crashar!

Hej, jag har ett stort problem med min dator.
Jag köpte ett nytt TwinMos ram för några dagar sedan och fick hem det idag. När jag hade satt i den och allting var klart så satte jag på datorn för att see hur det skulle gå, allting startade som vanligt och man kände att det gick lite smidigare.
Jag kollade runt lite på internet och andra program i några minuter, sedan ville jag lira lite WoW..

Jag satte på spelet och när jag väl var inne på min caraktär så sprang jag omkring lite, helt plötsligt efter en 20sec av spelande fröss allting, bilden, mussen, allt!

Jag väntade flera minuter för att see om om det skulle börja igen, men till sluta så fick jag reseta datorn.

Testade flera gånger med WoW och Guild wars (som hade samma problem).. båda crashade efter några sekunder spelande.

Samma sak händer okså när jag är och surfara eller startar upp dator, allting frysser. Men när jag inte är inne på något spel så ser man "Bluescreen" i någon sekund och sedan startar den om.

Har någon haft samma problem eller vet vad jag skall göra?

Tack på förhand!

OBS: Jag vet att minnet är rätt typ för min dator, och det står att jag har 512ram mera nu när jag har satt i den, här är länk för kortet jag köpte:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=113518&cks=SPC

Permalänk
Medlem

kan ju ändå vara hjälp om du skriver vad du har för dator...

Permalänk
Medlem

AMD Athlon XP 2700+ 1,7 Ghz,

768Mb RAM (1st 256 + 1 st 512)

Windows XP SP2

NVIDIA GeForce4 MX 440 (AGP8X)

Moderkort - K7 Triton 400 Gigabyte

Permalänk
Medlem

du kan prova att reseta comos...fast vet inte om det kan hjälpa i ditt fall :\...prova

Permalänk

Skriv drwtsn32 i KÖR och blocka AV "starta om automatiskt". Då kommer bluscreen bilden att stanna kvar. Skriv av problemet och berätta vad som står.

Alternativt kan du dumpa vid crash och ladda ner ett debug prob för att se. Men troligtvis räcker det med att se vad felet heter.

Kan säkert va ditt minne. Är det exakt samma minne. Timings etc? Kör memtest och kolla om defekt. Dra ner dina timings och kolla om det hjälper. 3-4-4-8 -2T kanske för att vara säker.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Har ju just upptäckt att när jag tog ut 512 TwinMOS kortet och körde bara me mitt andra 256 kort så hände samma grewj, datorn startade om och man såg en glimmt av en bluscreen fast denna gången var det när jag hade jätte mycket lagg på "WoW", hade laddat hem grejor och installerat dem innan jag spelade utan några problem alls, verkar som om TwinMOS kortet har typ skapat något problem på datorn :S

Anyway, jag hittar ingen sådan alternativ på Dr.Watson :S

__________________________

---EDIT----

Jag har hittat problemet, tack för hjälpen båda två!

Permalänk
Medlem

men berätta vad problemet var då!!