Radeon X1900 XTX kraftfullare än väntat

Permalänk
Medlem

för mej så spelar det ingen roll om jag har ATI eller Nvidia i min burk, men AMD vs Intel, då ska det ta mej fan vara AMD iaf;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
för mej så spelar det ingen roll om jag har ATI eller Nvidia i min burk, men AMD vs Intel, då ska det ta mej fan vara AMD iaf;)

Instämmer.. fast du glömde nämna chipset på mobbo... och där ska de vara nForce4...

Permalänk
Medlem

Nej, hellre SiS på moderkortet...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Nej, inte SiS.... har ett asrock mobbo med SiS756 chipset.. är inte helt nöjd

Permalänk
Medlem

Har flera och är mycket nöjd med dom. Prisvärda och gör precis det dom skall. Rockstable dessutom...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Min erfarenhet av senare SiS chip är att dom är hyffsat snabba. Med bra sydbrygga och jävligt stabila.

Permalänk
Medlem

Jag är bara lite undrande, vad har chipset på mobo att göra med ATis senaste GPU?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

kommer inte rs580 nu med r580 ? , lite sugen på att bygga något nytt med ati som grund , nforce har vart grunden de senaste åren vid byggen

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Inaktiv

Detta kort är nog det som ser intressant ut för min del.. sköna med ati är att man kan köra över 60Hz genom DVI-D, vilket man inte kan med nVidia's kort. Jag bryr mig inte vilken tillverkare jag har i burken (Har både Intel & AMD processorer hemma, HTPC = intel, Vanlig burk = AMD). Och jag har även både nVidia & ATI kort hemma, dock mest nVidia - men nu har jag lessnat på dessa 60Hz genom DVI:n, så blir inte nVidias G71 sjukt mkt bättre så tror jag nog det blir ATI för min del.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad denna lilla läckra bit kommer att landa på för pris?

Jag ser nu att Asus och Shappires X1800XT Ligger runt 5500kr fortfarande, kommer X1900XTX ligga på 6000kr plus då eller?

För så mkt är jag inte bered att lägga på ett kort.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser