Club 3d/Connect3d 9800 PRO

Permalänk

Club 3d/Connect3d 9800 PRO

Hej!
Jag ska snart köpa ett nytt grafikkort, och jag har kollat runt lite här på forumet om vad som verkar bra och så...
Jag har alltså bestämt mig för ett Radeon 9800 PRO, från datorbutiken.com.
Men jag behöver lite hjälp med att bestämma mig mellan 2 st kort som kostar lika dant. Någon som vet +/- med dessa kort?

Club 3d Radeon 9800 PRO
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CGA-P988TVD
2095 kr

Connect3d Radeon 9800 PRO
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C3D9800P-128
2095 kr

Och jag tänkte klocka det lite så jag slår till på en Arctic Cooling VGA Silencer för 99 kr också, men det har inte med tråden att göra..:)

Permalänk
Medlem

Du får ett Connect3D 9800 pro för 1975 kr på www.acp.nu
Frakten är fri !!!

Permalänk

www.apc.nu innehar inte Arctic Cooling VGA Silencer i sitt sortiment, så det är tyvärr uteslutet...

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt Club3D, men det är bara pga att jag inte har någon erfarenhet av connect3D. Namnet Connect3D låter dessutom lite lågkvalitet, men det kanske inte var såna saker du var ute efter

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Jag är så klar ute efter det bästa ! (av dom två alternativen...)

Permalänk
Medlem

Graffe-Mannen tror att Club3D är samma tillverkare som Sapphire och då är det ju bra, men det tror jag inte på.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Vem är den här "Graffe-Mannen"?

Jag har en annan fråga också... Vad är det för skillnad på en R350 kärna och en R360 kärna?

Permalänk
Medlem

R350 är 9800 och 9800Pro korten,
R360 är 9800XT som har lite små förbättringar men inget som egentligen märks om man ska vara ärlig, förutom OverDrive då kanske.

Graffe-mannen är en utomjording från Pluto men säg inte att jag sagt det.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag väljer oxå mellan dom 2 tillverkarna... Jag tycker att både Club3D och Connect3D låter lite lågkvalitet.. Men dom påstås ju vara bra.. Så nu ställer jag samma fråga; vilket av dom är egentligen bäst? i 9800 pro serien alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antiflash
Vem är den här "Graffe-Mannen"?

Jag har en annan fråga också... Vad är det för skillnad på en R350 kärna och en R360 kärna?

360 kärnorna går att flasha om till XT
Det funkar inte med 350

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Hmm... påverkar 4pin kontakten till graffet något mkt på datorn ? hur många ampere drar den ?

Permalänk

Jag läste i en annan tråd
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28249...
att det var nån som hade fått det det funka med R350.

Men ontopic!

Permalänk
Medlem

funkar kanon för mej har testat dom flesta spel och inte märkt några fel!

Permalänk

Zoobo, hur har du flashat kortet till XT? jag har ett likadant och undrar om det funkar bra o så...rädd att det ska pajja om jag gör så

Permalänk

Så det går att flasha ett 9800 PRO till XT med R350 ? Connect3d eller Club3d. Om jag skulle göra köpet exakt nu så skulle det bli et Club3d, men jag ska ju inte göra det än. Nån som har erfarenheta av nån av dem??

Permalänk

Köp club 3d då får man en klisterlapp som det står club 3d på
heheh =P

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Zoobo, hur har du flashat kortet till XT? jag har ett likadant och undrar om det funkar bra o så...rädd att det ska pajja om jag gör så

tog denna döp om till 9800xt
http://my.tbaytel.net/panthor/files...msung.E-die.bin

funkar stabilt för mej glöm inte och ta backup på orginal bios bara!

Permalänk
Medlem

Club3d funkar perfa för mej..tror inte det är SÅ stor skillnad, vet att många dataffärer säljer club3d å dom har nöjda kunder iaf..

såvida du inte ska klocka sönder kortet ;P

statsa på Hercules eller nåt då kanske..(tror dom e rätt bra)

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk

Nja... Hercules verkar vara i för hög prisklass för mig...:)

Fast denna verkar inte vara så farligt: HIS ICE Q är den bra?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRADICEQ9...

Permalänk
Medlem

Sapphire, har dom gott rykte eller är det bara dynga ? Funderar på att köpa ett sånt med r360 kärna.. Vad är det egentligen bra för om man inte ska modda det till XT ? Får man bättre prestanda osv ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lwse !
Sapphire, har dom gott rykte eller är det bara dynga ? Funderar på att köpa ett sånt med r360 kärna.. Vad är det egentligen bra för om man inte ska modda det till XT ? Får man bättre prestanda osv ?

Det är precis lika bra prestanda på ALLA 9800Pro oavsett märke. Så det jag råder alla att göra är att antingen ta det som är billigast eller det som känns bra. Jag har alltid kört på sapphire ända sen mitt 9700Pro eftersom jag anser dom som tillverkaren med bäst kvalitétskänsla. Plus att dom har varit med i ATi "svängarna" nästan längst av alla tillverkare.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk

Usch håll dig borta från club 3d och sapphire då de kan vara 128-bitars versioner, men det står nog...

Permalänk
Medlem

Ja, sapphire hade ju 128-bitars ute i handeln, usch!!!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Det måste ju ha varit de nya nerstrypta 9800 pro.. Men det kan ju oxå vara så som connect 3d gjorde att dom tryckte fel på kartongerna så att det stod att det var 128 bitars medan det var 256... Det har dom själv medgett. Men vem vet, det kan ju även vara de nerstrypta..

Permalänk

köp ett conect 3d..du får fanemej så mykke bättre prestanda märkte jag i af^^

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvibbe@hotmail.c
köp ett conect 3d..du får fanemej så mykke bättre prestanda märkte jag i af^^

Jag tror killen köpt sig ett grafikkort nu, det är trots allt över ett år sen tråden var uppe. Sluta bumpa nu.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015