Permalänk
Medlem

Telia ADSL 2Mbit

Hej. Det är så att jag har Telia ADSL 2Mbit utan bindningstid dvs att jag betalar för 419:- / månaden för 2mbit.
Jag beställde det för ca 2månader sen och hittils har jag inte fått någon faktura? Hur kan det komma sig. Vill desutom tilläga att när jag söker om jag kan få bredband från telia på deras sida så står det att du kan beställa, Men problemet är att om någon har telia och vill söka på deras hemsida så ska det stå att det numret har redan bredband hos Telia.

mvh / fujitsus

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har 24Mbit? Låter lite dyrt för 2Mbit......
Sedan bjussar telia på de första 2 månaderna.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Tog mer än 3 månader innan jag fick min första faktura....

Men då var den riktigt ordentlig istället då jag fick betala för dom månader som gått + 3månader i förskott.....

Permalänk
Medlem

man kan väl välja mellan att få faktura varje månad eller per kvartal har jag för mig

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Alltså om man har Telia 2Mbit UTAN bindningstid kostar det 420:- / månad dvs jag kan säga upp det när jag vill. Har inte valt när jag ska få min faktura så jag borde få den 1a månaden. Dem kanske har glömt mig

Permalänk
Medlem

Telias fakturor skickas kvartalsvis om du inte valt något annat... Jag brukar få min samma månad som den för telefonin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fujitsus
Alltså om man har Telia 2Mbit UTAN bindningstid kostar det 420:- / månad dvs jag kan säga upp det när jag vill. Har inte valt när jag ska få min faktura så jag borde få den 1a månaden. Dem kanske har glömt mig

Telia har inte valet att betala månadsvis utan det sker kvartalsvis.

Permalänk
Medlem

Fan. Trode de hade glömt mig. Men hur skall det inte visas i telias hemsida att jag har redan bredband från Telia. När jag skriver min kompis telenr som redan har Telia så står det att personen har Telia. Men det borde ju vara samma sak med mitt nummer?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fujitsus
Fan. Trode de hade glömt mig. Men hur skall det inte visas i telias hemsida att jag har redan bredband från Telia. När jag skriver min kompis telenr som redan har Telia så står det att personen har Telia. Men det borde ju vara samma sak med mitt nummer?!

Kan ta ett tag innan det registreras i alla Telias system att du har bredband. 2månader låter lite länge dock... men spelar väl ingen större roll för dig egentligen?

Permalänk
Medlem

Betalar 299kr/mån för mitt Telia 2Mb.
Men då är jag fast i nästan 18 månader till. Fick två månader gratis också dock (även om jag inte sett röken av det ännu men det kommer väl nån kompensation på nån senare räkning).

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Kör också telia bundet sen oktober. Ska få första räkningen i januari. Det är lite lång bindningstid men det finns ändå ingen annan leverantör häromkring och jag flytt int'

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fujitsus
Alltså om man har Telia 2Mbit UTAN bindningstid kostar det 420:- / månad dvs jag kan säga upp det när jag vill. Har inte valt när jag ska få min faktura så jag borde få den 1a månaden. Dem kanske har glömt mig

Telia 2Mbit kostar 329:-/ mån utan bindningstid.
Däremot kostar 24Mbit 419:- / mån ......

Och för den som fortfarande tror nåt annat så kan jag meddela att man kan få fakturan VARJE månad. Jag valde det och får den som sagt varje månad.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Kör också telia bundet sen oktober. Ska få första räkningen i januari. Det är lite lång bindningstid men det finns ändå ingen annan leverantör häromkring och jag flytt int'

Jag fick min första räkning strax efter uppgraderingen så jag fick betala normalt pris ett helt kvartal framåt. Får se vad som händer på nästa....

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Kostar väl extra att få faktura varje månad mot normalt en gång i kvartalet?

Permalänk
Medlem

Räkningar kommer per kvartal om det inte anges annat vid beställning.

Dimper ner än räkning på 1200:- var 3:dje månad här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också Telia 2Mbit Får ut 2,1Mbit i Tptest, så jag är nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5