Ska köpa nytt chassi:Aerocool Aeroengine 2

Permalänk

Ska köpa nytt chassi:Aerocool Aeroengine 2

Hej har gåt i tankar om att köpa nytt chassi, ett Aerocool Aeroengine 2, silver länk till detta då http://www.gtek.net/?mode=item&id=2018&session=a1e765b5709d6c... ´Då förstår så undrar jag om det är nån som har nån som helst erfarenhet av detta chassi ? Själv tycker jag det verkar riktigt skönt.. ni kan ju dela med er av era erfarenheter osv. Mvh/Gusse

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

tycker det är rätt snyggt, förutom att fästningen av plexit ser lite skumt ut. Har dock hört att fläkten i fronten är ganska högljudd av sig, men man kanske kan köra den på 5 volt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

det där såg ju inte alls dumt. man kanske skulle satsa på ett sånt själv lite less på mitt hightower, då det nästan inte får plats nånstans i mitt skrivbord ^^

hör gärna av er med erfarenheter från detta chassi för min del också

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

helvete!! det är ju en 140mm fläkt i fronten
en sån skulle man ha

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Går det att köpa 140mm fläktar i butiken?
Det skulle vara nice att ha i botten på burken då det inte får platts någon annanstans ;D

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

En halv Stacker med en flygplansmotor i den!

Permalänk

Är det plast eller alu i fronten?

Permalänk

Okej, låter som det inte är så många som har detta chassit får det nog imorrn. Jo det var själva stilen på det som fångade min uppmärksamhet+ att jag har ett sunkigt "aspire xfinity"ni vet den där med bmw grillen på :/ och fläkten där fram hadde visst en ljudnivå på 27 db ? hyffsat luftflöde också.. aja får väl göra en recension om det eller nått :P... Peace out

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
Okej, låter som det inte är så många som har detta chassit får det nog imorrn. Jo det var själva stilen på det som fångade min uppmärksamhet+ att jag har ett sunkigt "aspire xfinity"ni vet den där med bmw grillen på :/ och fläkten där fram hadde visst en ljudnivå på 27 db ? hyffsat luftflöde också.. aja får väl göra en recension om det eller nått :P... Peace out

27? aja, var väl inte så farligt, grafikkortet ditt lär väl låta mer. Hade hört typ 36dB innan :S

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga om just det där men jag har ett: http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1885&session=a1e76...
Det köpte jag innan 2:an kom ut. Och jag kan bara säga positiva saker. Möjligtvis att luckan fram på chassit är plast men den är väldigt stabil. Nej men lite info när du har fått det skulle uppskattas. jobbigt att man nyss köpt Jr chassit Lite synd dock att 2:an endast hade 1 stycken 3.5" då jr chassi har 2. Chassit är ju inte precis diskret. Men jag gillar bling bling. Ska byta ut de 2 av de 3 fläktarna i mitt chassi då dem lyser blått. Vill inte ha dem lysande då det förstör ljuset från min: http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1840&session=a1e76...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt faktiskt, kan väll vara lite kul och se en recension iallafall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får en sådan i januari, kommer med en rescension då om ingen hinner före.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aew-man
En halv Stacker med en flygplansmotor i den!

ja eller Tt Armor, dom är mycket lika

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Går det att köpa 140mm fläktar i butiken?
Det skulle vara nice att ha i botten på burken då det inte får platts någon annanstans ;D

det blir ju bara lite damm i lådan då;)