Hur komma åt att kryptera WLAN kortet i laptoppen

Permalänk

Hur komma åt att kryptera WLAN kortet i laptoppen

Hej.
Ja, hur gör jag.
Jag kan inte komma åt att ställa in WEP kryptering för WLAN kortet i min laptop HP NX6125 med win XP sp2.
Krypterar jag bara routern (zyxel prestige 335 WT) så kommer jag inte ut på internet.
Misstänker att jag måste stänga av att xp konfigurerar nätverket så att jag får någon meny för wlan kortet (broadcom nånting).
Nån som vet?

(Utan kryptering funkar allt perfekt)

Visa signatur

Nisse p

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar lite konstigt.
Jag gör ingen inställning alls för krypteringen och det fungerar bra med XP:s inbyggda för att söka efter nätverk.
När den hittar ett nätverk som är krypterat så anges det som skyddat och man får skriva in lösenordet till det när jag försöker ansluta. Hittar du inte nätverket ö.h.t.? Jag hade något problem med det i början men jag hade ställt in fel krypteringsalgoritm.

WEP ska ju XP klara hur som helst men WPA2 kan det behövas en hotfix för. Jag kör säkrare WPA2 här på nätverket utan problem. Intel pro/wireless 2915ABG kort.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG