Optimus blir verklighet?

Permalänk
Medlem

Orka, byt ut alla tangenter mot en stor LCD touchscreen så kan man customiza hur man än vill via ett program på datorn.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Det här skrev ju idg om igår?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Jag köper nog ett beroende på pris.

Sitter i mycket olika musik- och grafikprogram. Perfekt då man inte orkar lära sig alla snabbkommandon.

Sen ser jag även fram emot några härliga pluggar som gör mitt tangentbord till en VU-mätare

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Synd att upplösningen per tangent inte var allt för bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Formuleringen en "bra telefon" gillar jag. Finns ju "bra" telefoner som inte kostar mer än ca 600:- allt handlar om vad var och en tycker att bra är...

När dom inte vågar sätta ut ett någorlunda riktpris får man anta att det blir för dyrt.

Jag tror att priset hamnar mellan 500-750$... Men snart vet vi alla.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Formuleringen en "bra telefon" gillar jag. Finns ju "bra" telefoner som inte kostar mer än ca 600:- allt handlar om vad var och en tycker att bra är...

När dom inte vågar sätta ut ett någorlunda riktpris får man anta att det blir för dyrt.

Jag tror att priset hamnar mellan 500-750$... Men snart vet vi alla.

Jag tror också att priset kommer vara extremt högt nu i början...

Men det kommer nog kosta neråt 1000 lappen om ett halv år eller så...

Men jag kommer i vilket fall som helts att köpa det här när priset har gått ner.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Tack sweclockers, för att ni gav mig creds för tippset! Vänta, det gjorde ni ju inte? !!!!

Tss :).. jag tipsade om det här för typ 2-3 dar sen o jag har inte heller fått creds :P... men det har man typ blivit van vid nu på det här forumet...

vad gäller tangentbordet... dyrt, ömtåligt, onödigt... men fyfan vad jag måste ha den!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ckytep

Mitt Clas Ohlson-No Name-tangentbord funkar alldeles utmärkt.
Det kostade 69 kronor. Jag har haft det i mer än 2 år.

Bästa tangentbordet genom tiderna! Snyggt är det också, alltså elegant, inte massa tjosan-krafs.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd

Yeah nice hörrni

Permalänk

Bwah! Känns onödigt med OLED, varför inte köra med bistabila displayer? Känns ju inte som att man kommer uppdatera bilden på tangenterna särskilt ofta...

I övrigt ser det fräscht ut

Permalänk
Medlem

"lägre än för en bra mobiltelefon" - har det stått på sidan sedan bilderna först kom. Vad jag har läst så ska priset hammna runt $150-250.

Permalänk
Medlem

Asså det e ju ett jävligt coolt tangentbord men känns inte lönt att ha ett sådant när man ibland får sina anfall och slår på det

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Vill ha!!

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Hur är det med OLED, tar inte det slut efter ett viss tids användning? Eller tänker jag på något annat kanske. Det blir verkligen ett köp, om det nu når marknaden.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ckytep
Vettigaste kommentaren till denna nyhet i hela jäkla tråden...

Mitt Clas Ohlson-No Name-tangentbord funkar alldeles utmärkt.
Det kostade 69 kronor. Jag har haft det i mer än 2 år.

Off-Topic:
Mobiltelefon för 5000 kronor är som toalettpapper för 100 kronor rullen...

Jösses vad bra storföretagen är på att lura av folk pengar.

Det beror på vad man använder sin mobiltelefon till, ringer man bara är det onödigt att köpa en telefon för 4000kr. Men om man surfar, fotar, använder kalender, spelar, lyssnar på musik etc, så är det inte pengarna i sjön.

Angående tangentbordet så är det en väldig vill-ha faktor äver det

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Discokungen

Vad skulle man använda den till? Mer en stor vill-ha faktor på något som inte är SÅ användbart. Dock trevligt med en massa tangenter och om man kan leka loss ordentligt så bäddar det för en succé. Förutsatt att priset är runt 2000kr eller lägre. Annars är det bara prylnördar (vi? ) som kommer köpa det. Men det blir ändå några tangenbord av det

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
En bra telefon behöver inte kosta 4000-5000

Nä de brukar kosta upp mot 8-9k

Permalänk
Medlem

omfg quick time på det tangentbordet blir lika onödigt som 512mb på ett 6600gt kort :/

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Nä de brukar kosta upp mot 8-9k

Det var P800/P900/P910 precis efter de släppts. P990 kommer ju kosta runt 6000kr vid släpp. Det är ju jävligt prisvärt i förhållande till vad man får

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Vad skulle man använda den till? Mer en stor vill-ha faktor på något som inte är SÅ användbart. Dock trevligt med en massa tangenter och om man kan leka loss ordentligt så bäddar det för en succé. Förutsatt att priset är runt 2000kr eller lägre. Annars är det bara prylnördar (vi? ) som kommer köpa det. Men det blir ändå några tangenbord av det

Det är ju kanonanvändbart, tangenterna ändrar bild när du tex håller in ctrl så att du kan se alla övriga tecken som finns, olika bilder kan visas beroende vilket program man kör tex snabbkommandon i photoshop, och videoredigeringsprogram mm. Kolla på hemsidan: http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/ de visar exempel på olika uppsättningar där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det var P800/P900/P910 precis efter de släppts. P990 kommer ju kosta runt 6000kr vid släpp. Det är ju jävligt prisvärt i förhållande till vad man får

http://www.dustin.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010088835

http://www.dustin.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010072358

Det var två exempel

Vad är P800/P900/P910/P990 ? Är det något okänt litet noname företag som gjort dem?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Vad är P800/P900/P910/P990 ? Är det något okänt litet noname företag som gjort dem?

Något litet företag som heter Sony Ericsson. Trodde du var bekant med försäljningssuccéerna.

Dessutom är de du länkade till knappast lika bärbara som en P-mobil.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jävligt tufft!
Kommer såklart vara dyrt nu vid premiären, men det kommer sjunka i pris.

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Synd bara att knapparna inte kommer ha bild i alla spel man kör. Man måste ju antigen fixa det själv eller så finns det redan förvalda i ett plugin program. Mycket jobb för lite spelande tycker jag. Lika bra att köpa ett Z-bord eller vad dom heter.

Men detta är ändå ett tangentbord jag kommer att köpa. Då jag håller på mycket med cad/3Cad/Photoshop/3Dstudio Max och jag lär även ut en del. Mycket enkelt om personen man lär ser på tangentbordet vart knapparna sitter, då lär man sig ju också snabbare.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

möjligheterna är i princip obegränsade, fatta coolt att ha ett helt blankt tgb när datorn är i stand-by för att vid uppvakning långsamt bli som ett normalt tgb

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

det ska jag ha, värt vilket pris de än lägger på det

Visa signatur

Länkarna funkar inte pga olika människors elaka handlingar
[Webdesign | Tjäna pengar på din hemsida | Gratis prylar!]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac
möjligheterna är i princip obegränsade, fatta coolt att ha ett helt blankt tgb när datorn är i stand-by för att vid uppvakning långsamt bli som ett normalt tgb

Ännu coolare att ha ett helt blankt, och när man knappar på det så lyser tangenterna man använder

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Jag tror det är en "vill ha" produkt.. Jag kollade också på G15 var mest ute efter det pgr av att det lyser upp så bra, inte så himla B som dom andra t-borden som lyser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Något litet företag som heter Sony Ericsson. Trodde du var bekant med försäljningssuccéerna.

Dessutom är de du länkade till knappast lika bärbara som en P-mobil.

Jaha de där mobilerna ! Ha de som inte lämnat 156 MHz statiet ännu! Nåja.. Här är Qteks budgetmodell http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010088835 , som spöar vad-dem-nu-hette-igen

Ont: Jag måste ha den.. efter ett år eller två

Permalänk
Medlem

Det här tangentbordet är inte till för att spela på, inte enligt mitt tycke iaf!
Sitter du och arbetar mycket med redigering tex AVID eller fotoeditering i Photoshop eller Imageready så kommer man älska det här tangentbordet.

Jag använder redan idag speciella tangentbord för nästan varje program och det är lite irriterande att ha flera st och tycker det skulle vara helt underbart att bara kunna ha ett tangentbord som uppfyller vad 5 st special tangentbord gör.

varje specialtangentbord som man köper för de olika porogrammen kostar från 1000 sek upp till 4000 sek beroende på uppsättning och funktion.

Så ett pris på 2000-3000 sek är grymt billigt i mitt tycke

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]