Permalänk

Nintendoemulator till Sony Ericsson

Borde det inte gå att göra en nintendoemulator till mobiltelefoner? Någon om vet något om ett sådant projekt?

Permalänk
Hedersmedlem

Typ såhär menar du?

http://ngage.dcemu.co.uk/enesuiq.shtml

Visserligen bara till P800/P900/P910i.

Edit: Fanns visst till en hel del andra SE-telefoner också.

http://www.vampent.com/vnes.htm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk

Schyst! Hehe, trodde inte att det fanns.
Ska bli kul att testa

Permalänk
Medlem

Finns emulatorer till NES, SNES, Sega Mega Dive, GameBoy mfl.
Förutsatt att man har windows smartphone då.

Visa signatur

nej

Permalänk

Just Sega jobbar på att porta många av sina gamla spel till mobiltelefoner, det jag har sett hittills är en Panasonic-telefon med något Sonic-spel.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Finns emulatorer till NES, SNES, Sega Mega Dive, GameBoy mfl.
Förutsatt att man har windows smartphone då.

SNES? Pallar verkligen en telefon att emulera en sådan?
Jag blev förvånad att ens NES går, och det lär ändå inte vara mycket kraft över i mobilen när den kör en sådan emulering.

Permalänk
Medlem

Väldigt tveksam att WM Smartphones (smartphones öht) klarar att emulera SNES med acceptabel hastighet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Notera att det krävs en smartphone för emulering av spelkonsoller. Dvs typ SYmbian eller Windows Mobile. Jag kör både NES, SNES, Mega Drive, Gameboy-Gameboy Advance på min Nokia 6630 utan problem. Sen finns ju Commondor 64 och massa andra äldre konsoller men det intresserar inte mig.

Edit* Det går till och med att köra multiplayer via bluetooth på NES och SNES-emulatorerna. Ruggigt kul vill jag lova.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx
Notera att det krävs en smartphone för emulering av spelkonsoller.

Nej, vNes är som nämnts tidigare en emulator skriven i java och kan köras på de flesta JavaME-telefoner. Hastigheten kan dock diskuteras.

Citat:

Jag kör både NES, SNES, Mega Drive, Gameboy-Gameboy Advance på min Nokia 6630 utan problem.

Vad du menar när du säger "utan problem" förstår jag verkligen inte, då SNES och GBA knappast kan emuleras i full hastighet på en 6630.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Vad du menar när du säger "utan problem" förstår jag verkligen inte, då SNES och GBA knappast kan emuleras i full hastighet på en 6630.

Jasså? Jag har inga problem med hastigheten iaf. Vet inte vilken emulator du kör med iofs. Tror min hette Vsun, men har inte kvar den så minns inte riktigt. Jag klarade Super Mario World på telefonen, minns bara att det var lite segt precis innan man kom till Bowser när man sprang i mörkret med den där lampan. Annars hade jag inga som helst problem med prestandan.

Permalänk

Nån som fått vnes att funka på en K600i? Får det att funka med demospelet som följer med, men inte med något annat...:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeyman
Nån som fått vnes att funka på en K600i? Får det att funka med demospelet som följer med, men inte med något annat...:(

Man måste väl registrera sig för att få andra spel än demospelet att fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx
Jasså? Jag har inga problem med hastigheten iaf. Vet inte vilken emulator du kör med iofs. Tror min hette Vsun, men har inte kvar den så minns inte riktigt. Jag klarade Super Mario World på telefonen, minns bara att det var lite segt precis innan man kom till Bowser när man sprang i mörkret med den där lampan. Annars hade jag inga som helst problem med prestandan.

Jag undrar ju då om du jämfört med original för att se om det är någon skillnad? Eller är det bara så att du inte upplever problem? Det kan ju vara ganska stor skillnad...

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Man måste väl registrera sig för att få andra spel än demospelet att fungera.

Nä, det behövde man inte... eller jo för att det skall fungera och spara och sånt, men för att testa lite olika spel funkade det bra ändå. Fick igång det tillslut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeyman
Nä, det behövde man inte... eller jo för att det skall fungera och spara och sånt, men för att testa lite olika spel funkade det bra ändå. Fick igång det tillslut.

Hur funkade det då? Vill gärna testa på min w800i

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Hur funkade det då? Vill gärna testa på min w800i

Ingen som har svar på det?

Är också sugen på att lägga in någon typ av emulator på min w800i..

Visa signatur

AMD64 3500+ @ 2.61GHz | Point of view 6800GS 256MB PCI-e @ 495/1200 | Asus A8N-SLI Deluxe | Zalman Reserator 1Plus | ADDA 120mm | Antec P160W | Tagan 480W Easyconn. | Samsung Syncmaster 930BF | Razer Diamondback PE | Logitech UltraX flat
3DMark 00: 23069 | 3DMark 01: 25250 | 3DMark 03: 13251 | 3DMark 05: 5923 | 3DMark 06: 2659

Permalänk

på min K600i gick det ganska segt... Testade den gammla klassikern excitebike, men det var ospelbart... Så jag orkade inte testa mer.

Permalänk

Testade också excitebike, men jag fick det inte att fungera öht. Kan starta programet, men det händer inget när jag trycker på "play"

EDIT: Nu fick jag det att fungera, men det är såpass segt att det knappt är spelbart...

Har en K750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Väldigt tveksam att WM Smartphones (smartphones öht) klarar att emulera SNES med acceptabel hastighet.

Min A925 klarade mega drive utan problem, även doom funkade

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

i en av de senare trådarna till 6280 så var det ju en som hade massor med spel från amigan. antar att det var portade varianter. men ändå

Permalänk

Hm äre ens idé att prova på min Z1010 den är ju så seg att man får tuppjuck bara av att blädra i menyérna.

Är iof just nu mest intreserad av att spela Y'S till Sega mega drive på den å det ar jag inte sett några emulatorer till.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb