Apples reklamfilm upprör Intel

Permalänk
Melding Plague

Apples reklamfilm upprör Intel

<font style="font-size: 10pt"><b>Apples reklamfilm upprör Intel</b></font> <small class="small">torsdag 12 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
I en ny reklamfilm säger Apple att Intelprocessorer länge varit "instängda i PC:s, tråkiga små lådor, som plikttroget gör tråkiga små uppgifter". Reklamfilmen fortsätter med att Intelprocessorerna nu äntligen får släppas fria och resultatet är Apples nya Intelbaserade datorer.
<br />
<br />Detta tycker Intel är lite irriterande, speciellt eftersom reklamen kritiserar Intels kunder, som exempelvis Dell, och alltså antyder att Intels kunder är tråkiga. Deborah Conrad på Intel säger: "<i>Never would we characterize our customers that way.</i>" Vidare, om reklamfilmen: "<i>It's probably a good thing that we didn't see them earlier.</i>"
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://news.com.com/2061-10791_3-6025849.html" target="_blank">CNet News</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Klart intel har sett dem tidigare.

Ang. reklamfilmerna så är dem ju skämtsamma...

Störtlöjligt "officiellt" uttalande från Intel

Permalänk
Medlem

SKANDAL!!!!

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Å sen är det väl inte "inside Dell computers" utan "inside Dull computers"

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Fast om man tänker efter så är antagligen Apples dator-avdelning en liten fjärt i rymden om man ska jämföra med hur många processorer Intel verkligen levererar - och kommer leverera under en lång tid. Inget vidare kul då

Permalänk

Det apple säger är sant om man ser till den professionella användningen men hur kul har mac-användarna haft på fritiden? Myst anyone?

Permalänk
Medlem

ingen som har länk till reklamfilmen? De e väll inte warez? :S

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

tycker det är ett litet "fjantigt" utalande, speciellt då de nästan garanterat fått se filmen innan macexpo och att de inte kan se på det med lite humor, för det tror jag apple gör.

uttalandet blir ju ännu konstigare när man tänker på att intels VD stälde upp på ett framträdande som helt klart relaterade till en reklam film som apple hade mot x86/intel för massa år sedan. visst humor, men hur kan de se me humor på det om de inte kan ta den nya filmen med en klackspark så att säga

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
ingen som har länk till reklamfilmen? De e väll inte warez? :S

http://macworld.apple.com.edgesuite.net/mw/index.html

Visa signatur

AMD Athlon64 "venice" 3200+ @ 4100+/2600 Mhz | Asrock Dual Sata II HT @ 1040 Mhz | 1024 MB Corsair VS 3200 @ 5/6 div | ATI C3D X800GTO @ 16 pipes | Tagan 480 W | SuperPi 33 s

Permalänk
Avstängd

Hoppas intel drar ner på leveranser till apple. Idiotisk att reta upp tillverkare på vars teknologi dom baserar sina datorer. Intel behöver inte sluta leverera utan kan "ha strul med leveranser osv" det hade jag gjort.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Onödigt att kämpa igenom hela keynoten om man bara vill se reklamfilmen. http://www.apple.com/intel/ads/

Inget nytt det här, finns ju hur många reklamfilmer som helst från Apple som är otroligt mycket kaxigare, t.ex. den där en snigel släpar runt på en pentium II.

Och att intel klagar är ju lite konstigt, det är ju inte Intel som får kritik. Intel får ju massa gratisreklam.

Permalänk
Medlem

*asg*
hahaha!
Seriöst, intel borde skaffa sig ett sinne för humor fgs... Allt är inte på dödligt allvar, speciellt inte inom reklamens värld där kunder för läääänge sedan tröttnat på "nu-rablar-vi-fakta-som-på-tv-shop"-reklamer...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Men visst är det solklart att med dull menar man dell =D

Permalänk
Medlem

Hur vet ni hur Intels andra kunder tolkar filmen då?
Reklamen lär ju knappast gynna företaget om någon annan kund tar illa upp?

Visst, vi ser humorn, men storföretag kan se annorlunda på det.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Men dom dissar ju PCn oxå då dissar dom mig ;P muhahah.. humorn

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk
Musikälskare

va då? det är ju sant

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Klart att Intells kunder är tråkiga...

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Hur vet ni hur Intels andra kunder tolkar filmen då?
Reklamen lär ju knappast gynna företaget om någon annan kund tar illa upp?

Visst, vi ser humorn, men storföretag kan se annorlunda på det.

är ju ingen här som vet hur andra företag reagerar, heller ingen som påstått det, bara att det är en reklamfilm som borde tas med lite humor, oavsett företag. om nu intel är rädda för att det ska skada deras relation med andra företag, varför sa de inte till innan. de har ju garanterat sett den. filmen isig är det ju inget konstigt med, en klart typsik apple film. en av de få datortillverkarna som gör rolig reklam o inte bara rablar massa fakta utan humor.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Mac skit .. och då syftar jag inte datorn utan på "Quicktime" .. installerade det igår för att kunna se reklamfilmen på apples sida .. tror du inte skiten kraschar efter några sekunder när jag ska se reklamfilmen .. Första gången någonsin som Firefox kraschar för mig (tror jag iallafall) ..
(IE kraschar också med quicktime pluginet) ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Inget nytt det här, finns ju hur många reklamfilmer som helst från Apple som är otroligt mycket kaxigare

Jo, det var ju inte för inte som Paul Ottelini kom in i "toast dräkten"
Gôtt någon på Intel har humor

(Finns lite äldre reklamexempel här OBS att länkarna är kass på sidan…)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Usch, dom kritiserar PC kunder... då kommer aldrig mer köpa Intel CPUer nu altså... eller vänta lite nu. Gör jag ju endå inte så.

Hur som är ju Mac användare mestadels dumma får. Vi vill inte alla skapa videos som ser identiska ut med iMovie eller editera bilder via löjliga inbyggda scripts... sen så vill man ju inte betala överpris för hårdvaran heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Usch, dom kritiserar PC kunder... då kommer aldrig mer köpa Intel CPUer nu altså... eller vänta lite nu. Gör jag ju endå inte så.

Hur som är ju Mac användare mestadels dumma får. Vi vill inte alla skapa videos som ser identiska ut med iMovie eller editera bilder via löjliga inbyggda scripts... sen så vill man ju inte betala överpris för hårdvaran heller.

Vet du hur stor marknaden är för tredjeparts iMovie och iDVD teman?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Å sen är det väl inte "inside Dell computers" utan "inside Dull computers"

haha, den var bra.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

allvarligt, så tror jag Intel måste värna/vara försiktiga om att detta faktiskt inte retar upp en eller annan storkund, som kanske ser AMD som ett alternativ. Och med tanke på det, så är det lustigt att MAC valde just intel å inte amd.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Avstängd

Tja, det har väl med hur mycket AMD kan leverera i jämförelse?
Och när det handlar om pengar så är humor sällan inblandat - alltså det handlar inte om någon fjuttig miljon hit eller dit utan det är ju betydligt större belopp än så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Usch, dom kritiserar PC kunder... då kommer aldrig mer köpa Intel CPUer nu altså... eller vänta lite nu. Gör jag ju endå inte så.

Va?

Citat:

Hur som är ju Mac användare mestadels dumma får.

Utveckla gärna.

Citat:

Vi vill inte alla skapa videos som ser identiska ut med iMovie

Vi vill inte alla skapa videos som ser identiska ut med Windows Movie Maker.

Citat:

eller editera bilder via löjliga inbyggda scripts...

Utveckla gärna.

Citat:

sen så vill man ju inte betala överpris för hårdvaran heller.

Jag betalar gärna en slant extra för att få Apples design och slippa bygga ihop allt.

.. Och för att avsluta, stinker fjortis om dig.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte reklamen var det minsta rolig. Ingen ironi och ingen skämtsamhet överhuvudtaget, så jag kan förstå om Intel tycker reklamen var kass. Bara en sådan sak som att påstå att Mac-användare sysslar med så mycket roligare saker än PC-användare... Bara löjligt egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Mac skit .. och då syftar jag inte datorn utan på "Quicktime" .. installerade det igår för att kunna se reklamfilmen på apples sida .. tror du inte skiten kraschar efter några sekunder när jag ska se reklamfilmen .. Första gången någonsin som Firefox kraschar för mig (tror jag iallafall) ..
(IE kraschar också med quicktime pluginet) ..

Samma för mig, men det löste sig när jag uppdaterade till senaste versionen. 7.04
http://www.apple.com/quicktime/download/standalone.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael
Jag tyckte inte reklamen var det minsta rolig. Ingen ironi och ingen skämtsamhet överhuvudtaget, så jag kan förstå om Intel tycker reklamen var kass. Bara en sådan sak som att påstå att Mac-användare sysslar med så mycket roligare saker än PC-användare... Bara löjligt egentligen.

Någon har vaknat på fel sida?

Ska säga dig att det är BETYDLIGT mycket roligare att hålla på med en mac än en pc.
Hur skönt är det inte när man hittar att man kan markera en text och läsa upp den med något knapptryck, att man kan kolla upp ord i oxford dictionary genom att markera ett ord och trycka ner tre tangenter, ha rättstavning i hela operativsystemet, kunna surfa på ett wlan utan att ta livet av sig, se alla fönster som miniatyrer med ett knapptryck, se alla fönster innom programmet med ett knapptryck, dölja alla fönster med ett knapptryck och allting bara fungerar.

DÅ blir man glad, inte när det tar en timme att konfigurera internet och systemet hänger sig med jämna mellanrum.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Vem var det nu som sade att "Apple har kultur och stil"... Detta stödjer ju verkligen uttalandet.

Visa signatur