Permalänk
Medlem

Defragfel?

Jag kör diskeeper lite till min XP:dator. Jag har en C och en D-partition och har lyckats defragga D men C går inte. Jag har defraggat massor av gånger men det står fortfarande

"This volume is heavily fragmented, with 28%......."

Vad kan felet vara?

/ Jacob

Permalänk
Hedersmedlem

Hur lyder hela meddelandet och hur mycket ledigt utrymme är det på partitionen?

Permalänk
Medlem

det är 26% ledigt på C .
Och det är inget speciellt meddelande mer än information om hur mkt den defraggat osv osv. Men det står samma meddelande varje gång ! som om den inte gjorde någonting fast det tar tid att defragga i alla fall .

edit: varje gång är det lika många filer som är kvar att defragga !

Permalänk
Medlem

det kan vara så att de 26% som inte är defraggade är filer som är låsta av systemet och måste defraggas innan windows startas. Ett program som är väldigt bra på det är O&O Defrag. finns en trail på 30 dagar, testa och se vad du tycker

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

låter ju möjligt ! kan testa med det ! Tack

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
det kan vara så att de 26% som inte är defraggade är filer som är låsta av systemet och måste defraggas innan windows startas. Ett program som är väldigt bra på det är O&O Defrag. finns en trail på 30 dagar, testa och se vad du tycker

Annars har Diskeeper också denna funktion, iaf v. 10.

Permalänk
Medlem

Hmm...okej men nu har jag fixat O&O Defrag. Hur gör man för att köra programmet innan windows sätts igång? Hittar inte det :/

edit: hittade

Permalänk
Medlem

Windows SWAP-fil kan inte defragmentaras under körning, programmet pagedefrag fixar det vid boot

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »