Permalänk

Satte på Deltan på Big TT

_HA_! fick hem min delta i förrgår men satte inte på fläkten förns igår. sänkte tempen med 6 grader på cpu'n ungefär ibland mer ibland lite mindre, så multimetern säger 23 grader och innan 28-30. dock blev moderkortet ännu kallare än 6 grader. sjöng ner till 22 ifrån 30. men och andra sidan så dönar fläktjävlen som fan. så tjejen hon ba GLÖM DET! haha,. så jag har satt tillbaka min andra fläkt så länge tills jag fixar en fläktkontroller.

Delta 59db,190CFM,323 m³/t

ordentligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

hehe.. trodde inte det skulle bli stor skillnad alls.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Haha Grattis, fixa sådana här till tjejen och kanske dig själv..
http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=1...

Och kanske ett sånt här till datorn.
http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=1...
Så den inte "rymmer" med din nya Delta

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

hehe.. har samma problem.. med flickan alltså..

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk

:p, nja tror inte jag står ut med de ljudet ändå.

fast frågan är vilken fläkt kontroller som handerar deltan.

det är 4a pins kontakt, som vanlig som till hdd'n.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

:p, nja tror inte jag står ut med de ljudet ändå.

fast frågan är vilken fläkt kontroller som handerar deltan.

det är 4a pins kontakt, som vanlig som till hdd'n.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

59dB? jo man tackar, säger dom tjejen "Ba GLÖM DET"..

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag satt också på min deltafläkt på min lånade TT BT, det blev ganska kallt. Klockade min 144a till 3.0GHz då, dock inte stabilt :p.

Permalänk

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Min tjej sa likadant

Problemet med fläktkontroller är väl att fläkten drar mer ström än vad de flesta fläktkontrollers kan hantera, dvs man får bygga något eget... jag funderar på att köra med extern matning till den då jag är lite orolig för hur spänningen till resten av datorn blir om man reglerar fläkten, vill ju inte sabba några andra komponenter.
Skriv i tråden om du lyckas lösa det på något sätt.

Permalänk

men kör den på 5v direkt från en molex då ... den kommer fortfarande vara djävulsk

Permalänk
Medlem

Men man vill ju kunna dra på vid behov

Permalänk

jo alltså hade jag låtit fläkten snurra 1000rpm så hade den fortfarande kylt bättre än min och blitt ganska "tyst" också

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.