EverQuest 2. Någon som vill vara med i en Guild? Max 10-15 personer.

Permalänk
Medlem

mejla knashatt direkt Xtee.

jag startade om i förrigår o är snart lvl 14 redan nu.
vi kommer hjälpa dig.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Inaktiv

Jag har bara trialen än. får retail på måndag-tisdag från webhallen.

har lirat alla 4 grundklasserna till lvl 6 nu. Maxtrial lvl, blir Fury druid eller Assasin sen tror jag.

Någon som har erfarenhet av dessa klasserna?

Permalänk
Medlem

De ska jag göra .. jag vet att jag kommer spela råtta iaf , kanske thief eller nåt. är inte säker. men som sagt , nästa vecka (när jag fått lite pengar igen).

Permalänk
Medlem

Hmm, detta är det första MMORPG jag blivit intresserad av.
Såg att trialen inte finns längre (släpps inga nya trial-keys iaf) vilket är lite synd. :/

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtee
De ska jag göra .. jag vet att jag kommer spela råtta iaf , kanske thief eller nåt. är inte säker. men som sagt , nästa vecka (när jag fått lite pengar igen).

Fick ditt mail, självklart är du välkommen!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Jädrans va grejer man hade på /claim.. XP dryckerna får man nog vänta med ett tag.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Hmm, detta är det första MMORPG jag blivit intresserad av.
Såg att trialen inte finns längre (släpps inga nya trial-keys iaf) vilket är lite synd. :/

Everquest 2 har alltid haft en gratis trial.
http://www.trialoftheisle.com/

Håll till godo.

Permalänk
Medlem

Jag är i samma situation som W|ckerMan, väntar på leverans men det är ett bra tillfälle att testa lite karaktärer på trialen.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargavinter
Everquest 2 har alltid haft en gratis trial.
http://www.trialoftheisle.com/

Håll till godo.

Ah, man tackar! Där jag läste stod det att man behövde cd-keys, och att man var tvungen att regga dem senast 1 juni 05. :S

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Ah, man tackar! Där jag läste stod det att man behövde cd-keys, och att man var tvungen att regga dem senast 1 juni 05. :S

Glöm bara inte att det är Nektulos vi spelar på!

Man kan nog levla sina chars så långt man vill i trialen, man får expen. Bara det att de går inte lvl upp förräns man får retail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Glöm bara inte att det är Nektulos vi spelar på!

Man kan nog levla sina chars så långt man vill i trialen, man får expen. Bara det att de går inte lvl upp förräns man får retail.

Tror du bara kan vara på ön i trailen, och där kan du får max 250% i EXP från level 7 tror jag.
Sedan tar det stopp. Men när du kommer från ön så kommer du levla till 9 direkt och ha 50% i EXP direkt.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Inaktiv

Aaah ok kör dem till 200-250% då. Så har man lvl 9 näre dingar i brevlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Aaah ok kör dem till 200-250% då. Så har man lvl 9 näre dingar i brevlådan.

Nja inte riktigt du måste göra citizenship quest först, men det går hyffsat fort, sen finns det inga gränser tills du maxar 60.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Började spela trialen idag, och det var väldigt grymt. Grafiken var väldigt trevlig dessutom!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

grafiken är väldigt trevlig då man kan ändra på precis allt,

man kan konfigurera grafiken väldigt bra, många alternativ

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

OnT:
Skulle gärna va med i ett guild, men jag har mina chars på splitpaw...
Kan man inte typ, emigrera på nått sätt? HAr inte kommit så långt än men det känns ändå kämpigt att börja om...

OfT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Kapar tråden lite med en fråga om EQ.

Hur är det ifall man skulle börja spela EQ-2 för första gången nu? Är det enkelt att komma in i osv?

Spelar World of Warcraft just nu, där får man börja med ett vapen och får starta precis framför ett par gubbar som säger till en vad man ska göra och ger tips osv. Är det lika enkelt i EQ?

Har fått för mig att EQ är lite mer "hardcore" än wow

Började lira för typ-- 3-4 timmar sen.. känner att jag fått rätt bra grepp om hur det funkar rent systemmässigt. Iallafall grunderna hittills. När det gäller vapen och så så är det väl ungefär detsamma.. man börjar med inget men får ett kasst vapen precis i början så det är lugnt... Sen är det väl smo vanligt i alla former av rpg... spring runt och gör enkla quests som blir svårare och svårare framöver... slakta lite och levla.. o.s.v.

Fast jag tycker EQ2 Är bra mycket bättre än WoW... känns seriösare och mer "uppvuxet". För att inte tala om att det är snyggare (även om jag itne fäster så stor vikt vid det). Känns som om EQ2 är mer rollspel i ordets bemärkelse...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Jag har bara trialen än. får retail på måndag-tisdag från webhallen.

har lirat alla 4 grundklasserna till lvl 6 nu. Maxtrial lvl, blir Fury druid eller Assasin sen tror jag.

Någon som har erfarenhet av dessa klasserna?

----------

Det finns 4 grundklasser:

Mage
Fighter
Priest
Scout

När du når level 9 (och senare vid lvl19 för det definitiva slutvalet) får du göra en classquest där du bestämmer vilket yrke du vill välja:

Mage klassen (lvl 1-9) har dessa val:

Sorcerer (lvl 10-19) sedan Wizard eller Warlock , lvl20
Summoner (lvl10-19) sedan Conjurer eller Necromancer , lvl20
Enchanter (lvl10-19) sedan Illusionist eller Coercer , lvl20

---

Fighter klassen (lvl1-9) har dessa val:

Warrior (lvl10-19) sedan Guradian eller Berserker , lvl20
Brawler (lvl10-19) sedan Monk eller Bruiser , lvl20
Crusader (lvl10-19) sedan Paladin eller Shadowknight , lvl20

Priest klassen (lvl 1-9) har dessa val:

Druid (lvl10-19) sedan Warden eller Fury , lvl20
Cleric (lvl10-19) sedan Templar eller Inquisitor , lvl20
Shaman (lvl10-19) sedan Mystic eller Defiler , lvl20

---

Scout klassen (lvl1-9) har dessa val:

Rogue (lvl10-19) sedan Swashbuckler eller Brigand
Bard (lvl10-19) sedan Troubadour eller Dirge
Predator (lvl10-19) sedan Assassin eller Ranger

Finns som sagt en hel del att välja på beroende på om du vill spela på goda eller onda sidan vissa av yrkena kan du enbart spela som ond eller god OM du inte gör en betrayal quest, dvs hoppas av från ena sidan till förmån för den andra är dock jobbig att göra så om du är ny i EQ2 rekommenderar jag att välja "rätt" klass ifrån början (mission impossible hehe) utifrån din spelstil: (kort och mycket generellt om klasserna)

Vill du hålla liv i medspelare när de är i nöd samt kasta otaliga spells som höjer eran prestationsförmåga och skyddar gruppen? då är Priestklassen ett perfekt val.
Vill du hellre stå längst fram och smacka på monster samt ta stryk åt dina medspelares som en köttmur i tung rustning med olika vapen är Fighter the way to go.
Vill du hellre stå i bakgrunden och antingen "nuka" (bränna iväg feta fireballs mm som gör grym skada) eller syssla med "crowd control" (hypnotisera fienden) eller ha ett pet/minion du kan styra? ja då är mage valet!
Vill du ha en krigare som slår hårdare än Fighterklassen men har klenare rustning eller gillar du att smyga upp på fienden/använda pilbåge / sjunga battlesongs för att höja moralen på din grupp ja då är scout ett måste.

Hoppas det har hjälpt något i yrkesvalet -lycka till!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

lite synd att man bara viss tid att testa spel (dvs ingen alls), detta skulle man kunna testa faktiskt. Lite synd bara på instanserandet bara, låter som lite begränsande om det kan vara fullt. Annars verkar det vara samma uppbyggnad och sånt i spelet. Måste bara fråga, är det en allmänn åsikt att WoW inte börjat förräns level 60? mycket kontigt, jag spelat nu i två år utan komma högre än lev 47 nånsinn... tycker fortfarande att det är kul som fan :D. Det beror väl lite på hur man vill spela ett spel väl?

Men iofs är väl alla spel inom samma genre liknande varandra.... för annars skule de inte vara jämförbara

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Inaktiv

När jag lirade wow började vi raida på lvl 60. Tyckte raidandet vart astrist.

40 pers som försöker undvika vara den som gör bort sig :>

Permalänk
Medlem

en bra fördel för nya spelare är att sätta sig i lungn o ro och ta reda på fördelar+nackdelar med dom olika klasserna.

står mycket på eq hemsida m.m.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
När jag lirade wow började vi raida på lvl 60. Tyckte raidandet vart astrist.

40 pers som försöker undvika vara den som gör bort sig :>

Blir likadant i Eq2 när man kommer upp i lv men det blir kul när man gör raiderna internt i guildet massa kompisar som dödar drakar o får fin fabelsk utrustnig!

sen vilken klass du väljer spelar mindre roll tror jag alla klasserna behövs i spelet men ska man spela solo mycket så e heltklart neckro eller konjurer det bästa valet men som fury druid helare kommer man väldigt sällan va utan grupp

vill man göra mycket skada då går man nån scout class eller mage

vill man stå längst fram på raiden o hålla aggron på Vox (en drake i permafrost) så blir man guardian

vill man bli main assist så går man Shadownight vilka e väldigt bra att köra solo med!!

Visa signatur

cre8tor

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer in efter 22 ikväll. har haft plugg idag och ska lira fotboll med polarna vid 21-22. Men mitt konto e i alla fall retail nu

Permalänk
Medlem

Läget som jag vet nu:

Bazzil (Knashatt): Templer level 30.
Laban: Berserker level 29.
Urgar (Fisksnor): Sorcerer level 13.
Boujea (Noxxer): Crusader level 19.
Arlad (W|ckerMan): Druid level 9.
Mehlina (Vansinne): Brawler level 17.

Är det något jag har missat eller skrivit fel så är det bara att påpeka.
Imorgon tisdag så skapas guilden efter klockan 20:00.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

låter bra dehär, bara det att just nu är min skalle helt död... spelat förmycket dessa dagar hehe.

Jag kommer logga in efter 17.00 sen köra resten av kvällen.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Inaktiv

Blir nog en del ikväll för mig med :>

Permalänk
Medlem

Vi behöver fortfarande mer folk till Guilden.

Det går tydligen att byta servar nu innan nya expansionen kommer om jag förstått det rätt så. Vi är 6-7 st nu och vi vill gärna bli 10+.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Vi behöver fortfarande mer folk till Guilden.

Det går tydligen att byta servar nu innan nya expansionen kommer om jag förstått det rätt så. Vi är 6-7 st nu och vi vill gärna bli 10+.

Jag kanske kan hänga på, men jag har bara karaktärer på den mörka sidan så jag måste levla upp en på den ljusa till 20 först. Blir nog en Ranger eller nån form av healer.

Är "mellan" jobb/studier så jag kan lägga ned en hel del tid.

BTW Nån som kan rekommendera en del sidor med classguides och liknande?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Du kan ju vara med oss i qeynos även om du är borta i freeport. Andra guilder har ju blandat.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Tja lirade senast i somras som en rat assasin eller något sådant. Kanske skulle ta och lira lite igen fast med er då

edit: crap nu blev jag riktigt sugen, får se om man lirade på samma server annars gör jag bara en ny gubbe. Säg vad ni tror kan vara skoj eller behövas för gubbe annars ^^.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Du kan ju vara med oss i qeynos även om du är borta i freeport. Andra guilder har ju blandat.

Hmm jo men kan jag spela med er då? Typ göra instancer och sånt. Jag har 0 koll på det, är fortfarande newbie i spelet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|