Permalänk
Medlem

Comhem, bra eller dåligt?

Tjena.
Någon som kan komma med lite åsikter angående comhems 8Mbit bredband? Om det fungerar som det ska, stabilt, bra modem osv.
Och ifall jag skulle kunna använda min Zyxel prestige router med comhem ifall jag nu skulle beställa det. (Kommer inte ihåg modellbeteckningen på routern).
Vore tacksam för lite hjälp, har sökt utan att hitta så mkt.

Permalänk

Jag har comhem och jag kan säga att jag har bättre ping än bredbandsbolaget 24mbit.
Dem har adsl.

Det funkar så länge comhem inte strular men det är väl så med alla levrantörer

Permalänk
Medlem

Comhem är ganska bra tycker jag. Har haft comhem sen 2002 det var en jävla massa med strul med det tils 2004.

Visa signatur

8D

Permalänk

väljer man mellan comhem och adsl , är comhem att föredra!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomoreorless
väljer man mellan comhem och adsl , är comhem att föredra!

Det beror på hur långt ifrån station man bor. Bor man runt 1000m ifrån telefonstation skulle jag välja ADSL före comhem. Om man bryr sig om hastigheter m.m.

Om man bara vill ha bredband så snabbt som möjligt så är ju comhem att föredra då det redan är installerat i bostaden.

Permalänk

ehm nej varför skulle man vilja ha skit adsl för?

för att kunna får ut 20/1 ? nej tack ... comhem ger lite högre upload, så vill man ha lite mer jämn bandbredd så väljer man comhem ...
sedan att komhem skall lansera nya tjänster i slutet av året är ju bara + i kanten

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nomoreorless
ehm nej varför skulle man vilja ha skit adsl för?

för att kunna får ut 20/1 ? nej tack ... comhem ger lite högre upload, så vill man ha lite mer jämn bandbredd så väljer man comhem ...
sedan att komhem skall lansera nya tjänster i slutet av året är ju bara + i kanten

*pfft*

Finns ADSL leverantörer som ger upp till 3Mbit uppåt.. och angående comhems uppgraderingar så dröjjer det nog mer än ett år till. Och då kan man ju alltid byta när comhem kommit med de nya hastigheterna.

Permalänk

Jag har comhem sen 1:a januari 2006. Bytte från BBB av den anledningen att efter varje reklamkampanj som genererade nya kunder, blev det problem för mig med att det kopplade ner sig varje timme.

Att jag dessutom läst om allt strul när folk byter abbonemang och leverantörer så beslöt jag mig för att överge adsl tekniken totalt. Så jag ringde comhem som skickade hem grejorna och väntade med inkopplingen tills jag ville ha den.

Den fungerar klockrent. 8/1 är för mig 8.7/1.06 vilket är lite över det förväntade. Pingar och sådant vet jag inget om så där uttalar jag mig inte.

Hittills har jag inte haft några problem sånär som på min dlink router.

Jag har hellre än lite lägre hastighet som är stabil än en snabb som vacklar.

Sen verkar det ju som docsis3 tekniken och de toksnabba hastigheterna dröjer lite, vet inte hur de nya ägarna kommer styra företaget?

Men enligt min personliga åsikt så är kabel bättre än adsl.

/jon

Permalänk
Medlem

Tack för infon grabbar! Beställde comhem 8/1 idag... får se om jag blir nöjd eller ej